fbpx

Test: Honda Civic 2.0 e:HEV Advance

Test Honda Civic 2.0 e:HEV Advance test je modela koji postoji već 11 generacija tokom kojih je od malog gradskog postao porodični automobil

Test Honda Civic 2.0 e:HEV Advance test je jednog od najdugovečnijh modela u svetskoj autoindustriji. U osnovi, nije neki problem decenijama održavati jedno ime modela u ponudi, ali praksa je pokazala da je to zapravo redak slučaj, iz raznoraznih razloga. Dok su jedni novim imenom tražili tražili smo osveženje drugi su bežali od neuspelih modela. Honda, svojeglava oduvek, išla je nekim svojim putem. Model Civic je prvi put ponudila još 1972. godine, a gledajući današnji, najnoviji, teško je povezati tadašnji „mali gradski“ automobil i ovo što se danas zove Civic.
Zapravo, Honda zaslužuje da uđe u istoriju autoindustrije i po evoluciji modela pod jednim imenom. Volkswagen Golf, koji je manje-više vršnjak Honde Civic, ostao je Golf od prve do devete evolucije – kompaktni hatchback. Honda Civic nije, ni blizu. U svojih 11 generacija, Honda Civic je (mali ugrubo) prešla put od B pa skoro do D segmenta. Ali ono što je najvažnije, nikada nije bila loš automobil. Nekada odličan, nekada dobar, ali nikad loš. I na tome Hondi treba skinuti kapu, upravo zbog činjenice da je i te kako umela da bude hrabra i da unosi novine i revolucije u svoj globalno prodavani model.
Honda je u poslednje dve generacije (10. i 11. generacijom) Civic smestila u segment koji je bliže porodičnom automobilu nego kompaktnom hatchbacku C segmenta. Iz autoindustrije na poručuju da se segmentno određivanje više ne definiše dužinom karoserije, ali sa svojih 4.54 metra dužine, Civic je dobrano izašao iz okvra C segmenta. Zapravo, Honda Cvic 11. generacije koncepcijski je tamo gde je odavno Škoda Octavija – fastback C segmenta. Doduše, koliko je niska karoserija (1.41) Honde Civic, slobodno može i tamo gde je Audi A5 Sportback. Ono što je specifično i jedinstveno (a Honda voli da bude jedinstvena), je relativno velik međuosovinski razmak od 2.736 mm, i kratki prepusti preko točkova, koji su gotovo isti napred i pozadi.
Pored toga, Honda Civic ima vrlo tanke stubove, uključujući i zadnji C stub, što je očigledno pokušaj otklanjanja notorno loše preglednosti iz vozila koja je obeležila 8. i 9. generaciju, a ni u 10. nije bila mnogo bolja. Sve skupa, Honda Civic izgleda drugačije od svih, a pogotovo u profilu, siluetom koja se opušteno smešta u kupe klasu, ali sa petora vrata.
Kada pominjemo vrata, i prednja i zadnja vrata su podugačka i ulaženje u vozilo i izlazak iz njega su lakši nego što bi se očekivalo od ovako niskog modela. A ulazak u kabinu otkriva još jednu karakteristiku. Ponuda prostora je odlična! A kako? Pored velikog međuosovnskog razmaka i činjenice da je zadnja osovina poprilično pomaknuta unazad prema zadnjem odbojniku, Honda Civic u svojoj kabini ima iznenađujuće tanke oplate na stubovima i vratima. Rezultat – nije potrošen prostor.
A prostor je racionalno potrošen, što za racionalno razmišljanje japanskih inženjera nije nikakvo iznenađenje. Kabina Honde Cvic je odlično organizovana, i vrlo, vrlo kvalitetno i precizno sastavljena. Nekome će se stilski dopasti, nekome neće, ali činjenica je da se Honda potrudila da bude i maštovita, kao, na primer, insertacijom strukture saća u površinu armature, i pomalo čudnim ali funkcionalnim polugicama za podešavanje otvora ventilacije, koje su skrivene ispod pomenutog saća.
Honda odavno ima odlična sedišta, a ima ih i sada. U najvišem paketu opreme presvučena su veštačkom kožom i elektropomična su, a uz ekstremno duge hodove malo je konstitucija vozača koja neće uspeti da sebi nađe idealan položaj sedenja. Jedino, odomaćena praksa u Hondi je da činjenica da je vozačevo sedište udobnije i sa više uglova podešavanja od suvozačevog, pa je vozaču uvek udobnije nego suvozaču.
Pravo iznenađenje stiže pozadi ponudom prostora na zadnjoj klupi. Da ponovimo, Honda Civic duga je 4.54 metra, a iza vozača visine 208 cm može da sedne osoba visine 183 cm! Ne baš da se vozi do mora, ali može i to ne baš ni po principu „za nuždu“. Čak, obzirom na kupe formu karoserije ima i dovoljno prostora za glave pozadi.
Japanci stvarno umeju da naprave kanister od 25 litara, ali veličine kutije šibica. Hondini inženjeri su uspeli da u Civicu obezbede i 404 litre prtljažnika i debelo nadmaše Toyotu Corollu, VW Golf, Ford Focus i ostale iz segmenta.
Zanimljivo je i praktično rešenje naizgled banalnog pokrivača prtljažnika. U maniru roletne se sklanja i to bočno, dodatno olakšavajući inače potpuno nesmetan pristup prtljažnom prostoru, bez razmišljanja gde odložiti policu il pokrivač. Generalno, po pitanju funkcionalnosti, Honda Civic zaslužuje čistu peticu.
Honda Civic 2.0 e:HEV je na Dmotion.rs test stigla u najvišem Advance paketu opreme, kojih u ponudi ima ukupno tri. To znači da se na test vozilu našao i veliki pomični panoramski stakleni krov, ali i potpuno digitalna instrument tabla sa odličnom grafikom i dosta mogućnosti prilagođavanja. Za niže pakete opreme ipak je rezervisana analogno-digitalna kombinacija.
Međutim, u sva tri paketa opreme standardni je infotejment sa ekranom dijagonale od 9“. I su svakom slučaju je se koristi intuitivno, lako povezuje sa Aple CarPlay i Android Auto aplikacijama, uz standardno ugrađen navigaconi sistem. Sa svojih 9“ možda ovaj visoko postavljen ekran i nije spektakularno velik, ali je sasvim dovoljan i vrlo funkcionalan.
Testirani model ima oznaku Honda Civic 2.0 e:HEV, ima e-CVT menjač, ali kada se pogledaju tehnički podaci, šta pokreće ovaj automobil postaje…nejasno. Dakle u Hondu Civic 2.0 e:HEV je ugrađen četvorocilindarski benzinski K20C2 motor od 2.0 litre sa V-TEC varijabilnim razvodom ventila sa 143 KS pri 6.000 o/min koji radi po Atkinson ciklusu. U neka stara vremena, ovde bi završili po pitanju pogona, ali zapravo tek smo počeli. Honda Civic 2.0 e:HEV ima i elektromotor od 184 KS sa 315 Nm maksimalnog obrtnog momenta, a ima i rezervoar benzina od 40 litara i litijum jonsku bateriju od 1.05 kWh, a sve to zajedno pokreće prednje točkove, a sve je to tu nagurano da bi se smanjila emisija CO2. Koliko je rude iskopano, energije potrošeno, i koječega ispušteno u vazduh da bi se napravio ovako složen pogonski sistem nije tema ovog testa, ali jeste pitanje za sve „ekološke“ lobije koji očigledno više brinu o sopstvenom profitu nego i stvarno manjem zagađenju planete. U celoj priči, Honda je postigla gotovo nemoguće – Honda Civic 2.0 e:HEV ima masu od samo 1.533 kilograma
Naše je da odgovorimo na nekoliko pitanja. Prvo je: koliko „konja“ na raspolaganju ima Honda Civic 2.0 e:HEV obzirom da ih nema 330? Odgovor je 184. Dakle, točkove najvećim delom pokreće elektromotor, ali pod maksimalnim opterećenjima u pomoć stiže i snaga od benzinca. Inače, benzinac je najvećim delom vožnje zadužen za pokretanje generatora i pravljenje struje. Za sve one koji zapravo i ne mare šta stvarno pokreće njihov automobil, nego kako to radi, odgovor je: odlično!
Honda je od svoje koncepcije hibrida uspela da napravi pogon koji je pre svega vrlo tih, ima odličan odziv na papučicu gasa i ubrzava poprilično impresivno. Pri blažim ubrzanjima zvuk motora gotovo da se i ne čuje, a Honda Civic 2.0 e:HEV to radi sa lakoćom. Sa lakoćom ubrzava i kada se poželi oštro ubrzanje, ali se čuje i inače diskretni benzinac. Honda Civic 2.0 e:HEV se ne stidi ubrzanja – 0 do 100 km/h za 8.1 sekundu (u osnovnom Elegance paketu opreme čak i bolje – 7.9 sekundi). Na raspolaganju su i modovi vožnje pa i promena stepena prenosa papučicama na upravljaču, ali deluje nam da Honda Civic 2.0 e:HEV sama sve bolje radi od nas.
Na stranu cela priča o komplikovanom pogonu, vozna dinamika Honde Civic 2.0 e:HEV je odlična. Upravljač nije snažno pojačan, nego tačno koliko treba da bude prijatno tvrd i daje tačnu informaciju o položaju točkova, što je praksa kod Honde koju maksimalno podržavamo. Oni koji žele da okreću volan malim prstom, ovde sreću neće naći. Balans vozila je izrazito dobar, a podupravljanje minimalno. Zahvaljujući niskoj karoseriji Honda Civic 2.0 e:HEV vrlo malo naginje u krivinama, a iz istog razloga ogibljenje nije moralo biti pretvrdo trimovano, pa je upijanje neravnina vrlo korektno.
Paket vozačkih i bezbednosnih asistencija vrlo je sveobuhvatan standardni je u svim paketima opreme. Svakako, kada već pominjemo e:HEV pogon, pitanje je i potrošnja goriva? Vrlo umerena, imeđu 5 i 6.6 litara, a pogotovo u gradskoj vožnje je racionalna, kada hibridni pogon radi u svom optimumu.
Honda Civic 2.0 e:HEV je odličan automobil. Neko će sa nama podeliti ovu ocenu, a neko neće, to je jednostavno tako a rezultat je ukusa, želja, iskustava i još mnogo čega. Po nama ovaj model ima samo jednu manu – nešto višu cenu, mada je danas veliko pitanje šta je skupo a šta jeftino, pogotovo kada cene automobila bukvalno divljaju. Testirana Honda Civic 2.0 e:HEV u Advance opremi košta 40.490 evra. U osnovnom Elegance paketu košta 35.490, a u srednjem Sport paketu 37.490. a obzirom na hibridni pogon, kupac može ostvariti pravo na subvenciju od 2.500 evra. Mnogo ili malo? Procenite sami…

Model

Honda Cvic 2.0 e:HEV Advance

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.551/ 1.900/ 1.408
Međuosovinski razmak (mm)

2.734

Masa vozila praznog (kg.)

1.533

Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

/

Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg

750

Zapremina prtljažnog prostora (l)

410/1.220

Motor

Benznski

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila

4/16

Radna zapremina (ccm)

1.993

Snaga pri o/ min. (KS) 143 / 6.000 o/min
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm)

186 pri 4.500

Elektromotor Nm

184 KS

Maksimalni obrtni moment

315

Baterija kWh

1.05

Menjač

eCVT

Ubrzanje 0-100 km/h

8.1

Maksimalna brzina km/h

180

Prosečna potrošnja na testu l/100 km

5.5

Zapremina rezervoara

40

Cena testiranog modela

40.490 evra

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Hamiltonu pol, Verstappenu ograda

U prvim ikada kvalifikacijama Formule 1 na stazi Jedah Corniche Circuit u Džedi bolje ...

Potpuno autonomni Audi Aicon na putevima 2021. godine

Audi je otkrio da će svoj prvi potpuno autonomni automobil lansirati već 2021. godine, ...

Električni automobili bi mogli da skladište energiju u karoseriji?!

Električna vozila bi jednog dana mogla da skladište energiju u svoje karoserije izrađene od ...

Citroen C5 Aircross – SUV za one koji žele udobno

Citroen se opet usudio da nešto uradi drugačije od drugih – napravio je SUV ...

Nissan Qashqai dobio novi 1.3 litarski benzinac

Nissan je svoj odlično prodavani Qashqai opremio novim 1.3 litarskim turbo benzincem umesto dosadašnjih ...

Toyota predstavila novi Hilux

Toyota je konačno predstavila dugo najavljivani i očekivani Hilux sa brojnim tehnološkim unapređenjima i ...