fbpx

MotoGP – treba dosta toga menjati kaže Stoner

MotoGP – treba dosta toga menjati kaže Casey Stoner dvostruki MotoGP šampiona sveta koji se pojavio na Goodwoodu

Foto // VUE Images / Red Bull Content Pool // 1362754011872-1274470935 // Usage for editorial use only //

MotoGP – treba dosta toga menjati kaže Casey Stoner dvostruki MotoGP šampiona sveta koji se pojavio na Goodwood Festival of Speed. Iako danas ima samo 37 godina, Stoner se rano penzionisao po pitanju profesionalne vozačke karijere, a po pitanju danšnjeg trkačkog MotoGP formata i motocikala ima zanimljive stavove. Na Goodwoodu je rekao da mu je bilo zanimljivo da sretne mnogo ljudi nakon dosta godina, ali i dodao da baš i ne prati redovno MotoGP. Šta više, kaže da trenutno renovira svoju kuću pa čak nema ni TV. A i kada ima TV, Stoner kaže da tu i tamo pogleda neku MotoGP trku.
Iz njegove perspektive, današnji MotoGP je razočaravajuć i kaže: „Uveo bi neke imene u format MotoGP šampionata Sveta. Sva sr…a morala bi da odu – nema vingleta, nema sistema za spuštanje motocikla, nema kontrole protiv propinjanja, kontrola proklizavanja na minimumu. Troškovi moraju da se snize, a pravila se ne smeju menjati 10 godina, kako bi timovi koji u nekom trenutku gube vremenom mogli nadoknaditi zaostatak. Danas više nema „nazadnjaka“ u trkama, a vozači nemaju previše problema da kontrolišu motocikle. Jednostavno, vozač da pun gas na motociklu od 280 KS i ništa se ne dogodi. To je frustrirajuće. Svaki motocikl mora imati svoje prednosti i nedostatke kako bi takmičenje bilo izbalansirano. Trenutno, svi kopiraju najbolje što znači sa se svi razvijaju u istom pravcu. Koliko god da volim motociklizam i moto trke razočaran sam razvojem. MotoGP ima više elektronike nego Formula 1. To mora da se zaustavi.

Foto: Gold & Goose/Red Bull Content Pool

Stoner evocira vremeka kada je bio aktivan takmičar i dodaje: Sve kontrole motocikla moraju da budu samo neka vrsta sigurnosne mreže. I kada sam ja vozio imali smo previše elektronike i to mi se nije dopadalo. Ja volim jednostavne stvari – kratke prenosne odnose i pronalaženje trakcije sa onim što imate na raspolaganju. Ja volim da sam nađem mehanički grip, nađem ritam, nađem pravi balans. Danas jedino što vozači mogu da rade je da kasnije koče i rizikuju više sa prednjim točkom i dolazi do padova.Treba pustiti sve vozače da prave greške na izlasku iz krivine, a ne samo na ulasku. Ne treba nam šampionat sa jednom motociklom nego konkurencija i razlike“.
Kada je na Goodwood festival of Speed upitan o budućnosti i mogućnosti da se priključi šampionatu u ulozi superkonsultanta, Stoner je odgovorio: „Jako pazim da se ne nađem u poziciji u kojoj se iznenada mogu naći kao glas kojim će se manipulisati, kako bi bio sklonjen s puta. Preferiram da pravim više problema time što sam van šampionata i imam prespektivu šampionata spolja. Ipak, mogao bi doprineti zbog toga što nisam blokiran. Ja sam van šampionata i dobro vidim sve velike promene koje su se događale tokom godina. Ako se dogodi prava situacija, pravi ugovor i ako bi imao pravu snagu i uticaj, voleo bi da unesem neke izmene u MotoGP šampionat“.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

MotoGP – Rinsu dijagnostikovan prelom

MotoGP trka u Barseloni za Alexa Rinsa se završila već na prvoj krivini, a ...

Stiže Vespa na struju!

Ikona Piaggio grupe, Vespa, je priredila jedno od najvećih iznenađenja ove godine u Milanu ...

Dovizioso na MotoGP Yamahi M1 – spekulacija ili nešto više?

Iznenadni odlazak Vinalesa iz Yamahe na pola MotoGP sezone izazvao je domino efekat u ...

Yamaha zvanično predstavila MotoGP tim i YZR-M1 za 2021.

Yamaha je zvanično predstavila vozače i YZR-M1 za MotoGP sezonu 2021. godinu, a najveća ...

Ipak srećan završetak za Norton?

Da li je saga sa legendarnom markom motocikala Norton ipak dobila srećan kraj, a ...

Quartararo ugruvan ali ipak najbrži

Yamahini vozači su nastavili dominaciju u Aragonu, a budući fabrički vozač ove marke iako ...