fbpx

Škoda Superb četvrte generacije je spremna za premijeru

Škoda Superb četvrte generacije je spremna za premijeru u novembru 2023. godine – 90 godina nakon lansiranja istorijskog prvog modela

Foto: Škoda Auto

Škoda Superb četvrte generacije je spremna za premijeru i biće zvanično predstavljena u novembru 2023. godine – 90 godina nakon lansiranja istorijskog prvog modela. Kao i njegovi prethodnici, novi Superb kombinuje upečatljiv koncept dizajna s naprednom tehnologijom. Sigurniji i prostraniji nego ikad pre, novi model spreman je da dopiše još jedno poglavlje dugogodišnjoj tradiciji modela Superb u Škodi. Uz motore u rasponu od 110 kW (150 KS) do 195 kW (265 KS), Superb će biti dostupan s tri benzinska motora, dva dizel, plug-in hibridom sa još većim električnim dometom od preko 100 kilometara kao i po prvi put, blagim hibridom. Tri potpuno nove karakteristike dodatno proširuju listu karakterističnih Simply Clever ideja, povećavajući njihov broj na 28.

Foto: Škoda Auto

Najsavremenije tehnologije i centralna konzola bez ručice menjača
Pred ulazak u svoju četvrtu modernu generaciju, novi Superb nastaviće da impresionira emotivnim
dizajnom koji je doživeo dodatna usavršavanja i vrhunskom tehnologijom. Ovaj je automobil sada još prostraniji, a istovremeno sigurniji nego ikad, zahvaljujući deset vazdušnih jastuka, brojnim
sistemima pomoći i ukupno 28 Simply Clever karakteristika. Štaviše, Superb kombinuje izvrsnu
ekonomičnost potrošnje goriva sa izvrsnim performansama. Tri moderna i visoko efikasna benzinska motora, dva najsavremenija dizel motora i novi plug-in hibrid s povećanim električnim dometom većim od 100 kilometara pokrivaju izlazni spektar od 110 kW (150 KS) do 195 kW (265 KS). Po prvi put će biti dostupan blagi hibridni pogonski sklop, a svi modeli standardno su opremljeni automatskim DSG menjačem. Jedna od ključnih modifikacija enterijera je ručica menjača postavljena na stub volana. To oslobađa prostor na centralnoj konzoli, pružajući vozaču još veću udobnost i dodatni prostor za odlaganje.

Foto: Škoda Auto

Još više Simply Clever ideja
Do 28 Simply Clever detalja povećava udobnost vozača i putnika u novoj generaciji modela Superb. Neki od njih su potpuno novi za Škodu: jedinstvena elektronski kontrolisana roletna koja deluje kao pokrivač prtljažnika u karavan verziji, centralni naslon za ruke za zadnja sedišta sa integrisanim držačem za tablet i dvostruki džep za odlaganje na zadnjoj strani prednjih sedišta za držanje dokumenata ili časopisa kao i pametnog telefona. Prvo je za Superb integrisan levak u poklopcu rezervoara za pranje vetrobrana. Inače, Škoda je predstavila prva ono što će kasnije postati ponuda Simply Clever detalja 2001. godine, kada je predstavila prvu modernu generaciju modela Superb. U to vreme to je uključivalo brojne držače za čaše u zadnjim naslonima za ruke, na centralnom naslonu za ruke i unutar pregrade za rukavice, kao i 12-voltnu utičnicu za putnike na zadnjem sedištu. Kultni kišobran u vratima vozača i pametne kuke za prtljag u prtljažniku i danas se mogu pronaći u Škoda automobilima.
Škoda ažuriranim dizajnerskim jezikom, novim svetlima i novim proporcijama, četvrta generacija modela Superb je veća, emotivnija i dinamičnija od svog uspešnog prethodnika. Škoda je takođe redizajnirala svoj koncept enterijera s jasnim fokusom na potrebe kupca i optimalnim korisničkim iskustvom. Kokpit sada ima potpuno novu arhitekturu koja pametno kombinuje manuelne i digitalne komande. Novi infotainment ekran veličine je do 12,9″. Centralna konzola ima čist i jasan dizajn, jer je ručica menjača sada postavljena na stub volana.

Foto: Škoda Auto

Četvrta generacija modela Škoda Superb nije samo ekonomičnija i ekološki
prihvatljivija nego ikad. Takođe dolazi sa širokim izborom pogonskih sklopova. Ponuda uključuje tri benzinska motora, dva dizel i novi plug-in hibrid s povećanim električnim dometom. Po prvi put u modelu Superb postoji blaga hibridna varijanta. Sve opcije pogona uparene su sa DSG-om.
Najbolje od oba sveta: šest opcija pogona uvek povezanih sa DSG-om, veći električni domet za
plug-in hibrid i nova verzija s blagim hibridnim pogonom Promene stepena prenosa u Superbu četvrte generacije sada se obavljaju isključivo putem DSG automatskog menjača sa ručicom postavljenom na stub volana. A Škoda Auto nastavlja da nudi najbolje od oba sveta kako bi zadovoljila potrebe postojećih i novih kupaca.

Foto: Škoda Auto

Zato, portfolio pogonskih sklopova za novu generaciju Superba uključuje – osim tri benzinska i dva
dizel motora – potpuno novi blagi hibrid i novi plug-in hibrid s povećanim električnim dometom. Poslednji je rezervisan za karavan verziju Combi, sa 110 kW (150 KS) 1.5 TSI koji sada dopunjuje njegov elektromotor. Najveća snaga pogonskog sklopa od 150 kW (204 KS) dolazi do prednjih točkova preko 6-stepenog DSG-a. U poređenju sa prethodnom generacijom, visokonaponska baterija je porasla za 12,7 kWh na 25,7 kWh, povećavajući čisto električni domet vozila na više od 100 kilometara. Osim toga, Škoda je povećala maksimalnu brzinu punjenja na zidnim kutijama i AC
punjačima s 3,6 na 11 kW, čime je omogućeno brže punjenje baterije. Plug-in hibridna verzija takođe omogućava punjenje jednosmernom strujom s maksimalnom brzinom punjenja od 50 kW. Kao i pre, punjenje je takođe moguće na 2,3 kW iz kućne utičnice od 230 V. Rezervoar za gorivo Superba iV ima 45 litara. Početni motor je 1.5 TSI s blagom hibridnom tehnologijom i snagom od 110 kW (150 KS). Oba hibridna motora su iz nove generacije EA 211 evo2 motora, rade na štedljivom Millerovom ciklusu i imaju turbopunjač s promenljivom geometrijom turbine. 1.5 TSI s blagom hibridnom tehnologijom takođe dolazi s tehnologijom aktivnog cilindra najnovije generacije (ACT+). Takođe postoje dve 2.0 TSI varijante sa 150 kW (204 KS) i 195 kW (265 KS). Vrhunski benzinski motor standardno dolazi s pogonom na sve točkove, kao i najjači dizel, 2.0 TDI sa 142 kW (193 KS). Početni dizel je 2.0 TDI sa 110 kW (150 KS). Svi benzinski i dizel motori upareni su sa 7-stepenim DSG menjačem, a svih šest opcija pogonskog sklopa zadovoljava Euro 6e standard emisije. Novi rashladni modul poboljšava performanse hlađenja i smanjuje aerodinamički otpor. Maksimalna snaga ventilatora za motore s visokim zahtevima za hlađenjem povećana je s peđašnjih 800 na 1200 W u novom Superbu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ferrari Monza SP1 i SP2 zvanično predstavljeni

Ferrari je i zvanično predstavio dva nova modela bazirana na modelu 812 Superfast Ferrari ...

Nova Škoda Superb se bliži premijeri

Nova Škoda Superb se bliži premijeri, a novi model donosi veću karoseriju, veću udobnost ...

Počinje prodaja nove Opel Corse

Tokom jula meseca u Nemačkoj počinje prodaja nove Opel Corse Samo nekoliko dana nakon ...

Stig postavio rekord za najbrži traktor u svetu

Top Gear je svog (ne)poznatog vozača, Stiga, stavio za volan modifikovanog traktora, koji je ...

Formula 1 – Fernando Alonso bi u Mercedes

Formula 1 – Fernando Alonso bi u Mercedes, a bura spekulacija se nastavlja bacajući ...

Nissan stiže sa dva EV SUV-a?

Da li Nissan stiže u Evropu sa dva električna SUV-a, koji su najavljeni konceptima ...