fbpx

Renault R5 Turbo 3E Concept je monstrum

Renault R5 Turbo 3E Concept je pravi mali električni monstrum sa 375 KS i pogonom na zadnjim točkovima

Renault R5 Turbo 3E Concept je predstavljen kao omaž legendarnim modelima Renault 5 Turbo i R5 Turbo 2, ali i kao najava neminovnosti koja ne raduje mnoge – elektrifikaciji automobila. Što se imena tiče, iako nema ni pomena od turbo kompresora u svom pogonu, kao i Porsche Tayacan Turbo, ima ga u imenu. Oznaka 3E prpada činjenici da je treći predstavljeni električni Renault. Jasno je i da je Renault R5 Turbo 3E Concept zapravo „vrelo“ izdanje novog, električnog modela Renault 5 predstavljenog prošle godine.
Renault R5 Turbo 3E Concept izgleda kao da je spreman na akcioni film koji se dešava 2082 godine, i ima zadnje krilo veličine trpezarijskog stola. Kao i prethodnik od pre nekoliko decenija Renault R5 Turbo 3E Concept ima pogon na zadnjim točkovima, koje pokreću dva elektromotora, a napajaju se iz baterije kapaciteta 42 kWh smeštene centralno u pod vozila, čme je obezbeđen odličan raspored mase vozila, koji je sličan nekadašnjem u R5 Turbo sa centralno postavljenim motorom.
Renault navodi da elektromotori ukupno imaju 280 kW odnosno 375 KS i 700 Nm maksimalnog obrtnog momenta. To je dovoljno da ovog mališana do 100 km/h zaleti do 100 km/h za 3.5 sekundi i dohvati maksimalnu brzinu od ne preterano velikih 200 km/h.
Renault R5 Turbo 3E Concept napred ima točkove od 19“ a pozadi od 20“, a zanimljivo je da je za jedan EV „pero lake“ kategorije. Masa vozila je „samo“ 1.500 kilograma, od čega je vozilo 980 kg, a baterija 520 kg. Za punjenje baterije na punjaču od 380V/32A dovoljno je četiri časa.
Renault R5 Turbo 3E Concept zapravo koristi kavez od cevi, pom principu koji se koristi za trkačke automobile, pa čak ima i FIA homologovan zaštitini kavez, a tu je i namenski drift mod vožnje, a tu je i zgodna uspravna i visoka ručna kočnica. Da bi se posle uživalo u driftovanju, Renault R5 Turbo 3E Concept je opremljen sa čak 10 nosača za kamere u vozilu i van njega.
Renault R5 Turbo 3E Concept dug je kao Clio, 4.006 mm, ali je širok čak 2.02 metra, što je čitavih 25 cm više neko nekadašnju R5, a postavljen je na međuosovnski razmak od 2.54 m.
Publika će Renault R5 Turbo 3E Concept moći da vidi uživo tokom oktobra meseca na salonu automobila u Parizu. Iako ne postoji zvanična najava da će se nešto nalik Renault R5 Turbo 3E Concept pojavti u serijskoj proizvodnji, nije ni tajna sa Renaultova sportska marka Alpine radi na sportskoj verziji novog, električnog Renaulta 5.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Prodaja električnih vozila ima problema sa rastom i uz subvencije

Prodaja električnih vozila ima problema sa rastom zbog osnovnih razloga u kojima državni podsticaji ...

Opel Crossland detaljno osvežen

Pored toga što je izgubio X u imenu, Opel Crossland je vizuelno značajno izmenjen ...

Aleksandra Đurđević nova predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila

Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova jednoglasno izglasala Aleksandru Đurđević generalnu direktoru Delta Auto ...

Formula 1 – prvi put u Kataru na stazi Losail

Vozači i timovi Formule 1 po prvi put ikada će se takmičiti na stazi ...

Dacia Jogger – gotovo stvaran dizajn

Dizajneri su zamenili svoje olovke 3D modelovanjem, a inženjeri buduće modele testiraju mnogo ranije ...

Reli Australija otkazan zbog požara

Reli Australija, poslednji u sezoni 2019. i službeno je otkazan zbog požara koji ne ...