V8 ostaje u Ford Mustangu do daljnjeg, mada je pitanje koliko je to zapravo vremena preostalo za rasni benzinac u legendarnom modelu
V8 ostaje u Ford Mustangu do daljnjeg, mada je pitanje koliko je to zapravo vremena preostalo za rasni benzinac u legendarnom modelu. V8 motor je integralni deo identiteta Ford Mustanga, a proizvođač planira da svoju legendu nudi kupcima sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem dokle god bude mogao i bez namere da SUS motor zameni elektromotorom.
Mark Rushbrook prvi čovek Ford Performance Motorsporta kaže: “Proizvodićemo V8 dokle god budemo mogli”, a za sada marka nije zacrtala rok do kada će to biti, niti vreme kada će ga povući iz proizvodnje. Menadžer brenda Mustang Jim Owens kaže slično, i dodaje da Ford još uvek ulaže u V8 pogonske jedinice za neke buduće modele, iako sa druge strane radi na elektrifikaciji svoje modelne ponude.
Na šalost, zakonske regulative bi mogle primorati Ford za menja svoje planove. Sve rigidnije norme o emisiji izduvnih gasova naterale su autoindustriju da se okrene turbo motirma sa manjom radnom zapreminom kako bi ispunjavali propise. Iz te perspektive Ford se nije izjasnio koji trik će upotrebiti kako bi veliki V8 održao u životu i u Mustangu, ali iz kompanije poručuju da stalno testiraju V8 na sve strane kako bi pronašli način.
Jedna od mogućnosti produžavanja života za V8 i druge velike i snažne motore sa unutrašnjim sagorevanjem je korišćenje sintetičkih goriva. Sve više proizvođača istražuje opciju e-goriva, u čemu prednjače Porsche (kojin uveliko radi i na proizvodnju e-goriva), ali i Stellantis, Bentley i drugi.
Prelazak na sintetička goriva predstavljao bi mogućnost da motori sa unutrašnjim sagorevanjem opstanu bez potrebe za velikim modifikacijama. Na primer, Bentley koji je u svojoj centrali u Crewe-u izgradio veliki rezervoar za bio-gorivo koristi pravo to gorivo u svom nasjarijem preživelom modelu EXP2 iz 1920. godine.
Iako je Evropska Unija bila više nego odlučna u zabrani proizvodnje vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine, popustila je pod pritiskom autoindustrije i perspektive da stotine hiljada ljudi zaposlenih u autoindustriji ostane bez posla i prihvatila izuzetak od zabrane za SUS motore koji će koristiti sintetička goriva.
Ford se nada da će naredna generacija Mustanga privući mlađu populaciju kupaca, tim pre što će se sa puta skloniti tradicionalna konkurencija tokom skoro 20 godina, kada prestane proizvodnja Chevrolet camara i Dodge Challengera, koja je već najavljena. Doduše, i ranije je Ford Mustang u određenim periodima bio bez prave konkurencije, a sede glave marketinga u Fordu ne očekuju da će u Mustang privući zagrižene ljubitelje Camara i Challengera, ali da će postojati populacija kupaca koja će želeti svoj “mišićavi”sportski kupe.
Trenutno, osnovni Ford Mustang se nudi sa 2.3 litarskim turbo četvorocilindrašem sa 315 KS, dok V8 verzija ima 489 KS, a to su dve osnovne od ukupno čak 14 verzija Mustanga, od kojih neke nisu legalne za drumsku vožnju.
Show Comments