Prikazan je Alpine A424 Beta LMDh prototip kojim će se Renaultova sportska marka takmičiti u WEC šampionatu od 2024. godine
Prikazan je Alpine A424 Beta LMDh prototip kojim će se Renaultova sportska marka takmičiti u WEC šampionatu od 2024. godine. Prvo zvanično otkrivanje budućeg izazivača u najjačoj kategoriji WEC šampionata izdržljivosti, upriličeno je, a gde drugde, nego upravo na Lemanu, dan pred start legendarne maratonske trke, koju će Alpine definitivno pokušati da osvoji od naredne godine kada bude ušao u takmičenje.
Alpine A424 Beta baziran je na narednoj generaciji Oreca LMP2 karoserije, a pogon će biti 3.4 litarski V6 motor sa jednim turbo kompresorom. Novi prototip koristiće tipski hibridni sistem na zadnjoj osovini, kakava koriste svi LMDh prototipovi, a koji su razvili Bosch, Xtrac i Williams Engineering. Oznaka Alpine A424 Beta prati za Renaultovu sportsku marku tradicionalno obeležavanje modela trocifrenim brojem, pri čemu brojevi 4 i 24 označavaju datum kada će Alpine A424 Beta imati svoj trkački debi sledeće godine.
Alpine je objavio svoju nameru da uđe u najjaču Hypecar klasu WEC šampionata izdržljivosti još 2021. godine, kao i plan da budući prototip bazira na Oreca LMP2 automobilu. Šta više, na Leman 2021. Alpine je i izašao sa prevaziđenim LMP1 Rebellion R-13 automobilom koji je proizvodio Oreca, i nastavio da ga koristi sve do kraja sezone 2022.
U osnovi, to je bio pripremni period za prelazak u najjaču klasu, a Philippe Sinault, šef tima Signatech koji će voditi Alpine WEC program, kaže da se tokom prethodne dve godine tim u LMP2 klasi uhodavao i pripremao za sezonu 2024. i dodaje: „Mi smo trkači i bilo je potpuno nezamislivo da 24 Časa Lemana koji obeležava 100. rođendan prođe bez marke Alpine“.
Pored Alpine, u WEC Hypercar klasu sledeće godine dolazi i Lamborghini kao fabrički tim, kao i tim pod legendarnim imenom Isotta Fraschini.
Show Comments