Alfa Romeo 33 Stradale je predstavljen sa 620 KS i još snažnijom električnom verzijom, ali uz jednu lošu vest
Alfa Romeo 33 Stradale je predstavljen sa 620 KS i još snažnijom električnom verzijom, ali uz jednu lošu vest. Lošom vešću ćemo se baviti kasnije, a pre toka konstatujemo da evocirano, legendarno ime Alfa 33 Stradale donosi spektakularni dvosed sa vratima koja se otvaraju nagore, i jednu od najboljih modernih rainkarnacija klasike.
Alfa Romeo sam kaže da je za velika dela mora imati četiri sastojka, poetu, inženjera, pilota i krojača. Naravno, simbolično i figurativno rečeno, ovo su sastojci neophodni da snovi postanu stvarnost. A poslednji san koji je Alfa Romeo proizvodio, model 8C ugasio se još 2010. godine i mirovao je sve do 2018. kada je najavlje supersportista pod amblemom Alfa Romeo.
Danas je predstavljena Alfa 33 Stradale, imenom koje asocira na činjenicu da je ttrkački automobil postao drumski. Naravno, pre svega asocirajući na istoriju, sa kraja 60-ih godina, sa motorom iu sredini, koji je proizveden u samo 18 komada.
Danas prelepi Alfa Romeo 33 Stradale ima motor u sredini, a ptoizvodi ga Carrozzeria Touring Superleggera, isti pogon koji je napravio prošlogodinji Giulia SWB Zagato.
Srce Alfe 33 Stradale je 3.0 V6 motor sa 620 KS, koji se isporučuju samo na zadnje točkove. Iako su mnogi sumnjali da će pogon biti Nettuno V6 koji pokreće Maseti modele, međutim to nije slučaj. Ovaj motor u Alfi 33 Stardale je evolucija 2.9 twin turbo V6 koji pokreće Alfu Giuliu i Stelvio Quadrifoglio. Ubrzanje do 100 km/h je za manje od tri sekunde, a maksimalna brzina je 333 km/h.
Ukoliko to požele, kupci mogu da kupe i potpuno električnu, još snažniju verziju sa preko 750 KS, što asocira na EV Maserati GranTurismo Folgore, što znači tri elektromotora i autonomiju do 450 kilometara. Električna verzija ima identične performanse kao u Alfa 33 Stradale sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
Alfa 33 Stradale izrađena je u kombinaciji aluminijuma i ugljeničnih vlakana, ima samonoseću karoseriju, aktivno ogibljenje, oslanjanje sa dvostrukim trouglastim ramenima, a kočnice su karbon-keramičke sa brake by wire sistemom.
Enterijer je kupcima ponuđen u dva paketa opreme Tributo i Alfa Corse, odnosno udobniju i sportskiju verziju.
U enterijeru dominiraju koža, aluminijum ugljenična vlakna i Alkantara, a na na upravljaču nema niti jedne komande, za šta u Alfi poručuju da žele punu koncentraciju vozača na vožnju.
CEO Alfa Romea Jean-Philippe Imparato je obećao da ovo nije poslednji ovakav model i da će ih biti još. Međutim pomenuli smo lošu vest. Kada su potencijalni kupci pozvani i kada im je pre tačno godinu dana na trci Formule 1 u Monci prikazan projekat Alfe 33 Stradale i plan da se proizvede upravo toliko komada – 33, svo do poslednjeg komada su prodati već u narednih nekoliko nedelja.
Show Comments