fbpx

Test Renault Austral Techno Mild Hybrid 160 Auto

Test Renault Austral Techno Mild Hybrid 160 Auto je test modela koji zamenjuje Kadjar i francusku marku uvodi i u novu eru crossovera

Test Renault Austral Techno Mild Hybrid 160 Auto je test modela koji zamenjuje Kadjar i francusku marku uvodi i u novu eru crossovera. Zbog čega novu eru? Iz mnogo razloga. Pre svega tehnološku kako iz ugla digitalizacije i sve više obaveznih bezbednosnih asistencija, tako i elektrifikacije pogona kojom se pokušava parirati rigidnim ekološkim zakonima. Za znatiželjne, otkrivamo da ime Austral nema veze sa Australijom, nego znači “Južnjak”, a zapravo je u vezi sa činjenicom da se Austral proizvodi u Renaultovim pogonima u Španiji, što znači južno od Francuske.
Zapravo, Austral je trebao stići ranije. Prema prvobitnom planu, premijeru je trebao doživeti 2021. godine, međutim proizvođač je, pritisnut brutalnim trendovima koji elektro pogon stavljaju ispred svega, prioritet dao električnom Megane E-Tech, a na Austral se vratio godinu dana kasnije.
Međutim, značajniji podatak je da je Renault Austral prvi model postavljen na treću generaciju CMF-D platforme koja je razvijena u saradnji sa Nissanom i Mitsubishijem markama iz Alijanse, a specifičnost nove platforme je potpuna prilagođenost elektrifikovanonim pogonima. To znači da je kupcima ponuđen sa četiri pogonske opcije, koje su sve u većoj ili manjoj meri elektrifikovane, ali i bez dizela u ponudi.
Renault Austral smešten je u C SUV segment (u kom je spisak konkurenata gotovo pa beskonačan), a u ponudi francuske marke zamenio je Kadjar. I osim pripadnosti istom segmentu, tu se svaka sličnost između ova dva modela završava, kako vizuleno tako i mehanički.
Austral donosi potpuno novi dizajn u odnosu na Kadjar, što i nije iznenađenje obzirom na novog šefa dizajna Renaulta. Novi porodičnu SUV dobio je dinamičniji dizajn karoserije duge 4.510 mm, koja je postavljena na međuosovinski razmak od 2.667 mm. Svakako, nove tehnologije donose i mogućnost novih stiova, pa pored prepoznatljivog svetlosnog potpisa, novi imidž prednjeg dela omogućava i nova generacija Renault LED Pure Vision farova.
Sad, da li je Austral podignuti Megane? Pa svakako da jeste evolucija hatchbacka u SUV, i da je monovolumen koji u odnosu na Megane donosi nešto drugačije, ali to je nešto što tržište traži. U svakom slučaju, Renault Austral, barem prema našem, potpuno subjektivnom mišljenju izgleda odlično.
U arhitekturu kabine Renault je uveo pravu revoluciju, pa Austral u odnosu na Kadjar donosi potpuno drugačiji stil, organizaciju i ergonomiju. Upadljiva je potpuno nova armatura sa drugačijom kombinacijom materijala, a pogotovo širok centralni greben.
U verzijama sa automatskim menjačem Renault je posebno ponosan na rešenje sa kliznom površinom na kojoj se nalazi masivna ručka u stilu nekadašnje parkirne kočnice Meganea 2, koje je tada, davnih dana, inspirisana rešenjima iz avijacije. Ovo rešenje ima višestruku ulogu. Praktično pokriva poprilično velik prostor za sitnice, ili držača za čaše kada je u prednjem položaju, a ugošćava i opcioni bežični punjač za telefon. U osnovi govorimo o ambiciozno stilizovanom rešenju koje skriva sasvim dovoljno prostora za sitnice.
Testirani model u srednjem Techno paketu opreme već donosi odlično opremljeno vozilo, u kojem materijali deluju kvalitetno i dobro ukomponovano. Tvrde plastike gotovo da i nema, i po osnovi ukupnog utiska o enterijeru Renault Austral zaslužuje odličnu ocenu.
Techno paket opreme donosi i polukožna sedišta. Prednja sedišta nisu elektropomična u pomenutom paketu, ali to im ne smeta da budu veoma udobna, pogotovo uz stub upravljača koji ima duge hodove po visini i dubini. Bočna podrška na sedištima je izražena, ali nije tvrda i neudobna i ostavlja dovoljno prostora za korpulentnije osobe.
Zadnja klupa donosi iznenađujuće mnogo prostora za kolena i glave putnika, pa su u Renault Austral bez problema udobno smešta četiri odrasle osobe visine preko 180 cm. Među opcionalima, odnosno standardna uz Techno paket opreme je zadnja klupa pomična po dužini i naslon podesiv po nagibu, pa spram potrebe može kalkulisati sa raspoživim prtljažnim prostorom koji je u standardnoj konfiguraciji dovoljnih 575 litara, a preklapanjem naslona može se povećati do 1.525 litara.
Digitalizacija je uveliko ušla u Renault Austral. U Techno paketu opreme instrument tabla ima veliki ekran dijagonale 12.3” u visokoj rezoluciji sa nekoliko opcija grafike prikaza. I višenamenski ekran je izdašno dimenzionisan sa 12” i sada već prema tradiciji Renaulta portretno orijentisan.
Operativan platforma je Google, pa samim tim donosi odličnu integraciju sa navigacionim sistemom i aplikacijama i glasovnim komandama. OpenR višenamenski ekran je blago zakrenut ka vozaču i snalaženje u infotejment sistemu je jednostavno i logično, mada kao i kod svih aktuelnih modela zahteva malo učenja i privikavanja. Dobra vest je da su za osnovne komade klimatizacije i provetravanja kabine zadržane fizičke komande smeštene ispod višenamenskog ekrana.
Potpuna novina za Renault je izmeštanje komande menjača iza upravljača, naravno ukoliko se radi o automatskom, tačnije, CVT menjaču. U osnovi, sa desne strane iza upravljača je nastala poprilična gužva komandi koja uključuje papučicu za manuelnu promenu stepena prenosa, prekidač brisača, komandu menjača, a tu je i komanda audio sistema (a i dugme za startovanje motora i deaktivaciju start-stop sistema). Kada se privikne, relativno lako se snalazi, ali smatramo da postoje i funkcionalnija rešenja.
U svakom slučaju, Renault Austral se uspešno priklonio aktuelnim trendovima digitalizacije i uvođenja brojnih funkcija i asistencija kako po osnovi udobnosti tako i bezbednosti. Dovoljan podatak je da ih Austral može imati čak 32, a još jedna od novina je i Multi Sense, selektor modova vožnje koji se nalazi na upravljaču, a pritiskom na koji se značajno menja karakter ovog automobila.
Renault Austral u zavisnosti od pogona pozadi ima različit donji postroj. U proizvodnju su verzije sa 130, 140, 160 KS koje podrazumevaju blagi hibrid na 48 ili 12 V i 200 KS, čiji E-Tech hibridna konfiguracija ima dva elektromotora i radi na 400 V. Za slabije verzije pozadi se ugrađuje polukruta torziona osovina, dok verzija sa 200 KS ima multilink osovinu i 4Control sistem upravljanja na svim točkovima, koji Australu donosi preciznije vođenje u krivinama ali i prečnik punog okreta koji je manji od modela Clio. Na tržištu Srbije kupcima se nude verzije sa 140 i 160 KS sa blagim hibridom, kao i najsnažnija E-Tech full hybrid verzija sa 200 KS.
Puna oznaka testiranog modela je Austral Techno Mild Hybrid 160 Auto, uz napomenu da Auto znači stepenovani CVT menjač. Osnova pogona je dobro nam poznati četvorocilindarski 1.33 litarski turbo benzinac (razvijen u saradnji sa Mercedesom i ugrađuje se u neke modele Mercedes-Benz) koji blagu električnu pomoć dobija od starter-generator sistema, uz pogon samo na prednjim točkovima.
Renault Kadjar je bio pre svega nezahtevan i prijatan u vožnji a Renault Austral je evolucija takvih voznih osobina, koja komfor ima na prioritetu. Ovo je udoban i tih SUV. Smanjenjem prečnika upravljača koji je dobio blagu šestougaonu formu i izrazito debeo obruč, ali i smanjenjem prenosnog odnosa u upravljačkom sistemu proizveden je efekat prijatno direktnog upravljanja, kojem doprinosi i odličan položaj sedenja za upravljačem.
Austral je vrlo tiho vozilo, a uz CVT prenos isporuka snage je potpuno linearna i prijatna, a maksimalni obrtni moment od 270 Nm pogonska jedinica isporučuje već od 1.800 o/min. Pri polasku iz mesta reakcija na pritisak na papučicu gasa nije trenutna i oštra nego mekana, što je zgodno u manevrima pri malim brzinama, mada sigurno postoje vozači koji preferiraju mali odlučniju reakciju, koja se dobija odabirom Sport moda preko Multi Sense sistema. Tada ceo Austral daje “utegnutiji” i oštriji osećaj na upravljaču uz znatno efikasnije ubrzanje obzirom da elektronika menjaču šalje drugačiju postavku. Ugrađeni CVT je nove generacije, odnosno značajno modifikovan u odnosu na prethodni, a prema informaciji proizvođača ne zahteva održavanje, mada u praksi kad-tad dođe vreme za zamenu ulja i u menjaču.
U verziji sa 160 KS, Austral do 100 km/h ubrzava za 9.7 sekundi, a maksimalana bzina nije preterano visoka. Za sve pogonske opcije je 175 km/h, što se uklapa u opšte trendove ograničavanja maksimalnih brzina iz bezbednosnih i ekoloških razloga. Od modela Austral Techno Mild Hybrid 160 Auto pre svega treba očekivati tiho i udobno vozilo, dobro ukomponovane i izbalansirane vozne dinamike, koje je vrlo nezahtevno u vožnji, a prosečnom potrošnjom od 6.3 litre kolika je bila na testu i dovoljno ekonomično.
Renault Austral sasvim sigurno neće imati problem da nađe put do kupaca, a pogotovo do onih kojima se već dopadao Kadjar, a žele stilski i tehnološki značajno unapređeno vozilo. Doduše nikoga nećemo iznenaditi podatkom da će ova unapređenja morati nešto više i da plati, mada i dalje ocenjujemo da su cene modela renault Austral u Srbiji još uvek razumne. Odlično opremljeni Austral Techno Mild Hybrid 160 Auto košta 32.490 evra, dok je testirano vozilo imalo dodatni paket Sigurnost ( Automatsko kočenje u slučaju nužde prilikom kretnje unazad, Upozorenje na mrtvi ugao uz sistem za prevenciju bočnog sudara pri preticanju, Upozorenje na vozila prilikom kretanja unazad + upozorenje na opasnost prilikom izlaska iz vozila), prelepu Flamme crvenu boju i još poneki detalj, pa je cena ovakvog vozila 34.240 evra.

Model Renault Austral Techno Mild Hybrid 160 Auto
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.510/ 1.825/ 1.644
Međuosovinski razmak (mm) 2.667
Masa vozila praznog (kg.) 1.464
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2.003
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg 1.800
Zapremina prtljažnog prostora (l) 575/1.525
Motor Benzinski / Turbo / blagi hibrid
Gorivo Benzin
Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1333
Snaga pri o/ min. (KS) 160 pri 5.250
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 270 / od 1.750 do 3.750 o/min
Menjač Stepenovani CVT
Ubrzanje 0-100 km/h 9,7
Maksimalna brzina km/h 175
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 6,3
Zapremina rezervoara 55
Cena testiranog modela 34.240 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volvo utrostručuje proizvodni kapacitet fabrike u Gentu

Kompanija Volvo Cars utrostručiće proizvodni kapacitet u Gentu nakon porasta prodaje električnih vozila tokom ...

Volkswagen pokreće ažuriranje softvera na ID.3 i ID.4

Ovog meseca Volkswagen će pokrenuti prvo ikada “over-the-air” ažuriranje softvera na modelima ID.3 i ...

Lada se vraća na Kubu!

Lada se vraća na Kubu! AvtoVAZ nastavlja izvoz Lada automobila na Kubu posle više ...

Nissan vraća svoj legendarni RB26DETT motor u proizvodnju

Nissanov šestocilindarski twin-turbo motor, pod oznakom RB26DETT, dostigao je legendarni status, a uskoro se ...

Audi osvežio Q2 uz novine u pogonima

Audi je osvežio svoj najmanji crossover Q2, dodelio mu oštriji izgled i uneo novine ...

WRC – Kale Rovanpere najbrži u Portugalu

WRC – Kale Rovanpere je bio najbrži u Portugalu i na makadamu podsetio da ...