fbpx

Ako ne možeš pobediti – a ti se povuci

Današnja izjava Marchionnea da bi se Ferrari mogao povući iz Formule 1 ukoliko Liberty Media bude insistirala na promeni pravila o motorima, otvara neka savim nova vrata

Foto: Ferrari Formula 1
Foto: USA Today

Prvi čovek Fiata Sergio Marchionne izjavio je danas kako bi se Ferrari mogao povući iz Formule 1 ukoliko novi vlasnik F1, Liberty Media, bude insistirala na novim pravilima o motorima koja su najavljena za 2021.
Pored Renaulta u Mercedesa koji su izrazili svoje sumnje u uspešnost revizije pravila, uključio se i veliki šef FCA. Iako je priznao da je u genu Ferrarija Formula 1 od samih početaka, on smatra da gubitak identiteta F1 kao vrhunskog auto sporta stavlja pod znak pitanja potrebu za učešćem. Po njemu, najveći problem je predloženo unificiranje delova motora, u pokušaju smanjivanja i ograničavanja troškova, čime se, po njemu, gubi smisao takmičenja.

Foto: Ferrari Racing

Samo, da li je baš tako. Kao prvo, ako bude prema najavama, Marchionne će, za početak, pomenute 2021. biti u penziji. Takođe, iako je Ferrari izuzet iz grupacije FCA i samostalna je kompanija od 2015., pitanje je u kakvom i čijem vlasništvu će se nalaziti FCA, a time i podrška Ferrariju do 2021. obzirom da nije tajna plan da se cela grupacija proda. Šta više, to i jeste jedan od primarnih zadataka Marchionnea.
Takođe, Ferrari je i pored trkačkih gena koje pominje veliki šef ponovo zaboravio kako izgleda pobeda u Formuli 1. Rezultati Michaela Schumachera se nikada neće zaboraviti, samo sada su već bili davno, a novi nikako da stignu. Ferrari je ponovo postao večiti drugi. Sigurno su bolni porazi, i to ubedljivi, od tima koji nosi naziv energetskog pića, ili Mercedesa, koji u svojoj osnovi svakako nije ni blizu toliko sportska marka kao Ferrari. Poslednju titulu osvojio je za Ferrari Kimi Raikkonen 2007. pre 10 godina, a i tada više zahvaljujući svađi Hamiltona i Alonsa u McLarenu, nego sopstvenoj brzini. Naravno, ne umanjujemo vrednost titule, ali to je činjenica. Uz to, poslednju konstruktorsku titulu Ferrari je osvojio 2008. kada su vozili Massa i Rakkonen.

Foto: Daimler

A da podsetimo i na još nešto. U vreme dominacije crvenog bolida, uz superbrzog i supertalentovanog Scumachera, tim je vodio današnji predsednik FIA Jean Todt, čovek koji je bio „kuvan i pečen“ u auto sportu, od relija pa nadalje. Tehnički šef je bio Ross Brown, još jedan super talentovan i stručan čovek na važnoj poziciji. I, u italijanskom timu nije bilo Italijana na rukovodećim mestima, a Luka di Montezemolo, kojega je Marchione, blago rečeno, sklonio sa pozicije prvog čoveka Ferrarija, nije se mešao u posao pomenute dvojice. A tada je Ferrari pobeđivao.

Foto: Ferrari Racing

Danas, tačnije, poslednjih 9 godina, Ferrai je večiti drugi, bez obzira na svu finansijsku, tehničku i personalnu nadmoć. A sada se Marchionne buni protiv novih pravila, i umesto da gleda kako da iz njih izvuče najbolje, on preti povlačenjem. Nije prvi put, ali eto… Znači, ako ne možeš pobediti, bolje se povuci. Pa i nije baš sportski.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Vettelu 50. pol pozicija u Meksiku

Da Hamilton nema toliku prednost koliku ima, današnja pol pozicija Vettela bi digla tenziju. ...

Novo ime i rukovodstvo kompanije Stellantis stupaju na snagu

Kompanija Stellantis objavila je da je službeno počela da radi sa kompletnim rukovodstvom Kompanija ...

Toyoti pol pozicija za prvu ovogodišnju WEC trku

Posada Mike Conway i Kamui Kobayashi osvojila je pol poziciju u Toyoti za prvu ...

BMW Serije 8 sa četvora vrata već u Ženevi

U Ženevi će biti predstavljen koncept BMW Serije 8 i to u verziji sa ...

Proizvođači automobila traže alternative za Ženevu

Proizvođači automobila traže alternative za Ženevu, iako se sve više čuju mišljenja da su ...

Michelin protiv dubljeg dezena pneumatika

Michelin je odbio pozive pojedinih proizvođača pneumatika da se minimalna dozvoljena dubina šare na ...