fbpx

Renault i Geely zajednički prave SUS motore

Renault i Geely su postigli sporazum po kojem će zajednički proizvoditi motore sa unutrašnjim sagorevanjem

Renault i Geely postigli su sporazum po kojem će zajednički proizvoditi motore sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridne pogone. Ovaj sporazum je značajna prekretnica za Renault koji je mesecima pokušavao da nađe način da svoju proizvodnju vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem potpuno odvoji od proizvodnje električnih automobila kao posebnu kompaniju.
Renault i Geely saopštili su da su postigli sporazum po kojem će stvoriti novu zajedničku kompaniju sa podjednakim vlasništvom, a koja će motore i hibridne pogonske grupe razvijati i proizvoditi kako za modele iz sopstvene ponude, tako i za druge zainteresovane marke. Nova zajednička kompanija imaće čak 19.000 zaposlenih u 17 fabrika pogonskih jedinica, kao i tri razvojna tehnička centra. Očekuje se da finalni dogovor bude postignut tokom 2023. godine, kada će biti i formirana nova kompanija.
Preliminarni dogovor koji je postignut rezultat je pregovora koji su trajali barem tri meseca, a za sada još uvek nema obavezujući karakter. Dobro upućeni kažu da će sedište nove kompanije, čije me još nije saopšteno, biti u Londonu. Finansijski detalji dogovora još se ne znaju, osim podatka da će vlasništvo biti u odnosu 50 prema 50%.
Za Geely ovo je još jedno širenje u globalnoj autoindustriji. Podsećamo da je kneski konglomerat vlasnik Volvoa, Lotus Cars i čak 9.7% Daimlera. Prema dostupnim informacijama Renault pregovara i sa (još uvek) aktuelnim partnerom Nissanom o novim investicijama u proizvodnju električnih automobila, koja se za sada u Nissanu vodi pod imenom Ampere. Ipak ti pregovori ne idu baš lako. Nissan je izrazio zabrinutost prema tretiranju intelektualne svojine koja uključuje rešenja za baterije i tehnologiju pogonskih sistema, a do koje će Geely doći u zajedničkoj kompaniji sa Renaultom. Sa svoje strane, Renault i Geely predviđaju da zajedničke pogonske jedinice sa unutrašnjim sagorevanjem hibridnim kombinacijama budu ugrađivane u modele Renault, Geely, Nissan kao i Mitsubishi, što je prema trenutnom obimu proizvodnje tržište za oko pet milona pogonskih jedinica.
Luca de Meo, CEO Renaulta je izjavio da je francuska marka odavno tražila partnera sa kojim bi smanjila troškove razvoja i proizvodnje pogonskih jedinica sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridnim sistemima.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hyundai Elantra – osvežena i još uvek dostupna

U vreme kada se limuzine sve manje traže i izumiru pred najezdom crossovera, Hyundai ...

Porsche 911 GT3 R rennsport ima 611 KS

Porsche 911 GT3 R rennsport ima 611 KS, nije legalan za ulicu ni za ...

Toyota Highlander (ipak) stiže u Evropu

Najveći Toyotin hibridni SUV Highlander uskoro kreće u prodaju širom Starog kontinenta, iako je ...

Volvo utrostručuje proizvodni kapacitet fabrike u Gentu

Kompanija Volvo Cars utrostručiće proizvodni kapacitet u Gentu nakon porasta prodaje električnih vozila tokom ...

Jimmie Johnson se uskoro penzioniše iz NASCAR-a

Sedmostruki šampion, Jimmie Johnson, je najavio da će se penzionisati nakon sezone 2020 Monster ...

Formula 1 – Russellu pobeda na VN Belgije

Formula 1 – Russellu pobeda na VN Belgije u zanimljivoj trci kako startegija tako ...