fbpx

Predstavljeni novi Mini Countryman i Cooper

Predstavljeni novi Mini Countryman i Cooper, dugo očekivani modeli sa elektro i SUS pogonom ali samo za Countryman

Predstavljeni novi Mini Countryman i Cooper, dugo očekivani modeli sa elektro i SUS pogonom ali samo za Countryman. Potpuno novi MINI Countryman treće generacije u najsvežijem izdanju donosi niz inovacija, viši nivo udobnosti, kao i posebne oblike zabave. Po prvi put ovaj MINI-jev model pojavljuje se i u električnim verzijama, iza čega stoji i namera brenda MINI da do 2030. godine postane brend sa svim potpuno električnim modelima.
Potpuno električni MINI Countryman dostupan je u dve verzije. MINI Countryman E sa snagom od 150 kW/204 KS i obrtnim momentom od 250 Nm nudi domet od 462km. Ova verzija ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,6 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 170 km/h. Takođe, u ponudi je i potpuno električni MINI Countryman SE ALL4 sa 230kW/313 KS i 494 Nm i dometom od 433 km. Njegovo ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 5,6 sekundi, a maksimalna brzina je 180 km/h.
Novi MINI Countryman je takođe dostupan sa inovativnim i efikasnim benzinskim motorima. U pitanju su MINI Countryman C sa pogonom na prednjim točkovima, kao i MINI Countryman S ALL4 sa pogonom na svim točkovima. Tu je i MINI Countryman JCW ALL4 – model uvećane snage sa pogonom na svim točkovima. Novi MINI Countryman će takođe biti dostupan i u dizel varijanti.
Najveći MINI model u porodici dolazi u još većim dimenzijama u odnosu na svog prethodnika – dužina: 4.433 mm, širina: 1.843 mm i visina: 1.656 mm. Zahvaljujući međuosovinskom rastojanju, koje je sada 2.692 mm, udobnost je dodatno povećana. Vozač i suvozač od sada mogu da uživaju u znatno unapređenoj udobnosti sa skoro tri centimetra
dodatne širine u predelu ramena i laktova. Širina zadnjih sedišta takođe je povećana za 2,5 centimetra. Opcioni panoramski stakleni krov čini unutrašnjost posebno svetlom i prijatnom, sa
prednjom polovinom koja se može otvoriti.
Enterijer novog MINI Countryman-a donosi najveći nivo zabave i komfora do sad. Instrument tabla
funkcioniše u potpunosti bez dodatnog displeja iza volana, a sav relevantan sadržaj se projektuje na
opcionalni head-up displej. Centralni OLED ekran postavlja novi standard svojom visokom rezolucijom i po prvi put svojim okruglim oblikom. Zahvaljujući MINI operativnom sistemu 9, svim funkcijama vozila se može upravljati intuitivno putem dodira ili glasa. MINI operativni sistem 9, koji je interno razvila BMW Grupa, zasnovan je na softverskom paketu Android Open Source Project (AOSP).
Po prvi put, MINI Countryman nudi i poluautomatsku vožnju pri brzinama do 60 km/h. Do ove brzine vozač može da skloni ruke sa volana pod uslovom da nastavi pažljivo da prati saobraćaj. Vozač mora biti spreman da aktivno upravlja i koči u svakom trenutku. Ova funkcija se nadograđuje na druge sisteme asistencije vozaču, preuzimajući i uzdužno i bočno vođenje unutar trenutne trake.
Kao standard, novi Trailer Assistant pomaže pri manevrisanju sa prikolicom i nudi pomoć oko potrebnog ugla volana pri vožnji unazad. Pored funkcija automatskog parkiranja i pogleda za parkiranje od 360 stepeni, novi MINI Countryman jasnije identifikuje moguća parking mesta zahvaljujući 12 ultrazvučnih senzora i četiri Surround View kamere.
Uporedo predstavljeni novi, potpuno električni MINI Cooper pete generacije predstavlja spoj prepoznatljive tradicije i aktuelnih inovacija, čime MINI jasno sledi svoju strategiju da do 2030. godine postane brend sa svim potpuno električnim modelima.
Novi MINI Cooper dostupan je u dve električne varijante: Cooper E, kao i Cooper SE (snažnija verzija). MINI
Cooper E poseduje električni motor od 135 kW/184KS i generiše obrtni moment od 290 Nm. Ova verzija od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,3 sekunde, a domet po isnosi 305km. S druge strane, MINI Cooper SE ima snagu od 160 kW/218 KS uz maksimalni obrtni moment od 330 Nm. Njegovo ubrzanje od 0 do 100km/h iznosi 6,7 sekundi, dok je domet 402 km.
Dizajn nove generacije MINI modela je moderan i digitalno orijentisan, a korisničko iskustvo je podignuto na potpuno novi nivo. Eksterijer novog MINI Cooper-a je minimalistički, aerodinamičan, sportski i orijentisan na osnovne elemente. Prednji deo ovog električnog vozila karakterišu kultni MINI okrugli farovi i upečatljiva osmougaona maska. Sandardni točkovi su prečnika 16 inča, a opciono su dostupne felne od 17 i 18 inča, kako bi se naglasio tipičan MINI karting osećaj.
Enterijer je minimalistički koncipiran i sadrži svedeniji broj komponenti koje su optimalno dizajnirane po najvišim standardima. Opcioni head-up displej iza volana omogućava da se sav relevantan sadržaj pojavi u vidnom polju vozača. Kao rezultat toga, kontrolna tabla na strani vozača ne zahteva dodatni ekran, tako da otvara pogled napred.
OLED ekran visoke rezolucije pravi revoluciju u korisničkom doživljaju, postavljajući novi standard. Ovaj centralni element je definišuća karakteristika enterijera uz svoje raznovrsne funkcije. Zahvaljujući MINI operativnom sistemu 9, svim funkcijama vozila se može upravljati intuitivno pomoću dodira ili glasovne kontrole. MINI operativni sistem 9, koji je interno razvila BMW Grupa, zasnovan je na softverskom paketu Android Open Source Project (AOSP).
Grafički prikaz sadržaja je moderan i fokusiran je na ključne stavke. Gornji deo sadrži relevantne
informacije u vezi sa vozilom kao što su brzina i status baterije. Kada se pritisne indikator brzine,
pojavljuje se veliki, upečatljiv displej sa brzinomerom preko celog ekrana koji jasno stavlja fokus na vožnju.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Roland Gumpert se vratio sa novim modelom Nathalie

Roland Gumpert se vratio sa novim sportskim modelom pod imenom Nathalie, i revolucionarnim pogonom ...

Ford 1.0 EcoBoost međunarodni motor godine

Fordov 1,0 EcoBoost motor proglašen je za Međunarodni motor godine u kategoriji “Najbolji motor ...

Formula 1 – sapunica sa Piastirijem se nastavlja

Formula 1 sapunica sa Oscarom Piastrijem podseća zašto se F1 zove „Najbrži cirkus“ na ...

Aramco ulaže u Renault Geely kompaniju

Aramco, saudijski naftni gigant će uložiti značajan novac u Renault-Geely kompaniju za razvoj naprednih ...

U Audiju RS Q e-tron za Dakar reli je kao u avionu

Dakar Reli 2022. se približava, a mi imamo priliku da zavirimo u kokpit Audija ...

Maserati MC20 je trebao biti Alfa Romeo 33 Stradale

Maserati MC20 je trebao biti Alfa Romeo 33 Stradale ali je postao mnogo više ...