Renault 5 dobija novu CMF-B EV platformu, na vebinaru za odabrane medije otkriveno je par zanimljivih detalja
Renault 5 dobija novu CMF-B EV platformu. Na vebinaru za odabrane medije, posvećenom prvenstveno novoj platformi, otkriveno je par zanimljivih detalja, mada je mnogo toga o električnom nasledniku legendarnog R5 i dalje obavijeno tajnama.
Novi Renault 5 koji stiže sledeće godine i biće električni, koristiće CMF-B EV platformu, koje je zapravo evolucija aktuelne CMF-B, na kojoj počivaju aktuelni Clio i crossover Captur. Renault je saopštio da je oko 70% platforme potpuno novo, a da korišćenje već raspoložive mehanike smanjuje troškove razvoja i proizvodnje za oko 30% u odnosu na aktuelni Renault Zoe.
Iako podatak da se radi 30% novih delova ne deluje impresivno, CMF-B EV platforma i te kako ima zanimljivih novina. Kao prvo, novi Renault 5 imaće bateriju sa četiri velika modula smeštena u pod vozila, za razliku d 12 manjih modula koje ma Zoe. Benefit ovog rešenja je ušteda u amsi vozila od 15 kilograma, veća specifična snaga baterije i veća krutost poda vozila postignuta boljom integracijom baterije, što će doneti smanjenje buke i vibracija u novom Renaultu 5.
Proizvođač za novi Renault 5 najavljuje odličnu voznu dinamiku i visoku preciznost upravljanja, a tome će doprineti i zadnja multilink osovina umesto uobičajene torzije, po čemu će R5 biti jedinstven u B segmentu vozila. Obzirom da je Alpine već najavila svoju (sportsku) verziju R5, zadnji multilink će inženjerima zaista otvoriti vrata za uzbudljivu postavku donjeg postroja budućeg hot-hatcha. Na našu žalost, domaćin vebinara nije želeo da nam otkrije da li nova EV platforma omogućava i verziju sa dva motora i pogonom na svim točkovima.
Na vebinaru kojem smo među retkim medijima iz Srbije prisustvovali, Renault nije želo previše toga da otkriva, al indirektno ipak jeste. Nova CMF-B EV platforma jeste prilagodljiva po pitanju međuosovinskog razmaka, traga točkova i geometrije trapova, pa iako proizvođač to još ne priznaje, sigurno će nositi nekoliko modela. Takođe, konfiguracija platforme donosi model sa pogonom na prednjoj osovini, koji će imati i potpuno novi kočioni sistem, prilagođen za visok nivo rekuperacije energije. Iako ne znamo detalje, elektromotor, odnosno pogonski sklop će biti derivat koji se koristi za pogon Megane E-Tech Electrica. Međutim, za Renault 5 sinhroni motor će imati izmenjenu unutrašnju konstrukciju uz koju će biti kompaktniji i lakši.
Na press vebinaru Renault je otkrio da već duže vreme razvija i testira platformu za R5 skrivenu pod karoserijom modela Clio. Ukupno ima devet ovakvih test vozila koji svoje test programe sprovode u polarnim uslovima na severu Evrope, ali i na test poligonima u blizini Pariza ali i u Normandiji. Renaultov testni poligon Aubevoye u Normandiji ima ukupno 613 hektara, od čega je 272 hektara šume, u kojoj je smešteno 60 kilometara staza sa ukupno 42 testna poligona, a u samom centru su i dva aero tunela i čak 18 komora za ispitivanje korozije.
Show Comments