Mercedes EQG, električni pandan legendarne G Klase debitovaće 2024. godine sa novom tehnologijom baterijama
Mercedes EQG, kada se bude pojavio 2024. biće pandan legendarnoj G-Klasi ali sa električnim pogonom. Prikazan je kao koncept na prvom IAA održanom u Minhenu 2021. uz najavu da će definitivno biti serijski model sa najverovatnijim početkom proizvodnje tokom 2024. godine. A da se na EQG uveliko i ozbiljno radi govori informacija koju je Mercedes zvanično objavio.
U velikom električnom terencu po prvi put u jednom serijskom modelu marke iz Štutgarta pojaviće se nova tehnologija u baterijama koja koristi hemijski proces silikonskih anoda. U poređenju sa aktuelnim baterijama koje koriste praktično svi proizvođači automobila, konstrukcija sa silikonskim anodama donosi 20 do 40% veću gustinu snage, odnosno odnos mase baterije spram njenog kapaciteta, dostižući 800 Wh/l po ćeliji. Ovakve baterije značajno će povećati autonomiju električnih vozila, bez stvaranja poteškoća prilikom ugradnje u vozila, obzirom da će biti identičnih dimenzija.
Međutim, pristizanje nove tehnologije neće ići tako brzo. Kada se EQG bude pojavio u prodaji za dve godine neće imati nove baterije. Planirano je da modeli sa baterijama većeg kapaciteta budu ponuđene 2025. i to kao opcija uz doplati za posebne verzije sa povećanom autonomijom, šta u startu najavljuje popriličnu doplatu za mogućnost prelaska više kilometara između punjenja. Baterije da novom tehnologijom kompanija Sila iz Kalifornije, specijalizovana za razvoj novih tehnologija za litijum-jonske baterije, a Mercedes će biti prvi korisnik njihovih baterija. Mercedes je 2019. uložio velike investicije u ovu kompaniju, sa ciljem da električna vozila dobiju veće autonomije iz trenutno aktuelne litijum-jonske baterijske tehnologije. Sila će materijal za baterije sa silkonskim anodama proizvoditi u potpuno novom pogonu u Vašingtonu koristeći energiju iz isključivo obnovljivih izvora.
Jasno je i da ako neki od aktuelnih i budućih Merced EQ modela treba bateriju povećanog kapaciteta to je svakako veliki i teški EQG koji je od G-Klase preuzeti konstrukciju sa šasijom i ozbiljne vanterenske sposobnosti, a ako je verovati pokazanom na konceptnoj verziji čak i četiri elektromotora. Uvođenje litijum-jonskih baterija sa novom hemijskom tehnologijom u narednih 2-3 godine ne znači da je Mercedes okrenuo leđa tehnologiji čvrstih baterija. Nemačka marka je investirala i u ProLogium kompaniju u saradnji sa kojim bi trebala da dođe do svojih prvih modela sa čvrstim baterijama. Međutim, rok za pojavljivanje ovakvih modela svodi se na vremensku odrednicu „u narednim godinama“, što potvrđuje da čvrste baterije, koje bi trebale doneti brojna poboljšanja još uvek nisu blizu serijske proizvodnje.
Show Comments