fbpx

BMW M Divizija napušta DCT menjače

BMW M Divizija napušta DCT menjače a manuelni menjači će potrajati bar još sedam godina u pojedinim modelima

BMW M Divizija napušta DCT menjače a manuelni menjači će potrajati bar još sedam godina. Šefovi sportske divizije BMW-a smatraju da moderni automatski menjači svoj posao bolje rade od aktuelnih menjača sa dvostrukom spojnicom, i to je razlog zbog kojega će M naredni modeli prijenos snage imati ili preko manuelnih ili automatskih menjača. Pored toga, činjenica je da se tržište i kupci modela BMW M Divizije menjaju i evidentno i to je jedan od bitnih razloga zbog čega se modeli prilagođavaju potražnji.
U intervjuu za Top Gear Dirk Hacker, šef razvoja BMW M Divizije je rekao: “Iz perspektive BMW M-a, DCT menjači sa dvostrukom spojnicom (kvačilom) su završili. U budućnosti menjači će biti ili manuelni, automatski i automatski za elektrifikovane modele”.
Hacker kaže da se u kompaniji diskutovalo o menjačima tokom razvoja novog M5. Tim je odlučio da se za limuzinu visokih performansi koristi tradicionalni automatski menjač sa tork konverterom, prvenstveno zbog toga što je komforniji za svakodnevnu vožnju.
“Automatik se bolje ponaša nego DCT. U BMW M4 CSL ima brže promene stepena prenosa, a automatik koristimo i u novom trkačkom M4 GTR”, kaže Hacker. Treba imati na umu i da Hacker govori samo o M modelima i BMW M diviziji, dok će u budućnosti biti BMW modela sa DCT menjačima.
Hacker se osvrnuo i na manuelne menjače, koji su čak delovali da su potpuno potisnuti sa tržišta. “Ako pogledate unaokolo videćete da će se potreba za proizvođačima mauelnih menjača smanjivati. Nisam siguran da ćemo u budućnosti imati mnogo mogućnosti da ih koristimo. Kad kažem budućnost, mislim na blisku budućnost, može šest, sedam godina”, predviđa Hacker.
Predviđanja koja iznosi Hacker podudaraju se sa onim što je rekao šef BMW M Divizije Frank van Meel još prošle godine: “Manuelni menjač, na žalost, više nije tako rasprostranjen. Kod nas je samo u segmentu M2, M3 i M4, i nastavićemo da ih nudimo sa manuelnim menjačima još dosta dugo, sigurno do kraja ove decenije”.
Postoje informacije da BMW razmatra manuelni menjač za BMW Z4 M40i. Obzirom da ga Toyota ugrađuje u mehanički identičan model Supra, to ne bi trebao biti preterano velik tehnički izazov. BMW M Divizija nedavno je ugradila šestostepeni manuelni menjač u ograničenu seriju modela 3.0 CSL od 50 komada, čime je odata počast originalnom BMW CSL-u oz ’70-ig godina prošlog veka. Pogon 3.0 CSL ima 560 KS i 550 Nm, koje ovaj menjač bez problema izdržava.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nissan Qashqai – da li je zasluženo bestseler?

Nissan Qashqai se pojavio pre 11 godina. Da li je bio rodonačelnik danas toliko ...

Tjunirani EV: Nissan Note e-Power Nismo S

Nissanov odsek za vozila visokih performansi, Nismo, predstavio je snažniju verziju modela Note e-Power ...

Dakar Reli 2022 – pobede za Lategana i Petruccija

Peta etapa Dakar Relija duga ukupno 560 kilometara donela je nove pobednike, i prekid ...

DeLorean Alpha 5 nije počeo kako treba

DeLorean će svoj novi život početi pred licem pravde umesto u auto salonima – ...

Predstavljen je potpuno novi Hyundai Santa Fe

Predstavljen je potpuno novi Hyundai SANTA FE koji je debitovao danas digitalnom svetskom premijerom ...

Audi napušta filozofiju po principu dizajna ruske matrjoške

Audi napušta filozofiju po principu dizajna ruske matrjoške, po kojem je prepoznatljiv, a kako ...