fbpx

BMW Icon ima dva elektromotora

BMW Icon ima dva elektromotora, napaja se iz šest starih baterija iz i3 i može da dostigne skoro 70 km/h, na vodi

BMW Icon ima dva elektromotora, napaja se iz šest starih baterija iz i3 i može da dostigne skoro 70 km/h, na vodi. Zapravo, ovo i ne bi bilo neko dostignuće da nije u pitanju plovilo, doduše eksperimentalno koje je predstavljeno na 76. Filmskom festivalu u Kanu. Iako odgovorni za proizvodnju ove ekstravagantne jahte ili glisera kažu da je ovo samo jedan poseban projekat, ujedno tvrde da je i potpuno spreman za serijsku proizvodnju.
BMW se udružio da brodograditeljskom kompanijom Tyde, kako bi izgradili Icon, električno plovilo. Pogon BMW Icona su dva elektromotora od po 100 kW (2 x 136 KS), koji se napajaju iz šest baterija koje su odslužile svoj vek u modelu BMW i3, a koje plovilu donose ukupan kapacitet za smeštaj struje od 240 kWh.
Kao i većina današnjih plovila koje streme ka brzini, ali i što manjoj potrošnji energije, BMW Icon ima hidroprofile, kako bi se prilikom glisiranja izdigao iznad vode i time eliminisao ogromne otpore koje voda pruža svakom plovilu. Precznije, lebdeći iznad vode otpori se smanjuju za čitavih 80%, i to bez potrebe da trup plovila ima veliku vitkost kako bi imao što manje otpore.
Zanimljivi pa i impresivni podaci su u brojkama. BMW Icon je plovilo dugo 13.15 metara, a sa 4.5 metara poprilično široko, ali tek na krmi dostiže maksimalnu širinu obzirom na svoj trouglast oblik, koji je osmislio BMW dizajn studo. Uprkos tome, sa dva motora od samo 136 KS postiže iznenađujuće veliku maksimalnu brzinu od 30 čvorova, odnosno 55 km/h i visoku krstareću brzinu od 24 čvora odnosno 44 km/h. Ni maksimalna autonomija između dva punjenja je relativno velika, oko 100 kilometara.
Kako bi plovilo ipak imalo neki zvuk dok klizi iznad vode, u pomoć je pozvan čuveni kompozitor i dobitnik više Oskara, Hans Zimmer, vrlo dobro poznati saradnik po pitanju zvuka i na ranijim projektima BMW-a. Zimmer je „komponovao“ zvuk za BMW Icon, koji dopire iz zvučnika koji koriste Dolby Atmos tehnologiju.
BMW Icon deluje kao zastakljena kućica na vodi, u čiji glavni prostor koji su ujedno salon i kokpit se ulazi kroz vrata na zadnjem delu, a palubu predstavlja krov kabine. Skiper sve neophodne podatke o pogonskom sistemu i navigacionim podacima ima na jednom ogromnom ekranu od 32“ koji radi u 6K rezoluciji, a korisnički interfejs je vrlo sličan platformi koju koristi BMW iDrive u putničkim vozilma. Zanimljivo je i da ovaj sistem na brodu podržava i glasovne komande.
Svi putnici na raspolaganju imaju sedišta koja se mogu rotirati za 360 stepeni, a kontrole i komande infotejmenta bazirane su na tabletima.
Iako nema planova za serijsku proizvodnju, BMW smatra da ovaj praktično završen projekat može biti interesantan privatnim kupcima i komercijalnim korisnicima. Obzirom da plivi na hidroprofilima, BMW Icon ne stvara velike talase kao klasično jednotrupno plovilo, pa i znatno manje od višetrupnog plovila, a elektro pogon stvara i mnogo manje buke od pogona sa unutrašnjim sagorevanjem, pa je u plovidbi mnogo prijatnije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mercury šokirao nautički svet svojim Verado V12

Mercury je šokirao nautički svet i ponudio mu Verado V12, toliko traženi moćni vanbrodski ...

Uz pomoć BMW-a solo oko sveta bez zaustavljanja

Vendée Globe jedna je od najtežih regata u takmičarskom jedriličarstvu i podrazumeva oploviti zemljinu ...

Iz automobila u jahte

Zanimljiva vest stiže nam iz domena nautike, a odnosi se na transfer dizajna i ...

Pristupačan, porodičan i zabavan…

Kada tržište kaže da broj kupaca prvog vodenog skutera raste, da prodaja polovnih prevazilazi ...

Motojet H2O Adrenalin 2018. proteklog vikenda u Beočinu

Održan je još jedan Motojet H2O Adrenalin 2018., a proteklog vikenda deca i omladina ...

ATR sprema novu generaciju ekološki održivijih aviona

ATR razvija sledeću, ekonomičniju i ekološki održiviju generaciju svojih najprodavanijih regionalnih turboelisnih aviona ATR, ...