fbpx

Lancia učestvuje na Rétromobile 2023.

47. izdanje revije Rétromobile, najstarije i najprestižnije evropske revije klasičnih automobila, održaće se od 1. – 5. februara u Parizu

47. izdanje revije Rétromobile, najstarije i najprestižnije evropske revije klasičnih automobila, održaće se od 1. – 5. februara u izložbenom centru Paris Expo Porte de Versailles. Na ovom prestižnom francuskom događaju biće predstavljeno preko 1.000 vozila i biće domaćin za preko 600 međunarodnih izlagača i skoro 130.000 posetilaca. Lancia nije mogla da propusti šansu da se predstavi na ovom događaju sa odeljenjem Stellantis Heritage. Cilj ovog odeljenja osnovanog 2015. godine jeste zaštita i promocija istorijskog nasleđa brendova Alfa Romeo, Fiat, Lancia i Abarth, a svoju misiju sprovodi učešćem na događajima i nuđenjem usluga posvećenih ljubiteljima i vlasnicima klasičnih automobila italijanskih brendova ove Grupe.
Lancia Rally 037, agresivni i minimalistički stil Svetskog reli šampionata 1983.
Sa „funkcionalnim“ i oštrim formama kako spreda tako i pozadi, Lancia Rally 037, poznatiji kao kod projekta u kom je nastao, „037“, čist je sportski automobil koji otelotvoruje poznatu pobedu Davida nad Golijatom. Lancia Rally 037 bio je poslednje vozilo s pogonom na dva točka koji je osvojio Svetsko prvenstvo u reliju 1983. godine, nadvladavši moćne protivnike s pogonom na sve točkove.
Zasnovan na modelu Beta Montecarlo, Lancia Rally 037 nije dizajniran kao vozilo za masovnu proizvodnju s obzirom da je model na putevima bio je striktno potreban za ulazak u svet relija. Predstavljen je 1982. godine na Sajmu automobila u Torinu, a proizvedeno je 200 primaraka kako bi se dobio pristup grupi B, ali svega 53 primerka su opremljena za takmičenje.
Debitovao je na reliju Costa Smeralda u aprilu 1982. godine i zvanično se takmičio u sezoni 1983. sa zvaničnim timom Lancia Martini Racing. Model 037 je dominirao svetskim prvenstvom od svoje prve trke i osvojio Monte Karlo sa Valterom Rorlom (Walter Röhrl) za volanom. Na kraju sezone, uprkos jakoj konkurenciji novog Audijevog modela Quattro sa pogonom na sve točkove, Lancia je osvojila Svetsko prvenstvo u konstruktorima i osvojila drugo mesto u Svetskom prvenstvu za vozače i Evropskom i Italijanskom prvenstvu.
Opremljen četvorocilindričnim motorom sa ubrizgavanjem sa dve osovine, sa snagom od 260 do 305 KS u zavisnosti od zapremine motora (od 1.995 do 2.111 cc), Rally 037 se pokazao kao lagano, okretno vozilo visokih performansi sa superiornim upravljanjem i trenjem na putu. Ovo je takođe omogućeno zahvaljujući njegovoj originalnoj hibridnoj, monokok i cevastoj konstrukciji koju je opremila radionica Pininfarina, koja je razvila agresivnu i elegantnu karoseriju sa značajnim aerodinamičkim opterećenjem ka tlu. Da bi se postigla maksimalna efikasnost, napravljen je od poliestera sa ojačanjima od fiberglasa, a hauba i poklopac prtljažnika mogu se vrlo brzo odvojiti. Minimalistički i racionalni enterijeri bili su neophodni za takmičenje. Pored toga, imao je nekoliko aerodinamičkih dodataka, uključujući upadljiv zadnji spojler, što ga je učinilo još impresivnijim.
Lancia Classiche program nasleđa, jedinstveni sertifikati i usluge
47. izdanje revije Rétromobile je prilika za brend Lancia da podrži program nasleđa „Lancia Classiche“, koji čini niz usluga za zaštitu i promociju originalnosti i autentičnosti istorijskih vozila ovog brenda. Komisiju za sertifikaciju predvode generalni direktor brenda Lancia i šef odeljenja za nasleđe, gde se nalaze svi proizvodni registri i sva tehnička dokumentacija koju komisija koristi za analizu podataka o pregledanim vozilima.
Program nasleđa Lancia Classiche čine dva sertifikata: sertifikat o poreklu i autentičnosti i servis restauracije. Sertifikat o poreklu – Lancia nudi priliku da otkrijete istoriju svakog automobila kroz broj šasije. Usluga pruža tačan pregled dokumenata u proizvodnim registrima brenda i izdavanje sertifikata koji potvrđuje godinu proizvodnje automobila i originalnu konfiguraciju: specifikacije modela, serijski broj motora, originalne detalje eksterijera i unutrašnjosti.
Sertifikat autentičnosti – Nakon detaljne analize istorijskog automobila i provere njegovih proizvodnih podataka i tehničkih specifikacija u arhivi kompanije Lancia, uz podršku odeljenja za nasleđe i stručnjaka, biće potvrđena autentičnost klasičnog automobila. Da bi se dobio ovaj sertifikat, svaki automobil prolazi kroz rigoroznu inspekciju i proces procene koji sprovodi specijalizovani tim, proveravajući autentičnost automobila i njegovih komponenti i funkcionalnost glavnih mehaničkih delova.
Servis restauracije. Isti tim koji brine o istorijskoj kolekciji brenda Lancia dostupan je i privatnim klijentima, sa uslugama koje se kreću od jednostavnog održavanja do potpune restauracije: od dijagnostike do spoljašnje restauracije, popravke pojedinačnih mehaničkih i estetskih komponenti i završnog testiranja.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Al-Attiyah – pravila za Dakar Reli nisu bila fer

Dakar Reli je završen, Sainz i njegov tim uživaju u zasluženoj pobedi, ali drugoplasirani ...

Novi Land Rover Defender na završnim probama u Keniji

Navršila se 71 godina od premijere Land Rover Defendera, a bliži se i novo ...

Tim McLaren pobedio u Kanadi – ali u…

Srebrne strele ponovo bez većih probema do prva dva mesta. Mada uz dosta sreće ...

Pogledaj iPhone pa napravi Volkswagen

Volkswagen gleda u iPhone i iPad tražeći inspiraciju za dizajn električnih vozila Klaus Bischoff ...

Nova Fiesta – kako napraviti korak napred?

Šta učiniti pa najprodavaniji automobil u segmentu učiniti još prodavanijim? Evoluirati stari, napraviti potpuno ...

Porsche potvrdio crossover derivat Taycana

Porsche će na jesen ove godine početi prodaju električnog Taycana, a već sprema i ...