fbpx

Test: Hyundai Venue 1.6 MPI GLS Impression

Test Hyundai Venue bi se mogao podeliti na dva dela – prvi i drugi utisak koji su dijametralno različiti

Test Hyundai Venue bi se mogao podeliti na dva dela – prvi i drugi utisak koji su dijametralno različiti. Isto tako test modela Hyundai Venue definitivno potvrđuje zbog čega test jednog automobila treba da traje što duže. Hyundai Venue je model koji će na prvi pogled ostaviti ravnodušnim, ali da drugi pogled oduševiti, i opravdati svoju možda čak i donekle nelogičnu egzistenciju u ponudi južnokorejske marke.
Hyundai Venue jedan je od možda najtipičnijih modela u kompaktnom B SUV segmentu. U vreme kada mnogi dižu ruke od malih gradskih automobil, Hyundai nalazi načina i opravdanosti da u svojoj ponudi ima ne samo kompaktne hatchbackove i10 in i20, nego i čak dva kompaktna crossovera Bayon i Venue. Zapravo, segmentaciju svojih modela Hyundai radi filigranski pažljivo i precizno.
Modeli Venue i Bayon (ako se zadržimo u B-SUV ponudi), dovoljno su različiti dimenzijom, cenom i stilom, kako se ne bi međusobno ugrožavali. I da odmah razjasnimo za sve one kojima je dužina karoserije početni kriterijum – Hyundai Venue je nešto manji od modela Bayon. Iz to, Venue je globalni model marke Hyundai i može se naći na tržištima širom planete.
Hyundai Venue dug 4.040 mm, odnosno tačno onoliko koliko je karakteristično za B segment. Međuosovinski razmak je 2.520mm, a pogled u profil ovog modela otkriva šta su dizajneri Hyundaija naumili. Prepusti preko točkova minimalni su, što znači da je maksimalno iskorišćena ponuda prostora u kabini koju ovakva donekle kutijasta forma pravilnih oblika nudi.
U osnovi, visinom od 1.592mm, svojim proporcijama i formom karoserije, Hyundai Venue je klasičan terenac u malom pakovanju, iako niko od njega ne očekuje da bude pravi terenac, nego da izvuče sve koristi iz takve forme pre svega u domenu funkcionalnost.
Pomenusmo da bi se test modela Hyundai Venue mogao podeliti na dva dela u skladu sa dva utiska – prvim i drugim. To se pre svega odnosi na kabinski prostor ovog kompaktnog cossovera. Vremena su u kojima autoindustrija (na žalost brojnih kupaca skromnije kupovne moći) stremi ka modelima sa što više i što bogatije opreme, kako bi na njima zaradili. Pored toga, skoro pa neminovnost su postali, u manjoj ili većoj meri hibridni pogoni, razne bezebednosne asistencije i digitalizacija, koji u paketu cenu već i najmanjih modela podižu u nebo. Iako stvarne ekološke benefite hibrida stavljamo pod znak pitanja, svakako ne sporimo bezbednosne asistencije, koje su evidentno podigle zaštitu kako onih koji su u vozilu, tako i drugih učesnika u saobraćaju. Međutim, na kraju dana, to neko mora i da plati.
Testirani Hyundai Venue u Impression paketu opreme svojom kabinom, na prvi pogled fascinira pre svega činjenicom da nedostaje blještavilo današnje digitalizacije i činjenicom da tvrde plastike ima na sve strane. Kada bi se ocena modela Hyundai Venue završila na ovom prvom površnom pogledu, bila bi vrlo skromna, a iznad svega pokazala bi se velikom greškom. Pomenusmo da Hyundai filigranski precizno segmentira svoju modelnu ponudu. Model Venue ima jasno definisanu ulogu i misiju – da ne fascinira sjajem lampica nego funkcionalnošću i svakodnevnom upotrebljivošću. A u tom kontekstu do izražaja dolazi gotovo neverovatno dobra ponuda prostora u kabini i činjenica da se kroz velika vrata u vozilo lako ulazi i iz njega izlazi.
Ako se i štedelo na oplatama vrata i materijalu armature, nije se štedelo na nečemu mnogo važnijem – sedištima. Prednja sedišta su odlično dimenzinisana a izrazito dugim hodovima očigledno su namenjena vozačima ekstremno različite visine i konstitucje, kojima će biti podjednako udobno. Pri tom, uz Impression paket opreme stižu sedišta sa bokovima od (veštačke) kože i sa efikasnim grejačima.
I za zadnju klupu isto važi. Oprobani recept nešto uspravnijeg sedenja ovde je potpuno uspeo, pa za jedno vozilo od samo četiri metra dužine, ponuda prostora za kolena je iznenađujuće dobra. Pri tom, uglasta forma karoserije i činjenica da je zadnja osovina povučena maksimalno unazad donose odličnu ponudu prostora za glave putnika pozadi.
Na odličnu ocenu ponude prostora dolazi i zapremina prtljažnika od 355 litara koja može da poraste do 903 litre.
Kompletna arhitektura enterijera podređena je funkcionalnosti. Da, ima dosta tvrde plastike, ali to ne znači da je loše oblikovana ili neprecizno uklopljena – naprotiv. Generalno, kvalitet izrade vrlo je solidan. Ergonomija je vrlo dobra, sve je na svom mestu i na dohvat ruke.
Instrument tabla je kombinacija dva velika analogna instrumenta i centralnim ekranom sa putnim računarom. Ljubiteljima klasike će prijati dobrom čitljivošću, ali ne i onima koji prvo pitaju za dimenzije ekrana u vozilu. Višenamenski ekran je osetljiv na dodir, dijagonale 8 inča, a korišćenje infotejment sistema vrlo je jednostavno i intuitivno. Pored toga, sistem je i vrlo brz u izvršavanju komandi.
Od bezbednosnih asistencija testirani Hyundai Venue nije imao niti jednu, osim obaveznog ABS i ESP sistema, korisne asistencije pri polasku na uzbrdici i senzora pritiska u pneumaticima i uvek dobrodošle korisne kamere za vožnju unazad. Sa druge strane sve ono što je od opreme stvarno potrebno je na spsku. Od tempomata, komandi na upravljaču, električnih podizača prozora do automatske klime, i pametnog ključa, sa startovanjem motora na dugme.
Po pitanju donjeg postroja Hyundai Venue ima za segment uobičajeni donji postroj. Napred su McPherson opružne noge sa spiralnim oprugama dok je pozadi polukruta torziona osovina. U ponudi za Hyundai Venue postoji samo jedan motor, a u šali možemo da kažemo – pravi. Ima sva četiri cilindra, radnu zapreminu od 1.6 litara i na masu vozila od 1.100 kilograma sasvim pristojnih 123 KS uz šestostepeni manuelni menjač, kojem je opciona alternativa CVT automatski menjač.
Hyundai Venue se vozi lako, a to bi morali da ponovimo nekoliko puta da bi akcentovali ono što je glavna osobna ovog modela. Od prvog do poslednjeg zavrtnja napravljen je da se vozi lako i to pre svega i iznad svega u gradu. Odličan malo povišen položaj sedenja donosi odličnu preglednost iz vozila. Upravljač je snažno pojačan i uz kompaktne dimenzije Hyundai Venue je vrlo okretan gradski automobil. Iako nema stop-start sistem, često se na semaforu zapita da li motor uopšte radi, obzirom na potpuno odsustvo ikakvih vibracija. Stvoren je za obavljanje svega i svačega u gradu i 100 puta se može ući u vozilo i iz njega izaći da se ne umori. Motor se sa lakoćom vrti a uz dosta kratke prenosne odnose menjača uvek ima snage na raspolaganju, a provlačenje kroz gradsku gužvu je zadovoljstvo. Ubrzanje od 11.2 sekunde do 100 km/h sasvim je solidno. Jedno se na poprilično oštre i efikasne kočnice sa osetljivom papučicom treba navići.
Hyundai Venue se ne stidi otvorenog puta. U krivinama se ne naginje i pored klirensa od tla koji je 170 mm i povisoke karoserije. Neravnine korektno upija, a tokom testa nam nije pokazao ni osetljivost na bočni vetar. Jedinu zamerku možemo uputiti na račun nešto lošije zvučne izolacije, koja kabinu pri 130 km/h čini relativno bučnom. Nakon sedmodnevnog testa, prosečna potrošnja od 6.6 litara potpuno je prihvatljiva.
Hyundai Venue je pokazao da i te kako ima svoje opravdano mesto u ponudi Hyundaija. Nepretenciozan, funkcionalan i vrlo solidno motorizovan urbani automobil, to je najbolja definicija ovog modela, koji može da bude prvi i jedini automobil u kući, ali i vrlo uspešno drugi automobil za svakodnevne obaveze. Cena za testiran model je 20.090 evra, a doplata za automatski menjač je oko 1.000 evra.

Model

Hyundai Venue 1.6 MPI GLS Impression

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.040/ 1.770/ 1.592
Međuosovinski razmak (mm)

2.520

Masa vozila praznog (kg.)

1.112

Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.670

Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg

1.100

Zapremina prtljažnog prostora (l)

355/903

Motor

Benznski

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila

4/16

Radna zapremina (ccm)

1.598

Snaga pri o/ min. (KS) 124 / 6.300 o/min
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm)

150 pri 4.850

Menjač

6 manuelni

Ubrzanje 0-100 km/h

11.2

Maksimalna brzina km/h

181

Prosečna potrošnja na testu l/100 km

6.6

Zapremina rezervoara

45

Cena testiranog modela

20.090 evra

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Rimac Nevera je najbrži automobil na svetu

Rimac Nevera je najbrži automobil na svetu u vožnju unazad, u kojoj je brža ...

Potpuno novi Audi A5 zvanično predstavljen

Potpuno novi Audi A5 zvanično predstavljen na novoj platformi u potpuno novom ruhu i ...

Porsche Panamera brža od Corvette na “Ringu”

Porsche priprema osveženu Panameru koja će pred kupce sa impresivnim rezultatom sa Nürburgringa Porsche ...

Novi Mercedes-Benz SL na zimskim testovima

To što je kabriolet sa platnenim krovom ne znači da ne mora na testove ...

Pod istragom u SAD zbog problema sa kvalitetom

Američke vlasti istražuju da li su južnokorejski proizvođači automobila Hyundai i Kia delovali dovoljno ...

Opet kontroverze oko Racing Pointa

Sezona Formule 1 smo što je počela, a kontroverze oko bolida Racing Point se ...