fbpx

Carlos Ghosn traži milijardu dolara od Nissana

Carlos Ghosn traži milijardu dolara od Nissana na ime kompenzacije štete koju je pretrpeo zbog otkaza

Foto: Nissan

Carlos Ghosn traži milijardu dolara od Nissana na ime kompenzacije štete koju je pretrpeo zbog otkaza. Bivši CEO i predsednik Alijanse Renault-Nissan, koji je uz optužbe za malverzacije uhapšen u Japanu 2018. Prvobitno je u japanu držan u istražnom zatvoru pa potom kućnom pritvoru odakle je u filmskoj akciji uz pomoć specijalaca, skriven u kutiji za muzičke instrumente iz Japana pobegao u Liban, čiji pasoš poseduje, a odakle nema ekstradikcije.

Foto: Nissan Media

Dok jedni tvrde da je Ghosn otpušten pa optužen političkim odlukama, a drugi veruju da je svojim postupcima stvarno debelo prežao liniju legitimnog, nekad jedan od najmoćnijih ljudi autoindustrije ne želi tek tako da digne ruke od Nissana svoje nekadašnje firme, koju je, tek da podsetimo, početkom 2000-ih godina, spasao od bankrota, doduše često poprilično kontroverznim i radikalnim potezima.
Sada sa bezbedne udaljenosti od zakona traži odštetu od milijardu dolara od Nissan i to po dve osnove. Ghosn, omaleni, ali još uvek čovek mnogo poznanstava i mnogo informacija kojima raspolaže je u Libanu kasacionom sudu podneo tužbu protiv Nissana, još dve kompanije i 12 osoba za klevetu, podmetanje i lažiranje dokaza i druga kaznena dela. Od svoje nekadašnje kompanije Ghosn, koji ima 69 godina, traži 588 miliona dolara izgubljenih primanja i troškova i još 500 miliona dolara na ime kaznenih mera.

Foto: Nissan Media

Ghosnov pravni tim argumentuje ove zahteve činjenicama da su protiv njihovog klijenta iznete ozbiljne i osetljive optužbe, koje će u javnosti godinama trajati, zbog kojih će Ghosn imati posledice i patnje do kraja života, iako se te optužbe baziraju samo na sumnji. Ghosn i dalje tvrdi da su neosnovane tužbe i da je uhapšen zbog zavere Nissanovih šefova, a koji su time blokirali spajanje Renaulta i Nissana. Prvo ročište po Ghosnovoj tužbi zakazano je ua septembar i održaće se u Libanu. Libanske vlasti mogu tražiti kooperaciju sa japanskom stranom kako bi se istražili Ghosnovi navodi i optužbe. Mada, obzirom da je Ghosn japanski sudski sistem optužio da je namešten i da krši osnovne principe humanosti i ljudskosti, pitanje je da li će japanska strana prihvatiti da sarađuje. Da li u navodima Ghosna ima istine? Radna grupa saveta UN-a za ljudska prava je 2020. godine doneo zaključak da je Ghosn nepotrebno četiri puta hapšen i držan u pritvoru 100 dana i da je to suštinski nepravedno.
Sa druge strane, u Japanu i dalje stoje ozbiljne kriminalne optužnice protiv Ghosna. Jedna je zavera za skrivanje prave zarade, koj je druga privatna tužna koju je podneo Nissan u Yokohami tražeći kompenzaciju za materijalne troškove.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Da li je Renault Megane GrandCoupe – Talisman u malom?

Zvao se Megane Sedan, pa Fluence, pa na kraju GrandCoupe, ali je pod svakim ...

Nissan Ariya pokazuje budućnost ove marke

Nissan Ariya koncept pokazuje na koji način će nova era EV biti renesansa za ...

WEC – Peugeot odmerava da li da nastupi na Lemanu 2022

Svoj automobil za WEC šampionat izdržljivosti Peugeot uveliko testira, ali Peugeot Sport još nije ...

Test Maserati GranTurismo Trofeo

Test Maserati GranTurismo Trofeo nas vodi u svet automobila koji nije za svakoga, a ...

Toliko o “down sizingu”!

Dok je kupaca biće i onoga što traže, a od Mercedesa se po pravilu ...

Rimac ne da polovinu svoje kompanije Porscheu

Ponovo su se pojavile informacije o mogućem uvećanju učešća Porschea u vlasništvu Rimca, a ...