fbpx

Toyota Yaris prešla granicu od 10 miliona prodatih primeraka

Višestruko nagrađivan i uvek popularan, model Toyota Yaris dostigao je brojku od 10 miliona prodatih vozila

Višestruko nagrađivan i uvek popularan, model Toyota Yaris dostigao je brojku od 10 miliona prodatih vozila i tako stao rame uz rame sa nekoliko drugih opšteprihvaćenih modela iz Toyotine game kao što su to već godinama Corolla, Camry, RAV4, Hilux i Land Cruiser. Time je dostignuta prelomna tačka i prodaja koja se meri sa osam cifara.
Yaris je postao uzor za inovacije u klasi, kao i pionir u uvođenju novih tehnologija i koncepata u tržišni segment kompaktniih automobila tokom skoro četvrt veka i jedan je od Toyotinih konstantno najprodavanijih modela u Evropi.
Aktuelna generacija Yarisa je dokazala svoju prilagodljivost potrebama kupaca tako što se porodica Yaris neprestano uvećava. Od 2020. godine obuhvata i popularni GR Yaris sportskih performansi, a od 2021. i urbani krosover SUV s uzdignutom pozicijom za vožnju, verziju Yaris Cross.
Od lansiranja prve generacije Yarisa 1999, do kraja februara 2023. godine, ukupna prodaja modela s oznakom Yaris u Evropi dostigla je 5.155.506 jedinica.
Yaris je pravi globalni Toyotin model s proizvodnim lokacijama širom sveta. Početak proizvodnje Yarisa bio je u januaru 1999. godine u fabrici Takaoka, u japanskom gradu Aichi. Danas Yaris ima proizvodne pogone u 10 zemalja. U Evropi, Toyota Motor Manufacturing Francuska (TMMF) proizvodi Yaris od 2001. i Yaris Cross od 2021. godine.
Prva generacija Yarisa je 2000. godine osvojila prestižnu titulu “Auto godine”, kao prvi Tojotin model ikada koji je zaslužio to priznanje, upotpunjujući niz s obzirom da je i za najbolji japanski automobil iste godine proglašena Toyota Vitz, što je bio naziv modela u Japanu. Svaka naredna generacija Yarisa bila je u užem izboru za automobil godine, a 2021. godine, sadašnja generacija je postala prva koja je osvojila drugu titulu automobila godine u 21. veku.
Jedan automobil, mnogo imena
Osim simpatičnih nadimaka, Yaris je poznat po različitim imenima širom sveta. Sada dobro poznato ime Yaris potiče od reči Charis, jednine od Charites, grčke boginje šarma, lepote, prirode, ljudske kreativnosti, dobre volje i plodnosti.
Od debija modela u Japanu 1999. godine do dolaska sadašnje generacije, model je na tržištu plasiran i kao Vitz. U zavisnosti od verzije i regiona, Yaris je ujedno poznat kao Toyota Platz, Echo, Belta, Vios i Scion iA. Takođe se na određenim tržištima plasirao kao Daihatsu Charade i Mazda 2.
Prelomna tačka i granica od 10 miliona prodatih vozila obuhvata samo oznake Yaris, Vitz, Yaris Cross i GR Yaris.
Prva generacija – mali genije
Prva Toyota Yaris je 1999. debitovala je na Salonu automobila u Parizu. Eksterijer je stilizovan u EPOC centru koji će uskoro postati poznat kao Toyota European Design Development (ED2), dok je dizajn enterijera nastao u saradnji stručnjaka iz Evrope i Japana.
Prva generacija Yarisa bila je moderna, s puno karaktera i svesno prilagođena evropskom ukusu, s relativno visokom, prostranom i humano oblikovanom karoserijom izrađenom u skladu s vodećim konceptom dizajna koji se odnosio na ljudske potrebe.
Druga generacija ovenčana sa pet zvezdica
Yaris je sazreo sa svojom drugom generacijom, lansiranom u Evropi 2005. godine. Reputacija automobila s pametnim rešenjima za optimalan unutrašnji prostor i udobnost, u kombinaciji sa naprednom tehnologijom za bezbednost i performanse poboljšana je, dok je korisničko iskustvo postalo prefinjenije.
Uz pomoć aerodinamički efikasnog oblika karoserije s niskim koeficijentom otpora od 0,30, poboljšane su performanse i ekonomičnost, kao i dinamika i udobnost vožnje.
Zavidna istorija primene sve viših bezbednosnih standarda nagrađena je sa pet zvezdica Euro NCAP testa za zaštitu putnika, po prvi put za Yaris. Takva sigurnost ostvarena je zahvaljujući Toyotinoj naprednoj konstrukciji kabine sa sistemom zaštite od proboja (Minimal Intrusion Cabin System), i ugradnjom do devet vazdušnih jastuka instaliranih u celoj kabini, uključujući vazdušni jastuk za kolena vozača, što je bila prekretnica u primeni bezbednosnih mera u automobilu veličine Yarisa.
Treća generacija – stiže hibrid
Pionirski duh karakteriše sve Yaris modele, ali je 2012. godine treća generacija iz korena izmenila tržište superminija uvođenjem pune hibridne opcije i na taj način postala tehnički najnapredniji Yaris do tada.
Pune tri godine razvoja bile su posvećene sveobuhvatnoj reviziji tehnologije Hybrid Sinergy Drive, uključujući izmene i unapređenje oko 70% delova motora, kako bi bio osvojen Toyotin najlakši i najkompaktniji hibridni sistem, bez kompromisa u pogledu performansi, komfora unutrašnjosti ili prostora za stvari.
Kao prvo potpuno hibridno vozilo u B-segmentu — još jedno “prvo” za revolucionarnu oznaku modela — Yaris je postao simbol Toyotine posvećenosti da hibridne prednosti ekonomičnosti i vožnje bez stresa učini dostupnim sve većem broju kupaca, kao i potvrda odlučnosti kompanije da uvede potpune hibride u svoj program modela.
Četvrta generacija – dinamične performanse i bezbednost
Četvrta generacija Yarisa, predstavljena 2020. godine, projektovana je da bude najbezbedniji kompaktni automobil na svetu, zahvaljujući naprednim sistemima za pomoć vozaču (ADAS), koji su postali standardni deo opreme. To je, takođe, bio prvi model koji je bio poznat širom sveta samo kao Yaris.
Povratak na koncept „veliki-mali“ doneo je još dinamičniji izgled, bio je kraći, širi i niži od prethodnog modela, s moćnim dizajnom linija koje izražavaju agilnost i kompaktnost potrebne za snalaženje u gradskoj vožnji i parkiranju, uz zadržavanje vrhunskog unutrašnjeg prostora i komfora.
GR Yaris – nagrađivani sportski automobil
U njegovom srcu je najsnažniji trocilindrični motor na svetu, ujedno i najmanji i najlakši turbo od 1,6 litara. Proizvodeći 261 KS i 360 Nm obrtnog momenta, pokreće Toyotu GR Yaris iz stanja mirovanja do 100 km/h za samo 5,5 sekundi, i još dalje do elektronski ograničene maksimalne brzine od 230 km/h.
Yaris Cross – istinski SUV
Predstavljen 2021. godine, Yaris Cross je spojio Toyotino bogato iskustvo i znanje u proizvodnji malih automobila s fabričkim nasleđem inovativnog SUV dizajna i inženjeringa kako bi stvorio potpuno novi model, savršeno prilagođen svakodnevnoj upotrebi, ali spreman i za avanturu i zabavnu vožnju.
Jubilarni desetomilioniti automobil – Yaris GR SPORT u Dyinamic Grey boji – kao i mnogi Yarisi pre njega, sišao je sa proizvodnih traka u TMMF-u 30. marta, a isporučen je francuskom kupcu iz regiona Pariza.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Stigla nova generacija GMC Sierra-e sa raznim inovacijama

Nova generacija GMC Sierra-e je stigla, i sa sobom donosi mnoge inovacije, među kojima ...

Honda u Ženevi: hibridna, električna i sportska

Honda će, na sajmu automobila u Ženevi od 8. do 18. marta, predstaviti niz ...

Kia Sportage – uz osveženje stigao i novi dizel

Kia nije morala da izvodi estetsku revoluciju da bi svoj Sportage održala mladim, ali ...

Nissan Qashqai – lider u C-SUV segmentu u Srbiji

Iako se sa nestrpljenjem očekuje novi model, Nissan Qashqai je u Srbiji i dalje ...

Novi motor za Mercedes-AMG F1 bolid u Sochiju

Tim Formule 1 Mercedes-AMG ipak je odlučio da promeni komponente pogonske jedinice jednom svom ...

Sada možete kupiti električni MG Roadster, ali nije jeftin…

Konverzije klasičnih automobila na električni pogon su sve popularnije, a najnovija firma u biznisu ...