McLaren ima preča posla od ulaska u SUV segment a to je prvenstveno vraćanje na staze profita
McLaren ima preča posla od ulaska u SUV segment a to je prvenstveno vraćanje na stazu profita. Na ovogodišnjem Goodwood Festival of Speed McLaren se pojavio sa spektakularnim modelom Solus GT, koji je prvobitno rođen za Gran Turismo SPORT virtuelni svet komputerskih igara, ali je doživeo i svoje „zemaljsko“ izdanje.
McLaren Solus GT na čuveno auto-moto okupljanje u Goodwoodu je stigao sa V10 motorom zapremine 5.2 litre od 840 KS i 650 Nm, manje od 1.000 kilograma i porukom da će 25 dovoljno bogatih moći da ga kupi i ima u svojoj kolekciji.
Međutim, pitanje u ulasku McLarena u SUV segment kao što su to učinili Porsche, Bentley, Lamborghini i Ferrari i dalje stoji kao neodgovoreno do kraja. Mclaren je još uvek među onima koji nemaju praktičniji i upotrebljiviji SUV ili crossover u svojoj ponudi. Iako spekulacije da će McLaren imati SUV kruže već nekoliko godina unazad, od SUV-a za sada neće biti ništa – treba prvo rešiti prioritetnije stvari.
CEO McLarena Michael Leiters boravio je na Goodwood Festival of Speed, na kojem marka obeležava svoj 60. rođendan upravo modelom Solus GT i odgovorio na spekulacije o SUV McLarenu u srednjeročnim planovima kompanije, kao i želji komapnije da vrati na put profitabilnosti.
„Da smo na putu ka profitabilnosti, razmišljali bi o proširenju u svim segmentima. Mi to nazivamo „deljene performanse“, a to može bila šta što ima više od dvoja vrata ili dva sedišta“, rekao je Leiters. Time je indirektno najavio da novih modela možda ima u planovima ili nekim nivoima razvoja, ali da se neće tako brzo pojaviti. Pored toga, izjava prvog čoveka McLarena poklapa se sa onim što su šefovi prodaje saopštili na sastanku dilera, a to je da prate događaje i očekuju modela sa četvora vrata i četiri sedišta ali do 2028. godine. To znači da ni Mclaren SUV-a, ako ga bude, neće biti pre 2028. godine.
„O SUV-u ćemo vremenom razmišljati. Još nismo doneli definitivnu odluku, ali je SUV segment definitivno evidentna poslovna mogućnost za nas. Ipak, ja SUV u ponudi McLarena ne vidim u bliskoj budućnosti. Ako razmislite o onome što sam rekao, a to je rekapitalizacija, a potom ostvarivanje profita, pa po tom vreme potrebno za razvoj novog modela, pre 2028. neće biti SUV-a“ kaže Leiters, koji je pre McLarena imao visoke pozicije u Porscheu i Ferreriju.
Drugim rečima, McLaren prvo mora da konsoliduje i stabilizuje svoju finansijsku situacije (koja je još pre Covid-19 pandemije bila ozbiljno uzdrmana), pa tek potom da se bavi novim segmentom automobila. Leiters je odavno priznao da voli SUV (prisustvovao je rađenju Porsche Cayenne), tako da je najverovatnije pitanje kada će nastati McLaren SUV, a ne da li će nastati. Sve do tada, jedini McLaren SUV ostaće onajkoji se takmiči u Extreme E šampionatu, a koji ruku na srce nije ni napravio McLaren.
Show Comments