Mercedes-AMG One više nije projekat nego „serijski“ (hiper)automobil koji će biti napravljen u samo 275 primeraka
Mercedes-AMG One više nije projekat nego „serijski“ (hiper)automobil koji će biti napravljen u samo 275 primeraka. Ambiciozni projekat drumskog automobila sa pogonom iz bolida Formule 1 pokazao se ka više nego krupan i složen zalogaj čak i za Mercedes. Zvuči neverovatno, ali prošlo je šet i po godina od kada Project One kao najava prikazan na salonu automobila u Frankfurtu.
Tek u junu prošle godine prikazan je serijski model pod imenom One, i bez dodatka Project. Prema postu koji se pojavio na društvenim mrežama, prvi Mercedes-One je registrovan i iz Affalterbacha isporučen vlasniku. Razumljivo, nepoznatom i razumljivo skrivene kompletne registarske oznake. Iako se ne zna kome je otišao prvi Mercedes-AMG One, među onima koji su potpisali ugovor i čekaju svoj primerak su Lewis Hamilton, Nico Rosberg i David Coulthard. Šta više, britanski tabloid Sun, objavio je da Hamliton čeka isporuku čak dva primerka, od kojih je jedan namenjen njegovom ocu Antonyju. Navodno, svoj Mercedes-AMG One čekaju Manny Khoshbin, magnat za nekretnine, glumac Mark Wahlberg, ali i teniski menadžer Ion Țiriac, koji će imati najbrži serjski automobil na Nürburgring-Nordschleife, Hockenheimu i Red Bull Ringu, koji je legalan za drum.
Proizvodnja hiperautomobila Mercedes-AMG One počela je u avgustu prošle godine, a vozila se sklapaju u AMG-ovom pogonu u Coventriju u Engleskoj. Hibridni pogon koji čine 1.6 V6 turbo motor i četiri elektromotora proizvode su u Mercedes‑AMG High Performance Powertrains diviziji u Brixworthu, gde se pripremaju Bolidi Formule 1. Mercedes-AMG One sklapa se na posebnoj liniji koja ima 16 stanica za sklapanje i testiranje.
Put Mercedes-AMG One do serijske proizvodnje koja je praktično ručna bio je dug i trnovit. Sam proizvođač priznaje da je jedan od najvećih problema bilo prilagođavanje V6 motora od 570 KS Euro 6 normi izduvnih gasova, zbog čega se „ler gas“ sa, za Formulu 1 standardnih, 5.000 o/min, spušten na „samo“ 1.200 o/min. Motor sa unutrašnjim sagorevanjem vrti se do 11.000 o/min, a na svakih 50.000 pređenih kilometara predviđena je kompletna revizija motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Show Comments