fbpx

Lancia učestvuje na Rétromobile 2023.

47. izdanje revije Rétromobile, najstarije i najprestižnije evropske revije klasičnih automobila, održaće se od 1. – 5. februara u Parizu

47. izdanje revije Rétromobile, najstarije i najprestižnije evropske revije klasičnih automobila, održaće se od 1. – 5. februara u izložbenom centru Paris Expo Porte de Versailles. Na ovom prestižnom francuskom događaju biće predstavljeno preko 1.000 vozila i biće domaćin za preko 600 međunarodnih izlagača i skoro 130.000 posetilaca. Lancia nije mogla da propusti šansu da se predstavi na ovom događaju sa odeljenjem Stellantis Heritage. Cilj ovog odeljenja osnovanog 2015. godine jeste zaštita i promocija istorijskog nasleđa brendova Alfa Romeo, Fiat, Lancia i Abarth, a svoju misiju sprovodi učešćem na događajima i nuđenjem usluga posvećenih ljubiteljima i vlasnicima klasičnih automobila italijanskih brendova ove Grupe.
Lancia Rally 037, agresivni i minimalistički stil Svetskog reli šampionata 1983.
Sa „funkcionalnim“ i oštrim formama kako spreda tako i pozadi, Lancia Rally 037, poznatiji kao kod projekta u kom je nastao, „037“, čist je sportski automobil koji otelotvoruje poznatu pobedu Davida nad Golijatom. Lancia Rally 037 bio je poslednje vozilo s pogonom na dva točka koji je osvojio Svetsko prvenstvo u reliju 1983. godine, nadvladavši moćne protivnike s pogonom na sve točkove.
Zasnovan na modelu Beta Montecarlo, Lancia Rally 037 nije dizajniran kao vozilo za masovnu proizvodnju s obzirom da je model na putevima bio je striktno potreban za ulazak u svet relija. Predstavljen je 1982. godine na Sajmu automobila u Torinu, a proizvedeno je 200 primaraka kako bi se dobio pristup grupi B, ali svega 53 primerka su opremljena za takmičenje.
Debitovao je na reliju Costa Smeralda u aprilu 1982. godine i zvanično se takmičio u sezoni 1983. sa zvaničnim timom Lancia Martini Racing. Model 037 je dominirao svetskim prvenstvom od svoje prve trke i osvojio Monte Karlo sa Valterom Rorlom (Walter Röhrl) za volanom. Na kraju sezone, uprkos jakoj konkurenciji novog Audijevog modela Quattro sa pogonom na sve točkove, Lancia je osvojila Svetsko prvenstvo u konstruktorima i osvojila drugo mesto u Svetskom prvenstvu za vozače i Evropskom i Italijanskom prvenstvu.
Opremljen četvorocilindričnim motorom sa ubrizgavanjem sa dve osovine, sa snagom od 260 do 305 KS u zavisnosti od zapremine motora (od 1.995 do 2.111 cc), Rally 037 se pokazao kao lagano, okretno vozilo visokih performansi sa superiornim upravljanjem i trenjem na putu. Ovo je takođe omogućeno zahvaljujući njegovoj originalnoj hibridnoj, monokok i cevastoj konstrukciji koju je opremila radionica Pininfarina, koja je razvila agresivnu i elegantnu karoseriju sa značajnim aerodinamičkim opterećenjem ka tlu. Da bi se postigla maksimalna efikasnost, napravljen je od poliestera sa ojačanjima od fiberglasa, a hauba i poklopac prtljažnika mogu se vrlo brzo odvojiti. Minimalistički i racionalni enterijeri bili su neophodni za takmičenje. Pored toga, imao je nekoliko aerodinamičkih dodataka, uključujući upadljiv zadnji spojler, što ga je učinilo još impresivnijim.
Lancia Classiche program nasleđa, jedinstveni sertifikati i usluge
47. izdanje revije Rétromobile je prilika za brend Lancia da podrži program nasleđa „Lancia Classiche“, koji čini niz usluga za zaštitu i promociju originalnosti i autentičnosti istorijskih vozila ovog brenda. Komisiju za sertifikaciju predvode generalni direktor brenda Lancia i šef odeljenja za nasleđe, gde se nalaze svi proizvodni registri i sva tehnička dokumentacija koju komisija koristi za analizu podataka o pregledanim vozilima.
Program nasleđa Lancia Classiche čine dva sertifikata: sertifikat o poreklu i autentičnosti i servis restauracije. Sertifikat o poreklu – Lancia nudi priliku da otkrijete istoriju svakog automobila kroz broj šasije. Usluga pruža tačan pregled dokumenata u proizvodnim registrima brenda i izdavanje sertifikata koji potvrđuje godinu proizvodnje automobila i originalnu konfiguraciju: specifikacije modela, serijski broj motora, originalne detalje eksterijera i unutrašnjosti.
Sertifikat autentičnosti – Nakon detaljne analize istorijskog automobila i provere njegovih proizvodnih podataka i tehničkih specifikacija u arhivi kompanije Lancia, uz podršku odeljenja za nasleđe i stručnjaka, biće potvrđena autentičnost klasičnog automobila. Da bi se dobio ovaj sertifikat, svaki automobil prolazi kroz rigoroznu inspekciju i proces procene koji sprovodi specijalizovani tim, proveravajući autentičnost automobila i njegovih komponenti i funkcionalnost glavnih mehaničkih delova.
Servis restauracije. Isti tim koji brine o istorijskoj kolekciji brenda Lancia dostupan je i privatnim klijentima, sa uslugama koje se kreću od jednostavnog održavanja do potpune restauracije: od dijagnostike do spoljašnje restauracije, popravke pojedinačnih mehaničkih i estetskih komponenti i završnog testiranja.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Po čemu je Teslin “Raven” pogon nazvan?

Pojedini proizvođači automobila vole da imenuju svoje ekskluzivne motore, a među njima se našao ...

Ford pripremio vatrenu Pumu ST

Ford Puma ST odgovor je na kritike onih koji tvrde da me kupea nje ...

Ko voli mnogo “televizora” uživaće u Porsche Taycanu

Iako je Porsche Taycan praktično pokazan, a do njegove zvanične premijere ostalo samo dve ...

Aston Martin DBX SUV samo zbog Kine?

Da li tržište traži, ili proizvođači vešto ubede tržište šta zapravo kupci žele? Ili, ...

Novi Lexus NC dobio 5 EuroNCAP zvezdica

Potpuno novi Lexus NC dobio je maksimalnu ocenu za bezbednost na EuroNCAP testu Značajan ...