Advertisement

HondaJet najprodavaniji u svojoj kategoriji

Honda je u tišini završila projekat svog poslovnog mlaznog aviona koji je postao najprodavaniji u svojoj kategoriji.

Foto: Hondajet

Honda je dugo razvijala svoj prvi poslovni mlaznjak iz dva razloga. Prvi je da razvoj novog aviona od nule dugo traje, a drugi su inovativna rešenja, koja su na papiru donosila prednosti, ali je te prednosti trebalo pretvoriti u prave performanse. Po principu polako ali sigurno, HondaJet je stigao tamo kuda je krenuo, i ovaj mali poslovni mlaznjak je trenutno najprodavaniji na svetu u svojoj kategoriji u prvih šest meseci ove godine.

Foto: Hondajet

Raspon krila mu je 13 metara, a raspon krila 12,2 metra. Kabina se nudi u dve tipične konfiguracije, kao četvorosed ili petosed. Kokpit je opremljen najnovijom generacijom instrumenata sa ekranima osetljivom na dodir, a piloti za HondaJet kažu da se letenje njime može uporediti sa vožnjim sportskog automobila.

Foto: Hondajet

Ipak ono po čemu je HondaJet jedinstven i prepoznatljiv je pozicija njegovih motora. Oni su postavljeni na pilonima na izlaznu ivicu gornjake krila, što je strukturalno komplikovano rešenje, ali donosi brojne prednosti. Uobičajeno rešenje za male mlaznjake je postavka motora stražnji deo trupa, obzirom da zbog male visine oviha aviona, postavka motora pod krila je neizvodljiva. Pre svega manje ukupne otpore trupa, a potom i oslobođen prostor u stražnjem delu putničke kabine, u koji je smešten toalet. Dodatno, ova konfiguracija smanjuje nivo vibracija koje se prenose na trup, kao i nivo buke. Ujedno, ušteda u masi aviona postihnuta je i izborma materijala. Umesto od aluminijuma, trup je izrađen od karbonskih kompozita sa saćastom sendvič strukturom. Pogon su dva General Electic Honda HF120 turbofenska motora sa 9.1 kN potiska svaki.

Foto: Hondajet

HondaJet ne samo da je najprodavaniji u svojoj kategoriji lakih mlaznjaka koju je ustanovio Learjet modelom 23 još šezdesetih godina prošlog veka. Danas je u ovoj klasi visoko ekskluzivnih komapanijskih ili privatnih mlaznjaka povelika gužva. Tu su i Gulfstream G150, Cessna Citation Mustang Model 510, Learjet 60 XR, Beechjet Hawker 400XPR, Cessna Citation CJ4, Eclipse 500 i drugi. Ono čime HondaJet može da se pohvali da je najbrži, najtiši i najekonomičniji mlaznjak, koji leti na najvećoj visini. Maksimalna krstareća brzina na novou leta 300 je 422 KTAS, a a maksimalni krstareći nivo leta je 430. Prevedeno na možda razumljiviji jezik i metričke jedinice, maksimalna krstareća stvarna vazdušna brzina je 785 km/h, a kratareći nivo leta oko 13.000 metara, što garantuje miran vazduh i udoban let putnicima. Dolet prema NBAA IFR je 1.223 Nm, odnosno oko 2.300 kilometara. Na kraju, da bi imali svoj mali mlaznjak morate da izdvojite 4,5 miliona dolara, što zvuči mnogo, ali je manje od konkurencije, koja trenutno ne može da ponudi ni udobnost, ni performanse, ni ekonomičnost koju ima HondaJet.

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Lexus kreće u serijsku proizvodnju jahti

U januaru 2017. Lexus je predstavio koncept svog 12.8 metara dugog glisera. Upravo je ...

16 miliona za Porsche jahtu

Izleti proizvođača automobila u svet nautike nisu retkost, a nisu ni nelogični. Treba uzeti ...

Super gliser “Cigarette” uz Mercedes super automobil

Novi gliser koji kupcima nudi Cigarette ima sasvim jasne veze sa Mercedes AMG Project ...

Održana još jedna Aquabike škola u Žitištu

U Žitištu je održana još jedna uspešna Aquabike škola za najmlađe, čime je nastavljena ...

Nova Yamaha F25 pomera granice

  Novi Yamaha vanbrodski F25 je blizu 25% lakši, i pruža odnos snaga – ...

“Cleared to land” – u svoje dvorište

Da li ćemo uskoro od svojih ukućana tražiti dozvolu za sletanje u svoje dvorište, ...