fbpx

BMW 3.0 CSL predstavljen i ima šta da poruči

BMW 3.0 CSL je upravo predstavljen i uz najsnažniji redni “šestak” ima što da kaže uz manuelni menjač

BMW 3.0 CSL je upravo predstavljen i uz najsnažniji redni “šestak” ima što da kaže uz manuelni menjač i pomalo retro stil koji podseća na nekadašnja vremena bez struje u kombinaciji. U osnovi, uz BMW ljubitelji snage (koja ne potiče od elektromotora) došli su na svoje tokom 2022. godine. Predstavljen je M3 Touring, ali i M4 CSL, a i novi M2.
Izgleda da je BMW najbolje sačuvao za kraj i pre završetak godine pokazao BMW 3.0 CSL. Ovo je svojevrstan omaž Coupe Sport Lightweight ikoni iz ’70-ih, uz koji BMW M slavi 50. rođendan, ali i poručuje da je 3.0 CSL najekskluzivniji specijalni model u ustoriji M divizije.
Popularni “bubrezi” su manje – više preuzeti sa 3.0 CSL Hommage koncepta iz 2015. al nešto modifikovane strukture. Mat aluminijum se pored grila pojavljuje i na bočnim prozorima, a udubljenja u prednjem odbojniku su podsećanje na nekadašnji 3.0 CSL, koji su imali funkciju da sprovode vazduh za hlađenje motora i kočnica. Sprovodnici vazduha na poklopcu motora takođe su podsećanje na nekadašnju legendu. Ono što je novo su laserska prednja LED svetla preuzeta od M4 CSL.
Ima tu još dosta toga što vraća u istoriju, kao što su izbačen blatobrani, i točkovi od kovanog aluminijuma sa centralnim zavrtnjem koji su prečnika 20” napred i 21” pozadi. Čak je i Michelin napravio posebnu seriju pneumatika, sa oznakom 50 na svojim bokovima. Ipak, možda najočiglednija asocijacija na predaka je pozadi u vidu velikog krila, a i M Power logotipa u retro stilu. Doduše, prisutan je i spojler na ivici krova koji se nalazi na E9 modelu, a koji je tu morao da bude iz funkcionalnih aerodinamičkih razloga.
Ofarban u Alpine belu sa tradicionalnom M plavo crvenom grafikom BMW 3.0 CSL koristi najsnažniju ikada verziju rednog čestocilindraša od 3.0 litre iz Minhena. Twin turno ima 553 KS i zanimljivo mali obrtni moment od “samo” 550 Nm, koji je smanjen za 100 Nm u odnosu na M4 CSL. Razlog je (najverovatnije) činjenica da BMW 3.0 CSL ima šestostepeni manuelni menjač, koji ne bi izdržao veće obrtne momente.
Pogon je samo na zadnjim točkovima preko M diferencijala sa zatvaračem. Karbon keramčke kočnice su standardne, kao i adaptivno trkačko ogibljenje, sa elektronski kontrolisanim amortizerima. U enterijeru su sedišta od karbonskih kompozita, ali i bela kugla na ručici menjača. BMW najavljuje da će napraviti samo 50 ovih lepotana u naredna tri meseca i dodaje da je proces farbanja specifičan, kao i da se neki delovi od karbonskim vlaknima pojačane plastike izrađuju ručno. Svaki BMW 3.0 CSL prolazi kroz osam stanica u toku procesa sklapanja, koji za svako vozilo traje i do 10 dana.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ubrizgavanje vode – ideja stara, ali radi još uvek

Ubrizgavanje vode u cilindre, put je do povećanja snage, i čak su ga iskoristili ...

GM i Honda zajedno rade na novoj generaciji baterija

General Motors i Honda najavili su planove da rade zajedno na novoj generaciji baterija ...

Serijski Byton M-Byte će imati 48-inčni ekran u kabini

Byton je obećao da će serijski M-Byte električni SUV biti veran konceptu, a najnovije ...

Nova potvrda kvaliteta za OMV MaxxMotion goriva

Od kada su se pojavila na tržištu Srbije, OMV MaxxMotion goriva ne prestaju da ...

I Jaguar Land Rover razvija hidrogenski pogon

I Jaguar Land Rover je ušao u razvoj i ispitivanja hidrogena kao čistog pogona ...

Formula 1 – neko ostaje bez Mercedes-AMG motora?

Formula 1 na startu svake trke ima osam bolida koje pokreću Mercedes-AMG pogonske grupe, ...