fbpx

Lakše je dizajnirati luksuzni nego mali automobil

Šef dizajna Volkswagena kaže da je mnogo lakše dizajnirati luksuzni ili hiperautomobil nego gradskog mališana

Andreas Mindt, šef dizajna Volkswagena, kaže da je mnogo lakše dizajnirati luksuzni ili hiperautomobil nego gradskog mališana, imajući na umu razliku u radu na modelima Bentley Batur i Volkswagen ID.2all. Mint, koji je bio šef dizajna marke Bentley preuzeo je 1. februara ove godine mesto šefa dizajna Volkswagena na kojem je bio Jozef Kaban. Praktično, Mint se vratio tamo gde je započeo svoju karijeru još 1996. godine, a gde je bio u procesu dizajna Golfa VII. Takođe, u okviru VW Grupe, Minte je radio i na modelima Audi A1, Q3, Q8 i e-tron GT, kao i na konceptu Bentley Hunaudières.
Za britanski Top Gear, Mint je izneo zanimljivo viđenje dizajnerskog posla u autoindustriji. „Dizajniranje modela Bentley Batur, koji je bazirana na modelu Bentley Continental GT je bilo tako lako naspram rada na ID.2all. Bilo je tako lako kada kao osnova postoj nizak i širok automobil sa dugačkim poklopcem motora. To je bilo kao pucati penal a bez golmana na golu, nemoguće je promašiti. Ljudi smatraju da su radovi na luksuznim i hiperautomobilima genijalni i da su dizajneri genijalan, međutim, to je lak posao. Rad na modelu kao što je ID.2all je u stvarnosti komplikovan. Kada pogledam modele kao što je Fiat Panda, ti dizajneri su u mojim očima genijalci, a ne oni koji prave hiperautomobile. Ne želim nikoga da povredim, ali znam obe strane dizajnerskog posla“, kaže Mindt.
Razvoj malih automobila postao je vrlo izazovan u 2023. godini sa mnogo bezbednosnih propisa i strogim Euro normama o emisiji, a u pokušaju da se cena zadrži na razumnom nivou. Takođe, postoje velika ograničenja u smislu pakovanja celog vozila i smeštanja svega neophodnog u malu karoseriju, iako taj deo ne važi za VW ID.2all, obzirom da je električno vozilo. Za modele kao što su Batur ili Bugatti Chiron ograničenja ne važe uključujući i njihovu finalnu cenu, pa je razvojni budžet mnogo veći nego za mali automobil..
Volkswagen je u segmentu malih automobila tradicionalno uspešan sa modelima kao što su Up, Polo, Lupo, pa i Buba, a i Gol za Južnu Ameriku. Uz VW ID.2all nemačka marka najavljuje potpuno novi mali gradski, ali električni model, koji će biti spreman 2025. godinu, a pandani će stići i pod markama Škoda i Seat i Cupra.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

#fiatforkids: FIAT pripremio bojanku za model 500 za mališane

#fiatforkids: FIAT pripremio bojanku za model 500 za mališane • Inicijativa #fiatforkids (FIAT za ...

Konačno detalji o Mazda Skyactiv-X motoru

Nakon dosta najava i neslužbenih podataka, pojavile su se informacije o mazdinom revolucionarnom motoru ...

Mazda Mijata pojačana, a da li će do nas, ne zna se

Mazdin roadster je dobio značajno modifikovan motor. Umesto 155, pod poklopcem motora je 182KS, ...

Jeep Grand Cherokee na platformi Alfe Stelvio?

Poslovni plan FCA koji je predstavio Marchionne je ambiciozan, ali i racionalan. Najbrži put ...

Top 10 klasičnih automobila koje treba kupiti u 2019.

Nova godina donosi i novu rundu optimističnih nagađanja u vezi automobila koji će u ...

McLaren usporava lansiranje novih modela zbog koronavirusa

McLaren je znatno prikočio svoj ambiciozni “Track25” plan predstavljen 2018. godine zbog dešavanja sa ...