fbpx

Polovnjaci – pogon je novi praksa trgovaca stare

Kupovina polovnih automobila bi trebalo da bude rešenje za prevozno sredstvo, ali nedostatak transparentnosti na tržištu polovnih vozila je frustrirajuć

Kupovina polovnih automobila bi trebalo da bude finansijski prihvatljivije rešenje moblnosti, ali nedostatak transparentnosti na tržištu polovnih vozila je frustrirajuć. Ovo se nije promenilo sa evidentno sve većom zastupljenošću električnih vozila. Dok se mnogi ljudi prebacuju na električne automobile kako bi smanjili emisiju štetnih gasova, troškove rada i održavanja, istraživanje carVertical-a pokazuje da je tržište polovnih električnih vozila sklono istim prevarama kakve su pratično uobčajene kod vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, uključujući i prevaru sa brojačem kilometara.
Električni automobili mogu imati lažnu kilometražu kao i svaki drugi automobil
Električni automobili su budućnost, jer ljudi počinju da radije biraju tihu i CO2 neutralnu vožnju umesto fosilnih goriva i bučnih motora. Iako vlade postepeno oduzimaju pogodnosti posedovanja EV, električni automobili su (barem za sada i dok su relativno novi) mnogo jednostaviniji za održavanje i, u isto vreme, tehnološki napredniji od dizel i benzinskih vozila.
Nažalost, kilometraža svakog EV-a se može izmeniti – oni koriste iste digitalne kilometraže kao i svako drugo vozilo. U stvari, digitalne brojače kilometara je mnogo lakše manipulisati u poređenju sa mehaničkim koji se nalaze u starijim vozilima.
Prema kompaniji za istoriju automobila carVertical, 15,6% svih vozila u Evropi ima vraćenu kilometražu. Udeo električnih vozila sa ovim problemom je sličan – 13,4% svih električnih automobila imalo je promenjene kilometraže. Ovo sugeriše da se kupci polovnih električnih vozila i vozila na fosilna goriva suočavaju sa gotovo istim rizikom od prevare u kilometraži.
4 od 10 električnih vozila je bilo u nezgodi
Da li ste znali da je svaki drugi polovni automobil u Evropi doživeo nesreću? 43,6% korišćenih električnih vozila takođe je bilo u nekoj vrsti i intenzitetu nezgode, zbog čega su štete na električnim automobilima skoro jednako uobičajene. Štaviše, EV uglavnom služe kao gradski vozila, tako da će se broj nesreća verovatno povećati kako flota električnih vozila stari.
Saobraćajne nezgode mogu biti manje ili teške, što rezultira deformacijama karoserije i pogonskog sklopa, preranom korozijom i oštećenjem baterija. Mnoga od ovih oštećenja mogu se popraviti, ali neispravne baterije u električnim automobilima moraju biti zamenjene kako bi se izbegao kratak spoj ili opasnost od požara. Novi paketi baterija su skupi, a neki vozači će pokušati da prodaju svoje vozilo kao da je „bez nezgoda“.
Vraćanje brojača kilometara sakriva stvarno stanje baterije
Očitavanja kilometraže su odlična za procenu stanja automobila. Većina proizvođača električnih vozila daje garanciju od najmanje 100.000 km za baterije. Međutim, baterije obično mogu da traju više od 320.000 km.
Kilometraža vozila može pomoći da se utvrdi koliko je snage ostalo u bateriji. Problem je u tome što se ne možete osloniti samo na očitavanje kilometraže jer može biti lažno obzirom da se računar može resetovati. Prevaranti ga mogu prilagoditi u roku od nekoliko minuta, što znači da morate preduzeti dodatne mere predostrožnosti kako biste bili sigurni da je automobil vredan tražene cene.
„U zavisnosti od kapaciteta, zamena baterije može koštati desetine hiljada evra ili čak polovinu vrednosti novog automobila, odnosno nekoliko puta veću vrednost od vrednosti polovnog automobila. Ovo je najskuplji deo u električnim automobilima, iako su, generalno, EV vozila jeftinija za održavanje u poređenju sa vozilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem“, kaže Matas Buzelis, šef komunikacija u kompaniji carVertical.
Prodavci polovnih automobila mogu dobiti više novca za svoje automobile menjajući kilometražu, tako da prevara sa brojačem kilometara neće nestati uskoro. Prevaranti se prilagođavaju novoj tehnologiji u modernim automobilima, a trendovi pokazuju da elektrificiranje voznih parkova neće rešiti ni ovaj problem.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Australijski HSV razmatra konkurenta Ford Ranger Raptoru

Australijski HSV trenutno razmatra „tjuniranu“ varijantu Holden Colorado pickup-a koja bi parirala Fordovom modelu ...

Po Nissanu automobili će učiti od vozača

Najnovija otkrića Nissanove inteligentne mobilnosti predviđaju automobile koji uče od vozača Nissan je objavio ...

Red Bull i Max Verstappen potukli Mercedes

Max Verstapen je na startu izgubio prednost, ali brzinom i taktikom, potukao Hamiltona i ...

Chevrolet pripremio lep poklon za 55. rođendan Ford Mustanga

U čast 55. rođendana Forda Mustanga, momci iz Chevrolet Arabije su spremili vrlo zanimljiv ...

imageimage

GM investira 2.2 milijarde dolara u svoju fabriku u Detroitu

General Motors će uložiti 2.2 milijarde dolara u svoju Hamtramck fabriku u Detroitu General ...

Ford Pro Electric Super Van ima snagu hiperautomobila

Ford Pro Electric SuperVan se sa svojom ogromnom snagom pojavio na stazi imanja u ...