fbpx

Mazda je predstavila CX90 svoj najveći SUV

Mazda je predstavila CX90 svoj najveći SUV koji kao osnovu ima platformu sa zadnjim pogonom i pomalo sportskog začina

Mazda je predstavila CX90 svoj najveći SUV. Znali smo da je u razvoju, a znali smo i ono što je proizvođač najavljivao – poprilično ambiciozan sedmosed sa snažnim motorima. Mazda CX90, formalno model za 2024. godinu postavljen je na platformu sa zadnjim pogonom, i verovali ili ne, najsnažniji je model koji je Mazda ikada proizvela, a prve informacije kažu da veliki sedmosed ima i poneki detalj preuzet sa sportske MX-5 Miate.
Uzdužno smešteni, veliki 3.3 litarski redni turbo šestocilindraš premijeru je imao prošle godine u modelu Mazda CX60, ali za „veći broj cipela“ značajno je i pojačan, pa Mazda CX90 može imati i do 340 KS koji se raspoređuju na sve točkove. Ipak, ovoliki bilans snage ne postiže samo zahvaljujući benzincu, nego uz pomoć elektromotora smeštenog između benzinca i menjača, čaime Mazda CX90 postaje blagi brid. Iako proizvođač za sada nije objavio kolike su pojedinačne snage SUS i elektromotora, znamo da je sam elektromotor dovoljan za vožnju na struju ali samo pri malim brzinama.
Za one koji budu željni više vožnje na struju, spremna je i PHEV verzija, sa Skyactiv 2.5 benzincem i elektromotorom, koji zajednički svim točkovima isporučuju i dalje obećavajućih 323 KS. Baterija je kapaciteta 17.8 kWh, i trebala bi obezbediti oko 50 kilometara električne vožnje, što je podatak koji važi za isti pogon ali u manjem Mazda CX60 modelu. Bez obzira za koju pogonsku opciju se kupac odluči, prenos je preko osmostepenog automatskog menjača.
Priča o vezi sa MX-5 nije samo zbog uzdužno smeštenog motora. Mazda MX90 dobila je Kinematic Posture Control, sistem koji je debitovao u maloj Miati, a zadužen je bolju kontrolu nad vozilom i osećaj u krivinama. Radi kao i standardni ESP lagano kočeći unutrašnji točak u krivini,a prema Mazdi, na taj način se sprečava ili smanjuje naginjanje karoserije u krivinama, a time i linearniji osećaj u upravljanju.
U enterijeru Mazda je nastavila tamo gde je počela sa CX60, i nada se da će svojim viđenjem luksuza privući kupce. Dijagonala digitalne instrument table zavisi od nivoa paketa opreme, a višenamenski ekran je u tablet stilu postavljen na armaturu i dijagonale je 12.3“, a dopuna komandama preko ekrana je i čitav niz prekidača koji rade na dodir.
U osnovi, prikazani model i saopšteni podaci deluju kao predpremijera CX90, obzirom da Mazda mnogo toga još nije saopštila, kako po pitanju performansi tako i budućih paketa opreme i stvarnog početka prodaje koji bi svakako trebao biti do kraja 2023. godine. Šta više, još nije saopšteno ni na kojim tržištima će se pojaviti.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ferrari patentirao rešenje za efikasan i čist V12 motor

Ferrari ne dozvoljava da izumre V12 motor i patentirao je rešenje za efikasan i ...

E-Legend sprema električni omaž za Audi Quattro S1

Ako se stvarno dogodi ovaj EV inspirisan legendarnim Audi Quattro S1 biće brutalno brz ...

Formula 1 – Andretti ulazi u F1?

Formula 1 – Andretti ulazi u F1? Nije zvanično ali ima indirektnih indicija od ...

Formula 1 – Red Bull „minimalno“ prekoračio budžet

Formula 1 – FIA je zvanično objavila da je tim Red Bull minimalno prekoračio ...

Red Bull preoteo Mercedesu šefa za F1 motore

Red Bull se ozbiljno priprema za proizvodnju sopstvenih motora za Formulu 1, a u ...

Alfa Romeo slavi 100 godina simbola Quadrifoglio

Alfa Romeo je najavio zvaničan početak slavlja povodom stogodišnjice legendarnog simbola Quadrifoglio Alfa Romeo ...