fbpx

Mazda je pokrenula proizvodnju rotacionih motora

Mazda je pokrenula proizvodnju rotacionih motora nakon pauze od 11 godina i nagoveštaja koji su dugo vremena kružili medijima

Mazda je pokrenula proizvodnju rotacionih motora nakon pauze od 11 godina. U januaru ove godine Mazda je i zvanično najavila da će crossover pomalo složenog imena MX-30 e-Skyactiv R-EV sa plug-in hibridnim pogonom imati rotacioni motor koji koristi Wankel princip, iako se već godinama unazad spekulisalo da bi se rotacioni motor trebao vratiti u Mazdu.
Sada je zvanično – posle pauze od 11 godina, Mazda u svom pogonu u Hiroshimi ponovo proizvodi Wankel motore sa jednim rotorom, zapremine od 830cm³ .
Koincidencija ili namerno, ali pre tačno 11 godina, u junu 2012 prestala je proizvodnja sjajnog modela RX8. Verovali ili ne, do sada je Mazda, uvek osobena i originalna, napravila 1.99 miliona vozila opremljenih rotacionim motorima.
Šta više, tokom pomenute pauze od 11 godina Mazda je radila na projektima rotacionih motora, što se znalo prema brojnim patentima koji su prijavljeni, isto kao što se znalo i da Mazda nije odustala od sportskog modela sa rotacionim motorom. Doduše, dug je put od patenta do modela u salonu spremnog za prodaju, ali nada očigledno postoji.
Iz Mazde kažu: “Rotacioni motor je naš simbol”, ali i da je sportista sa rotacionim motorom za sada još uvek samo san, i da nije vreme za takav model.

Foto: Mazda

Iako je prelepi kupe RX-Vision koji je kao pogon predpostavio rotacioni motor predstavljen pre, sada već, osam godina, nije dalje stigao od makete, iako bi ga mnogi videli u svojoj garaži.
Mazda je svoj prvi rotacioni motor primenila u modelu Cosmo Sport 110S, u kojem je Wankel sa dva rotora proizvodio 110 KS. A danas, ostaje tek da vidimo da li će verzija sa jednim rotorom i zapreminom od 830 cm³ sa svojih pristojnih 74 KS ući i u neki drugi model. Za sada, u Mazdi MX-30 e-Skyactiv R-EV ne pokreće točkove nego generator struje, i hrani se iz rezervoara benzina od 50 litara.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Bivši šef Infinitija će voditi razvoj Dyson EV-a

Kompanija Dyson, poznata po proizvodnji usisivača, najavila je da će bivši šef Infinitija, Roland ...

Dizeli ostaju zbog SUV-a!

Iako se neki proizvođači odriču dizel motora, postoje i oni koji veruju da dizel ...

Dodge Charger SRT Hellcat će napasti Pikes Peak

Ime modela sa kojim će Dodge napasti Pikes Peak dugo je gotovo kao i ...

Superheroji 10 godina na putevima Srbije!

U okviru tradicionalne kampanje „Superheroji na putu“, posvećene povećanju bezbednosti dece u saobraćaju, kompanija ...

Dodge Durango SRT Hellcat za 2021. već rasprodat

Dodge je za samo dva meseca rasprodao sva proizvodna mesta za model Durango SRT ...

Hiper automobil – ali na struju

Mercedes razvija svoj hiper automobil, Aston Martin takođe, a šta na to ima da ...