fbpx

Mercedes-AMG One više nije projekat

Mercedes-AMG One više nije projekat nego „serijski“ (hiper)automobil koji će biti napravljen u samo 275 primeraka

Mercedes-AMG One više nije projekat nego „serijski“ (hiper)automobil koji će biti napravljen u samo 275 primeraka. Ambiciozni projekat drumskog automobila sa pogonom iz bolida Formule 1 pokazao se ka više nego krupan i složen zalogaj čak i za Mercedes. Zvuči neverovatno, ali prošlo je šet i po godina od kada Project One kao najava prikazan na salonu automobila u Frankfurtu.
Tek u junu prošle godine prikazan je serijski model pod imenom One, i bez dodatka Project. Prema postu koji se pojavio na društvenim mrežama, prvi Mercedes-One je registrovan i iz Affalterbacha isporučen vlasniku. Razumljivo, nepoznatom i razumljivo skrivene kompletne registarske oznake. Iako se ne zna kome je otišao prvi Mercedes-AMG One, među onima koji su potpisali ugovor i čekaju svoj primerak su Lewis Hamilton, Nico Rosberg i David Coulthard. Šta više, britanski tabloid Sun, objavio je da Hamliton čeka isporuku čak dva primerka, od kojih je jedan namenjen njegovom ocu Antonyju. Navodno, svoj Mercedes-AMG One čekaju Manny Khoshbin, magnat za nekretnine, glumac Mark Wahlberg, ali i teniski menadžer Ion Țiriac, koji će imati najbrži serjski automobil na Nürburgring-Nordschleife, Hockenheimu i Red Bull Ringu, koji je legalan za drum.

Proizvodnja hiperautomobila Mercedes-AMG One počela je u avgustu prošle godine, a vozila se sklapaju u AMG-ovom pogonu u Coventriju u Engleskoj. Hibridni pogon koji čine 1.6 V6 turbo motor i četiri elektromotora proizvode su u Mercedes‑AMG High Performance Powertrains diviziji u Brixworthu, gde se pripremaju Bolidi Formule 1. Mercedes-AMG One sklapa se na posebnoj liniji koja ima 16 stanica za sklapanje i testiranje.

Put Mercedes-AMG One do serijske proizvodnje koja je praktično ručna bio je dug i trnovit. Sam proizvođač priznaje da je jedan od najvećih problema bilo prilagođavanje V6 motora od 570 KS Euro 6 normi izduvnih gasova, zbog čega se „ler gas“ sa, za Formulu 1 standardnih, 5.000 o/min, spušten na „samo“ 1.200 o/min. Motor sa unutrašnjim sagorevanjem vrti se do 11.000 o/min, a na svakih 50.000 pređenih kilometara predviđena je kompletna revizija motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mercedes koštao Russela pobede u Formuli 1 – Perezu pobeda

Pretposlednja trka sezone Formule 1 donela je sve ono što se od ovog takmičenja ...

Formula 1 – Red Bull menja motor Verstappenu?

Na spekulacije da bi Red Bull mogao promeniti motor u Versappenovom bolidu, Helmut Marko ...

Kako je Lohscheller sa Opelom napravio čudo

Michael Lohscheller je sa kompanijom Opel/Vauxhall naparavio ono što su mnogi pokušali, a niko ...

Mercedes A-Klase je osvežen i konačno predstavljen

Mercedes A-Klase je osvežen i konačno predstavljen javnosti, ali izmene na karoserij su teško ...

Koliko (zapravo) Chevrolet Corvette C8 ima “konja”?

Mnogo prašine je Chevrolet podigao novom generacijom Corvette, ali izgleda da nije (tačno) saopštio ...

Ako ne možeš pobediti – a ti se povuci

Današnja izjava Marchionnea da bi se Ferrari mogao povući iz Formule 1 ukoliko Liberty ...