U Srbiji je medijima predstavljen Renault Austral čime je zvanično počela i prodaja novog francuskog SUV-a
Specijalizovanim medijima u Srbiji je zvanično prestavljen potpuno novi Renault Austral. Iako ponekad osporavamo pravo da se pojedini modeli nazivaju potpuno novim, Renault Austral ima puno pravo. Iako je formalno naslednik popularnog i odlično prodavanog modela Kadjar, Renault Austral je iz osnove novi model, donekle stilom, ali potpuno novim enterijerom, pogonom i tehnologijama urađenim u ovaj SUV.
Renault Austral prvi je model koji koristi treću generaciju CMF-D platforme koja je razvijena u saradnji sa Nissanom i Mitsubishijem markama iz Alijanse, a specifičnost nove platforme je potpuna prilagođenost elektrifikovanonim pogonima. To znači da je Austral kupcima u Srbiji ponuđen sa dva pogona, slabijim sa blagim hibridom od 140 i 160 KS i hibridnim E-Tech sa 200 KS.
U verziji sa blagim hibridom osnovu pogona čini 1.3 litarski turbo benzinac koji ima pomoć od hibridnog koji radi na 12V, a uz koji se pored šestostepenog manuelnog menjača može dobiti i unapređeni stepenovani CVT automatski menjač, koji je optimizovan za maksimalno iskorišćenje snage motora, ali i po prvi put potpuno bez održavanja.
Sa svoje strane, Renault E-Tech Hybrid je potpuno novi pogon. Za njega je razvijen novi 1.2 litarski benzinac, koji uz balansno vratilo ima mnogo mirniji rad od uobičajenog za trocilindraše. Renault E-Tech Hybrid ima dva elektromotora od kojih je jedan pogonski, a drugi možemo nazvati “višenamenskim, obzirom da ima ulogu startera, generatora, selektora pogona, pa čak i spojnice, odnosno kvačila koje ovaj model nema niti u jednoj formi. Specifičan je i menjač u ovom pogonskom sistemu koji je iz ugla vožnje automatski, ali se konstruktivno naslanja na trkačke dog type menjače. Prema fabričkom podatku, obzirom na stepen skorišćenja koji je dostigao 41%, Renaut Austral sa E-Tech Hybrid pogonom obećava impresivnu ekonomičnost.
Kako smo se uverili tokom prve vožnje od Beograda do Male Remete i predivnog ambijenta kompleksa Ruža vetrova na Fruškoj gori, nova platforma modelu Renault Austral donosi puno užitka u vožnji. U osnovnoj verziji pozadi je polukruta torziona osovina, dok snažnije verzije sa opcionim 4Control sistemom upravljanjem na svim točkovima imaju multilink zadnju osovinu sa poprečnim satabilizatorom.
U modelu Renault Austral vozač po prvi put ima mogućnost prilagođavanja sistema upravljanja na svim točkovima. Među interesantnim podacima o novom Renaultu Austral stoji i da je prenosno odnos upravljača sa 14.7:1 smanjen na 13:1, što znači direktniji upravljač, a zanimljiv je i podatak da je prečnik punog kruga ovog modela samo 10.1 metar, čemu može da zahvali upravo 4Control AWS sitemu.
Svoj stil, čak više prepoznatljiv imidž Renault Austral definitivno deli sa modelom Megane E-Tech, što se pre svega vidi po LED potpisu u obliku slova “C”. Ipak, da bi dobio SUV “šmek” Austral je dobio robusne štitnike podvozja i specifične točkove koji mogu ići sve do 20”. Novina u C-SUV segmentu su i autoadaptivna matrix LED svetla koja su standardna za visoke pakete opreme.
Naš prvi utisak, ali samo do detaljnog upoznavanja na testu, je da će Renault Austral kupce privući svojim enterijerom. Potpuno novog stila, iako samo dva centimetra duži od modela Kadjar, Austral nudi pet centimetara više prostora na zadnjoj klupi.
Međutim, materijali i preciznost izrade evidentno su i značajno unapređeni. Ponuda prostora je odlična, a prednja sedišta obećavaju udobnu vožnju, dok ćemo zadnju klupu tek proveriti, mada dodajemo da uz više pakete opreme spada i mogućnost uzdužnog pomeranja i prilagođavanja potrebama putnika ili prtljaga.
OpenR infotejnment ima ekran osetljiv na dodir dijagonale od čak 12”, koji je uz instrument tablu od takođe velikih 12.3” smešten pod zajednički Gorilla Glass, za koji fabrika tvrdi da je veoma otporan na grebanje. Sistem je razvijen u saradnji sa Googleom, što znači da podržava većinu opcija i aplikacija, pa i mogućnost preuzimanja aplikacija. Pored toga, među opcijama kupcima će biti ponuđeno dosta toga luksuznog, uključujući i aplikacije od drveta, kože, alkantare i drugih kvalitetnih materijala.
Uz odlične prve utiske možemo dodati da smo iznenađeni razumnom početnom cenom za Renault Austral u Srbiji. Naime, Austral u početnoj Equilibre opremi sa 140 KS košta 27.490 evra, dok sledeći, Techno paket oprem sa istim motorom košta 29.990. Model koji smo imali priliku da probamo sa 160 KS u vrlo dobroj opremi u Techno paketu sa CVT menjačem košta i dalje razumnih 32.490 evra. Ukoliko se odluči za full hibrid pogon sa 200 KS, za Techno Esprit Alpine 200 treba izdvojti 39.990 evra, dok vrhunski model Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech full hybrid košta 42.990 evra.
Show Comments