DeLorean će svoj novi život početi pred licem pravde umesto u auto salonima – četvorica šefova DMC-a će morati da se brane pred sudom
DeLorean ili donosi lošu karmu ili nema sreće ili je nešto treće po sredi. Prvi život marke automobila DeLorean i jedinog modela DMC12s završio se sudski procesom i optužbama protiv vlasnika kompanije za trgovinu drogom. Prema najnovijim informacijama, umesto proslave premijere prvog novog DeLoreana Alpha5 EV na Pebble Beachu, renesansa poznatog imena počeće sudskim procesom. Tačnije, DeLorean ne može bez sudskih procesa. „Novi“ DeLorean već je prošao kroz dve tužbe, 2015. i 2017. godine, kada je ćerka Johna DeLoreana javno negirala bilo kakvu vezu nove kompanije iz Teksasa sa kompanijom koju je osnovao njen otac.
Novu tužbu protiv DMC podnela je kompanija Karma Automotive, proizvođač električnih automobila iz Kalifornije. Tužba je podneta u državi Teksas, sa optužbom da su bivši zaposleni Karma Automotive izvršili krađu intelektualne svojine i trgovinskih tajni pri osnivanju DMC. Tužba se odnosi na glavne ljude DMC – Joosta de Vriesa koji je CEO, Alana Yuana COO-a, Troya Beetza šefa marketinga i Neiloa Harrisa, podpredsednika kompanije i kreativnog dela.
Sva četvorica bivši su zaposleni u Karma Automotive i prema tužbi, dodeljeni projektu pod radnim imenom „Project 88“, odnosno oživljavanje marke DeLorean od strane Karma Automotive. „Project 88“ je predviđao elektrifikaciju postojećeg modela DMC-12s
Tuženi su još iz radnog odnosa u Karma Automotive počeli da traže finansijere, koristili službene mejlove, pa čak i službene automobile, što se događalo u periodu od decembra 2020. do februara 2022. godine. Deo tužbe protiv četvorice šefova DeLoreana odnosi se i na činjenicu da su sakrivali relevantne informacije, kako bi bili sigurni da će „Project 88“ propasti, kako bi obezbedili budućnost sopstvenom projektu, ali i da su ukrali konstruktivne planove.
Zapravo, priča koja će svoj epilog imati na sudu počinje još ’90-ih godina prošlog veka, kada je Stephen Wynne, mehaničar rođen u Engleskoj otkupio prava na ono što je preostalo nakon gašenja orginalnog DMC, sa idejom da održava i restaurira vozila koja su bila prodata. U tu svrhu u Teksasu je osnovao radionicu. Upravo njenu je Karma Automotive predložila Project 88, po kojem bi Wynne električne restomodove DMC-12s, u koje bi ugrađivao pogonski i baterijski sistem Karma Automotive. U trenutku kada su se upoznali de Vries i Wynne, Wynne je uveliko rado u Karma Automotive na projektu elektrifikacije DMC-12s.
Najkon što se de Vries povukao iz Karma Automotive, sa ostalom trojicom tuženih u novembru 2021. osnovao je DeLorean Motors Reimagined LLC, ali su Yuan, Beetz i Harris sve do februara 2022. ostali zaposleni u Karma Automotive. Optužnica ih tereti za savezne i državne prekršaje kao što su kršenje ugovora, kršenje povereničke obaveze, prevaru i deliktno mešanje.
Show Comments