fbpx

Decadence je nautička dekadencija na delu

Decadence je nautička dekadencija na delu od 80 metara i može biti izgrađen za tri do četiri godine za papreno visok iznos

Foto: Andy Waugh Yacht Design

Decadence je nautička dekadencija na delu i može biti izgrađen za tri do četiri godine za papreno visok iznos. Decadence je katamaran dužine 80 metara (262 fita), i inspirisan je naprednim dostignućima u aeronautici i automobilizmu iz 20-ih godina prošlog veka. Dizajnom asocira na američki Auburn Speedster i Mercedes-Benz SSK iz 1930. godine.

Andy Waugh Yacht Design

Ipak, sa suštinske strane, dizajn studio koji stoji iza projekta Dekadence kaže da se ovim plovilom istražuju mogućnosti SWATH forme trupova katamarana. Dizajn Decadence plovila baziran je na specifičnim trupovima cilindričnog oblika koji su pod vodom, a koji su povezani glavnim trupom plovila konzolama minimalne debljine u cilju izbegavanja otpora vode. Ovakvo rešenje donosi nekoliko prednosti, uključujući čak 70% manje ljuljanja po uzdužnoj i poprečnoj osi plovila.

Andy Waugh Yacht Design

Veća stabilnost donosi udobnije putovanje i veću bezbednost. Pored toga, kako autori projekta kažu ovakva forma plovila donosi uzbudljive estetske mogućnosti koje tek treba da budu istražene u segmentu superjahti.
Pored 80 metara dužine, Decadence ima širinu od čak 30 metara što donosi više nego odličnu ponudu prostora na plovilu, kako pod palubom tako i na palubi. Pored toga, sponsuni, odnosno spoljni trupovi donose dodatni koristan prostor za posadu ili tehničke potrebe. Renderi Decadencea pokazuju i jedra kao dodatni izvor pogona, a koja se mogu ili potpuno sklopiti ili naduvati i izduvati kada nisu potrebna.
PrImarni pogon Decadencea nije definisan, a projektanti kažu da će biti radikalan i sposoban da smanji potrošnju energije potrebne za pogon za čitavih 30%. Sa druge strane, iako širina od 30 metara i postojanje podvodnih trupova pod znak pitanja stavlja tip marine sposobne za pristan ovakvog plovila, Andy Waugh Yacht Design poručuje da uz prostor i stabilnost ovakvog plovila privez u marini neće biti potreban čak ni pri lošem vremenu i uzburkanom moru. Pored toga u plovilu ima mesta i za dva pomoćna glisera dužone do 13 metara kojima bi se ljudi i ostale potrepštine kalo prebacile do kopna ili sa kopna do jahte.
Andy Waugh, vlasnik kompanije koja se napravila studiju Decadence kaže da je za sada reč o konceptu, ali da bi se plovilo moglo izgraditi za tri do četiri godine od dana poručivanja. Pored toga, dizajn je vrlo fleksibilan, pa bi moga varirati u dimenzijama i biti smanjen do oko 20%, a enterijer praktično nije predefinisan i bio bi izgrađen u skladu sa željama potencijalnog kupca. A pitanje kupca bla bi i cena plovila kakvo najavljuje Decadence. Iako najviše zavisi od opreme i dodatnih želja mogućeg vlasnika, Waugh kaže da bi cena mogla biti u rasponu od 250 do 350 miliona dolara.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyota podržava autonomni brod sa pogonom na vodonik

Toyota je otkrila prošle nedelje da će podržavati “Energy Observer “, autonomni brod sa ...

Motojet H2O Adrenalin održan u Žitištu

Sezona Motojet H2O Adrenalin događaja približila se kraju. U Žitištu je održana šesta ovogodišnja ...

Lexus kreće u serijsku proizvodnju jahti

U januaru 2017. Lexus je predstavio koncept svog 12.8 metara dugog glisera. Upravo je ...

Nova Yamaha F25 pomera granice

  Novi Yamaha vanbrodski F25 je blizu 25% lakši, i pruža odnos snaga – ...

ATR sprema novu generaciju ekološki održivijih aviona

ATR razvija sledeću, ekonomičniju i ekološki održiviju generaciju svojih najprodavanijih regionalnih turboelisnih aviona ATR, ...

Srebrna strela ali za vodu

Pri kraju je projekat Arrow 460 GT, glisera pod brendom i okriljem Mercedes – ...