fbpx

Lotus Emeya je električna limuzina

Lotus Emeya je električna limuzina sa mnogo snage i aktivnom aerodinamikom i upravo je predstavljena

Lotus Emeya

Lotus Emeya je električna limuzina sa mnogo snage i aktivnom aerodinamikom i upravo je predstavljena. Lotus je otkrio svoj odavno najavljeni vrhunski model Emeya i to u Njujorku. Tokom razvoja ovaj novi model Lotusa imao je kodno ime Type 133.

Lotus Emeya

Sada kada je zvanično pokatan, Lotus Emeya otkriva da je limuzina sa četvoro vrata, koji je direktna konkurencija modelima Porsche Taycan Turbo i Tesla model S. A to nije samo na rečima, nego činjenicom da u sebi ima najnovije tehnologije. Eneya je ujedno i prvi Lotus još od modela Carlton iz 90-ih godina prošlog veka koji je kao osnovu koristio opel Omegu.

Lotus Emeya

Aerodinamika modela Emeya je dostignuće na koje je Lotus posebno ponosan. Ima aktivni gril na prednjem delu kakav je prvi put urađen u Lotus Eletre. Kada je zatvoren smanjuje otpore vazduga, a kada je otvoren sprovodi vazduh za hlađenje baterije i kočnica. Lotus Emeya takođe ima i aktivni prednji spojler inspirisan rešenjima iz autosporta vazduha, aktivni difuzor i aktivno zadnje krilo, koji zajednički po poztrebi ili smanjiju otpore ili mkasimalizuju aerodinamičku silu nizgona koju ovo vozilo generiše. Zadnji aktivni spojler širok je 27.5 cm, čime je 10 cm širi od spojlera na modelu Lotus Eletre, a farbika navodi da je u stanju da generiše 240 kilograma nizgonske slile, iako nije navedeno pri kojoj brzini.

Lotus Emeya

Materijali održivog porekla su sveprisutni u enterijeru limuzine Lotus Emeya. Lotus je prvi proizvođač automobila koji za oplate kabine koristi predivo koje je derivat otpada paduma u modnoj industriji i konfekciji. Ovaj materijal ne samo da je ekskluzivan, nego donosi i uštedu u masi vozila u odnosu na kožu. Ipak u modelu Lotus Emeja nalazi se i antilop koža, Alkantara i specijani poliuretan.

Lotus Emeya

U enetrijeru nisu samo amterijali egzotični. KEF 3D audio sistem ima integrisan sistem za umanjenje buke. Senzori vibracija na eksterijeru vozila detektuju kretanje točkova i oslanjanja, a algoritam generiše “anti-phasing“ akustički signal koji se emituje iz zvučnika u vozilu i superponira buci.
Ispred vozača je HUD sa slikom unapređene realnosti, koja je ogronma, dijagonale čak 55“. Kao i Eletre, Lotus Emeja ima digitalna spoljnja ogledala i LiDar module. Lotus Emeya platformu deli sa modelom eletre, koja je derivat Geely Sustainable Experience Architecture (SEA).

Lotus Emeya

Očekuje se da Emeya ima istu ili sličnu autonomiju kao i Lotus Eletre. Uz veliku bateriju kapaciteta 102 kWh, Lotus Emeya bi mogla da dohvati i do 600 kilometra po WLTP ciklusu merenja, mada to deluje malo previše optimistično. Ipak, po pitanju mogućnosti punjenja na DC punjačima snage 350 kW, Lotus Emeya je daleko ispred svog vremena. To znači da za pet minuta punjenja dobija novih 150 kilometara vožnje, a baterija se od 10 do 80% puni za samo 15 minuta.
Performanse modela Lotus Emeya su u zoni hiperautomobila. Uz 910 KS i 1.000 Nm na raspolaganju, Lotus Emeya do 100 km/h ubrzava za 2.8 sekundi. Pogon je na svim točkovima, a maksimalna brzina ograničena je na 260 km/h. Motori svoju snagu isporučuju preko dvostepenog reduktora, a Lotus tvrdi da je kočioni stem trkačkog ranga. Ogibljenje je aktivno, a senzori i kompjuter analiziraju stanje podloge ispred vozila 1.000 puta u sekundi.
Kompletne tehničke detalje Lotus će za Emeyu saopštiti do kraja godine, a proizvodnja bi trebala početi početkom 2024. u Geelyjevoj fabrici u Wuhanu u Kini.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Apolo ponovo živi – stiže Apollo IE

Apollo Automobil je objavio teaser video svog predstojećeg hiper automobila pod imenom „IE“ koji ...

Kolike su subvencije za električna vozila u EU?

Kolike su subvencije za električna vozila u Evropi u vreme kada se govori o ...

Test: Toyota Yaris Cross 1.5 HSD AWD

Toyota je davno kročila u B SUV segment modelom koji nije uspeo, a da ...

McLaren ima preča posla od SUV-a

McLaren ima preča posla od ulaska u SUV segment a to je prvenstveno vraćanje ...

MG se vraća korenima, razvija električni roadster

MG je brend koji je poznat po malim sportskim roadsterima iz 20. veka, koje ...

Mercedes konačno pokazao motor za AMG A45

Znali smo da će novi agregat za Mercedes-AMG A45 ići daleko, ali nismo znali ...