fbpx

Dacijin industrijski podvig za obnovu identiteta marke

24 sata: toliko je trebalo Daciji da izvede industrijski tour de force, promenu vizuelnog identiteta

24 sata: toliko je trebalo Daciji da izvede industrijski tour de force, promenu vizuelnog identiteta. U fabrikama u Piteštiju, Tanžeru i Kazablanciistovremeno je transformisala sve svoje modele i udahnula im novi vizuelni identitet, i to 3100 vozila u jednom danu! Dinamično organizovana Dacia se upustila u jedinstven industrijski izazov i pritom očuvala besprekorni kvalitet svojih vozila. Svemu je prethodilo više od godinu dana detaljne pripreme i koordinisanog rada između svih odeljenja. Christophe Dridi, potpredsednik industrijskog odeljenjabrenda Dacia, je otkrio nešto više o ovoj transformaciji.
Proizvodnja vozila je sveobuhvatan i složen proces, ali Daciji je pošlo za rukom da implementira novi vizuelni identitetistovremeno na sve modele u svojoj paleti! I sve to u rekordnom roku, u isto vreme i u tri različite fabrike: u Piteštiju u Rumunijikao i u Kazablanci i Tanžeru u Maroku. Dacija je na taj način radikalno promenila sopstveni imidž i usvojila novi identitet koji odražava njena obećanja za budućnost i vrednosti na kojima se ona zasniva. Transformacijomsopstvenog identiteta, Dacia je preduzela prvi korak u okviru strategije Renaulution: suočila se sa nekoliko velikih izazova, od logistike delova preko obuke zaposlenih do mreže koncesionara.
Postavlja se pitanje kako je moguće da vozila koja su sišla sa proizvodne linije u ponedeljak ujutro odjednom nose novi amblem Dacia Link, a vozila proizvedena 24 sata ranije takvo obeležje nemaju? U nastavku otkrivamo šta se događalo iza vrata Dacijinih fabrika i kako je nemoguće postalo moguće.
„Verujemo da je ovo prvi put da je neki proizvođač automobila u isto vreme obnovio čitavu svoju ponudu u tri fabrike. To pokazuje koliko smo prilagodljiva i dinamična marka.” kaže Christophe Dridi, potpredsednik industrijskog odeljenja marke Dacia
Sa proizvodnih linija u tri Dacijine fabrike (u Piteštiju, Tanžeru i Kazablanci) svakih 50 sekundi siđe jedno vozilo. U trenucima transformacije, u jednom je danu trebalo implementirati novi identitet u čak 3100 vozila. Bio je to 24. oktobar 2022. godine, a vozila u koja je trebalo ugraditi nove delove su počela da stižu na traku od 9 ujutro.
Promena vizuelnog identiteta cele ponude vozila, u samo jednom danu, je bila neophodna za uspešnost projekta. Novi delovi su unapred registrovani u informatičkim sistemima, koji su prebačeni u ponedeljak ujutro kako bi se uklonio rizik od greškei osigurao uspešan prenos bez kompromisa u pogledu kvaliteta. Logističke zone su takođe bile prilagođene za smeštaj novih delova, pri čemu se vodilo računa o tome da se ne pomešaju sa starim kataloškim brojevima.
Drugo poglavlje: logistički izazov
Promena identiteta je donela i velike logističke izazove: sve modele (Duster, Sandero Stepway, Logan i Jogger) je trebalo istovremeno izmeniti u tri fabrike, a raspored za razvoj i proizvodnju je bio vrlo tesan. Uz 190 novih proizvoda od 57 različitih dobavljača, uključujući logotip, novi amblem i nove boje, logistički tim je imao pune ruke posla. Dodatni izazov je predstavljala nestašica rezervnih delova i sirovina, zbog čega se tim morao nositi sa kašnjenjima i osigurati da svi delovi odgovaraju dogovorenim standardima.
„Sve smo odradili sa stilom zahvaljujući dobroj organizaciji, predanosti i posvećenosti našeg tima. Sva pretproizvodna vozila isporučena su na vreme i sama proizvodnja je krenula prema planu. Svaki put kad primetimo novo vozilo na putu, osećamo se ponosno jer smo učestvovali u njegovom plasiranju na tržište i jer smo delom zaslužni za zadovoljstvo svojih kupaca.”, kaže Ileana-Florentina Botea, voditeljka logističkih projekata
Treće poglavlje: izazov obuke
Za uspešnost radikalne obnove je zaslužan i fantastičan timski rad 20.000 ljudi, zaposlenih u tri Dacijine fabrike. Predani radnicifabrike spremno su odgovarali na sve izazove i brzo napredovali, poštujući smernice celokupnog razvoja i postupke industrijske proizvodnje. Za vreme uvođenja temeljnog proizvodnog plana, operateri su prolazili obuku. Time je već od prvog dana osiguran besprekoran tok proizvodnje uz pridržavanje beskompromisnih standarda kvaliteta.
„Pripremali smo se za ovo čitavu godinu: predvideli smo sve moguće probleme u lancima snabdevanja, obuke i kvaliteta. Zahvaljujući koordinisanoj saradnji svih odeljenja, uspeli smo da implementiramo novi identitet marke u ponedeljak ujutro, pri čemu nismo omeli proizvodnju. Neverovatno!”, kaže Stefan Stanca, voditelj inženjerskih projekata
Četvrto poglavlje: prodajni i marketinški izazov
Prodajni i marketinški izazovi bili su vezani uz očekivanja kupaca: morali smo daotvorimonaručivanje vozila pre nego što smo implementirali novi identitet u fabrikama.
Industrijski podvig i novi identitet marke prenose Dacijinu poruku na dosada najprivlačniji način. Ovo je novi početak brenda koji neumorno menja pravila!

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kia spremila EV koncept za sajam u Ženevi

Kia Motors Europe će na predstojećem salonu automobila u Ženevi predstaviti koncept električnog vozila ...

Peugeot 308 osvežen, ponovo i digitalno

Peugeot 308 je već sedam godina u salonima, a umesto novog modela, dobio je ...

Chery najveći izvoznik automobila iz Kine

Marka Chery je rangirana na 1. mesto po izvozu automobila van Kine, sa stopom ...

Dobra vest – Volkswagen ne odustaje od TDI motora

Volkswagen ne odustaje od dizel motora – TDI sada može koristiti parafinsko grivo u ...

Ambiciozno – DS protiv BMW-a

Od kada je postao zasebna marka DS pokušava da se potpuno odvoji od matične ...

U Formuli 1 se nastavlja rat Verstappen – Hamilton

Staza Paul Ricard nije svima najdraža a ni najlepša za gledanje trke Formule 1, ...