fbpx

Test Dacia Duster Journey dCi 115 4×4

Test Dacia Duster Journey dCi 115 4×4 otkriva šta je novo u praktično drugoj restilizaciji ovog modela

Test Dacia Duster Journey dCi 115 4×4 otkriva šta je novo u praktično drugoj restilizaciji ovog modela. Tri godine nakon premijere aktuelnog modela, Dacia Duster je osvežena, a manje od dve godine kasnije, prošla je kroz još jednu fazu promena. Marka Dacia je dobila potpuno novi vizuelni identitet, grafičke standarde, a u skladu sa novinama i potpuno novi logo, koji je odlično prodavanom brendu trebao doneti novu svežinu i modelrnizaciju. Svakako, navikli smo da pod osvežavanjem odnosno kako to proizvođači zvanično nazivaju „face liftom“ nekada vidimo veće, nekada manje novine, ali poslovično, nakon osvežavanja ponajčešće su otklonjeni eventualni nedostaci. Ponegde se u medijima čak može naći oznaka Dacia Duster II, upravo za verziju koja je premijeru imala pred kraj 2022. godine
U slučaju Dacije Duster, ono što mora je da model ostane dovoljno dostupan, kao prvo da ne bi ugrozio modele iz sopstvene Renault – Nissan Alijanse, ali i da onim što nudi i dalje zadrži možda i najbolji odnos dobijenog za uloženo u odnosu na kompletnu konkurenciju.
Po pitanju eksterijera novi je gril hladnjaka i na njemu je prominentan novi logo Dacia, koji je u beloj boji, kontrasnoj u odnosu na podlogu. Prednja svetla i novi led potpis kojim se Duster priključio stilu kakav smo upoznali na novom Sanderu Stepway i Loganu nove generacije nisu menjani. Na zadnjem delu, nova je i savremenija grafika, ali kao i na prednjem delu Duster deluje vizuelno osavremenjen. I na naplatcima je novi logo u beloj boji vrlo upadljiv, obzirom na kontrast u osnosu na podlogu.
Ono što se nikada ni ne menja kroz proces osvežavanja je sam osnova modela. Dacia Duster je, kao što je i bio, kompaktni SUV, dužine samo 4.3 metra, što mu garantuje dobru snalažljivost kako na terenu tako i u gradu.
U svom enterijeru Dacia Duster i dalje fascinira koliko prostora nudi u još uvek kompaktnoj karoseriji. Delom zbog uspravnog položaja sedenja, delom zbog ne previše glomaznih sedišta, u Dusteru četiri odrasle osobe bez problema mogu na dalek put.
Iako nam deluje da su sedišta identična onima koje smo upoznali pre osvežavanja, novinu nalazimo na armaturnoj tabli. Potpuno novi su otvori za ventilaciju, koji su umesto okrugle, dobili šestougaonu formu, i ovim detaljem postignuto je uspešo osavremenjivanje i opšti utisk u kabini.
Razumljivo, na upravljaču, koji je u osnovi identičan kao i pre ovog osvežavanja, našao se novi logo, pa deluje kao da je i upravljač nov. Svakako, deluje da su ovakvi zahvati sitnica, ali menjaju opšti utisak.
Po osnovi završne obrade ili preciznosti skalpanja ne deluje da je išta menjano ili unapređivano. Duster u svom enterijeru ima dosta tvrde plastike, dovoljno dobro obrađene da ne deluje jeftino, ali sa druge strane dovoljno otporne u eksploataciji čak i u profesionalnoj nameni namenskih službi joje sebi često biraju ovaj model.
Sve skupa, korektni materijali, odlična ponuda prostora, malo unapređen komfor i dalje su odlike Dustera, uz sasvim dobru funkcionalnost uz prtljažnik zapremine od lepih 445 litara, koji jednostavno rastu na 1.487 litara preklapanjem naslona zadnje klupe.
Iako je instrument tabla i dalje analogna sa centralno smeštenim ekranom putnog računara, Duster je dobio prilikom restilizacije novi višenamenski ekran osetljiv na dodir. Postavljen je u tablet stilu, a u Journey paketu opreme je dijagonale od 8 inča, a uz najviši paket opreme standardno stiže navigacioni sistem sa mapama istočne Evrope, solidan DAB radio sa šest zvučnika i vrlo jednostavno povezivanje sa pametnim telefonom. Pored toga, među opcijama je i “Multi view” koja pokriva sve četiri strane vozila je više nego praktična korisna. Sve skupa, ne previše, ali sasvim dovoljno i svakodnevno upotrebljivo.
Dacia Duster svoju mehaničku platfomu deli sa aktuelnim modelom Renault Clio, ali u testiranoj verziji sa dobro poznatim i proverenim 1.5 dCi dizelom sa 115 KS i sa 4×4 pogonom, zadnju multilink osovinu, centralni i zadnji diferencijal dobija od nekadašnjem modela Renault Scenic RX4.
Testirani model Dacia Duster Journey dCi 115 4×4 mogao bi se svrstati u klasiku koja sve više izumire pod naletima hibrida i električnih vozila. Motor svoju maksimalnu snagu dohvata već pri 3.750 o/min, isto kao što 260 Nm maksimalnog obrtnog momenta ima od 1.750 o/min. Međutim, obzirom da pomenuti maksimalni obrtni moment zadržava samo 1.000 o/min, odnosno do 2.750 o/min, inženjeri su se poslužili proverenim prenosnim rešenjem. Testirana Dacia Duster Journey dCi 115 4×4 ima manuelni šestostepeni menjač, sa pet kratkih stepena prenosa i dugim šestim. U praksi, to znači da je prvi stepen izuzetno snažan i kratak, pa se bez ikakvih problema iz mesta može polaziti drugim stepenom prenosa, kada je put ravan a vozilo neopterećeno.
Samo, ovu „tehniku“ svakako ne preporučujemo zbog dodatnog opterećenja lamele spojnice. Dacia Duster Journey dCi 115 4×4 u gradskoj vožnji gotovo da se može voziti koristeći treći i četvrti stepen prenosa, a da u svakom trenutku ima snage i pri tome vrlo malo troši. Testirani Dacia Duster Journey dCi 115 4×4 izuzetno je ekonomično vozilo. Uz samo malo pažnje može se voziti i sa 4.5 l/100 km, a ukupna prosečna potrošnja na testu je bila 5.8 litara. Pri tom Dacia Duster Journey dCi 115 4×4 ni najmanje nije tromo vozilo. Do 100 km/h ubrzava za 10 sekundi i uz pomenuti menjač vrlo je živahan u međuubrzanjima.
Po pitanju vozne dinamike, Dacia Duster Journey dCi 115 4×4 je ono što se od SUV-a može očekivati. Nešto mekše trimovano ogibljenje koje prija na neravninama, ali posledično i nešto indirektnije i manje oštro upravljanje. Generalno, Dacia Duster Journey dCi 115 4×4 se vozi prijatno lako uz dobar položaj sedenja za upravljačem i dobru preglednost iz vozila. Pogonom se upravlja rotacionim selektorom između sedišta i može se koristiti samo prednji pogon, automatska aktivacija AWD pogona ili selektovati 4X4 kao stalan pogon, a na podlozi sa slabim prijanjanjem Dacia Duster Journey dCi 115 4×4 pokazuje veliku razliku u prenosu snage na podlogu između 2WD i 4X4 pogona.
Naš utisak je sa testirana Dacia Duster Journey dCi 115 4×4 može biti odličan izbor za one koji češće silaze sa asfalta bilo poslom ili hobijem, ali i one koji recimo svoj čamac žele da bez ikakvih problema spuštaju u vodu ili izvlače iz vode. Pomenuti kratki prvi stepen praktično je zamena za reduktor prenosa i Dusteru obezbeđuje mnogo snage. Jedino, iako i dalje spada među najjeftinije marke, Dacia Duster Journey dCi 115 4×4 se svakako ne može nazvati jeftinim SUV-om. Dobro opremljen, sa dizel motorom i pogonom na svim točkovima Duster mora da se plati 25.490 evra, što svakako ne zvuči malo.

Model Dacia Duster Journey Blue dCi 115 4×4
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.341/ 1.804/ 1.693
Međuosovinski razmak (mm) 2.674
Masa vozila praznog (kg.) 1.490
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 1.945
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg 1.500
Zapremina prtljažnog prostora (l) 445/1.478
Motor Dizel
Gorivo Dizel
Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1.461
Snaga pri o/ min. (KS) 115 pri 3.750
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 260 / od 1.750 do 2.750 o/min
Menjač 6 manuelni
Ubrzanje 0-100 km/h 10,2
Maksimalna brzina km/h 175
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 5,8
Zapremina rezervoara 50
Cena testiranog modela 25.240 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nakon devet godina McLarenu dvostruka pobeda u Formuli 1

Trka Formule 1 u Monci između spektakla i dosađivanje donela nepredvidiv rezultat – dvostruku ...

Peugeot predstavio novi logo pred novi 308

Peugeot je predstavio potpuno novi logo u skladu sa činjenicom da će ga premijerno ...

Cupra u Frankurt stiže sa Tavascanom

Tavascan se zove električni SUV uz koji Cupra najavljuje svoje buduće modele Cupra će ...

Borba oko Defendera

Proizvodnja klasika Land Rovera modela Defender prekinuta je prošle godine nakon 68 godina. Međutim, ...

Formula 1 – kvalifikacije u Španiji pripale Verstappenu

Formula 1 – kvalifikacije za Veliku nagradu Španije koje su vožene na stazi Barcelona-Catalunya ...

Koenigsegg Regera je brža od Rimac Nevere

Koenigsegg Regera je brža od Rimac Nevere u ubrzanju do 400 km/h iako je ...