Test Peugeot 408 Hybrid GT 225 je test modela koji bi mogao postati rodonačelnik jedne potpuno nove klase
Test Peugeot 408 Hybrid 225 je test modela koji bi mogao postati rodonačelnik jedne potpuno nove klase. Ne toliko po pitanju hibridnog pogona koji danas manje-više imaju svi i forsiraju svi, nego po pitanju karoserije. Da Peugeot ume da bude odvažan i priliku potraži tamo gde je drugi ne vide nije nikakva novina. Samo, nije novina ni da hrabrost ume da bude skupa, kada avangarda ne pogodi ukus kupaca, a lepi i super funkcionalni model ostane mrtvo slovo na papiru. Da se odmah razumemo, pominjanje neuspeha nema nikakve veze sa Peugeotom 408 Hybrid. Govorimo o nekada visokoj ceni hrabrosti, a koju je Peugeot tradicionalno spreman da plati.
Po čemu je Peugeot 408 Hybrid tako nov i drugačiji? Pre svega po karoseriji. Nismo ni mi, a ni Peugeot potpuno sigurni gde bi segmentno smestili ovaj model. Kupe SUV nije, crossover nije, (kasični) hatch back nije, (klasični) fast back ili lift back nije, a pogotovo nije ni limuzina. Zapravo, pomalo je od svega pomenutog. Ovo jeste jednozapreminska karoserija, ima povelika peta vrata, profil ima formu kupea, ali Peugeot 408 Hybrid nije nizak kao klasični kupe, pa čak ni kao “kolega” iz Peugeot porodice, model 508.
Pa dobro, šta je Peugoet 408? Ppredstavnik jednog novog segmenta koji će konačno kupce malo udaljiti od sada već dosadnog i glomaznog SUV-a? Možda. Model koji koketira sa Lamborghini Urusom, kao što to (uspešno) radi Cupra Formentor? Verovatno. Kako god okrenemo, poptuno subjektivno, Peugeot 408 Hybrid nas je svojim izgledom osvojio. Dokazo je da na karoseriji moće da ne postoji nijedna pravilna linija, a da kranji rezultat bude elegantan automobil. Ponavljamo, ovo je naš, potpuno subjektivan utisak.
Iako deluje da je poprilično veliko vozilo, Peugeot 408 Hybrid i nije tako dugačak automobil – 4.687 m, mada na velikom međuosovinskom razmaku od 2.787m. Širina mu je na uobičajenoj aktuelnoj granici od 1.84 m, ali je visina ono što ga čini drugačijim. Sa svojih 1.478 viši je od kupea, ali niži od SUV-a i to je ono što ga čini jedinstvenim, barem dok mu u “društvo” i zvanično ne dođe vrlo slični Renault Rafale. Pored C stubova i petih vrata pod oštim uglom u kupe stilu, upadljivo je nešto što je retko ko konstatovao – velika zadnja vrata. Nismo ih merili, ali čak deluju veća od prednjih, i obećavaju komforan pristup zadnjoj klupi.
Enterijer Peugeota 408 Hybrid nije toliko nov koliko eksterijer ovog modela. Tačnije, već smo navikli i na Peugeot i-Cockpit, i na arhitekturu koju francuska marka koristi i u svojim drugim modelima. Međutim, manjak osećaja iznenađenja nam ne smeta da kostatujemo da je ovo i dalje arhitektura koja nas oduševljava stilom i originalnošću. Testirani Peugeot 408 Hybrid jeste bio vrh ponude kako po pitanju pogona tako i GT paketa opreme. GT paket opreme koketrira sa sportskim stilom, ti radi uspešno, ali ne utiče na komgor i funkcionalnost. U svakom slučaju, enterijer Peugeota 408 Hybrid deluje kvalitetno i precizno urađen, bez i jednog detalja koji bi ukazivao na opšteprisutnu štednju.
Prednja sedišta iz GT opreme su nam već dobro poznata i uvek volimo da se u njih vratimo. Odlično profilisana i dimenzionisana, elektropomičan u kombinaciji dve vrste vešačke kože sa napa delom koji je kontaktu sa telom. Da, Peugeot i-Cockpit još uvek i godinama unazad izaziva oprečna mišljenja, ali dugi hodovi prednjih sedišta omogućiće da se nađe savršen položaj za upravljačem, samo se treba malo potruditi i nemati predrasude. Ipak, treba imati na umu da će osobe visine preko 200 cm imati problem da se udobno uklope u i-Cockpit i moraće da traže kompromisna rešenja.
U zadnjem delu kabine Peugeota 408 Hybrid GT 225 stiže ponajveće iznenađenje. Još pre nego što se sedne pozadi deluje da ima mnogo prostora za noge, pa na pamet pada ideja da je nešto drugo platilo cenu, kao što je to, recimo, prostor za glave putnika pozadi. Međutim, ne, Peugeot 408 Hybrid donosi potpuno neočekivano dobru ponudu prostora pozadi kako za noge, tako i za glave putnika.
A već pomenuta velika zadnja vrata omogućavaju gospodski ulazak u vozilo i izlazak iz njega. Na sve to dolazi i podatak da je centrali tunel minimalan. Pada nam na pamet – Peugeot 408 Hybrid GT 225 kao poslovna limuzina? Ne vidimo ni jedan razlog zbog čega to ne bi bila.
Na kraju, da li je neko platio cenu ovako dobre ponude prostora? Recimo prtljažnik. Zapremina mu je “samo” 471 litra, a uzrok je zapravo baterija hibridnog pogona koja je u zadnjem delu. U benzinskoj verziji, prtljažnik je znatno većih 536 litara, ali u svakom slučaju blagodet lakog pristupa prtljažniku donose velika peta vrata, pa se manjak litara zapravo donekle i kompenzuje. Preklapanjem naslona zadnje klupe u hibridnoj verziji Peugeota 408 prtljažna zapremina raste na 1545 litara.
Digitalna konfiguracija Peugeot i-Cockpita sa 3D efektom instrument table nam je dobro poznata. Nama se dopada zanimljiva i neobična grafika, iako će verovatno biti onih koji će drugačije misliti. Centralni višenamenski ekran osetljiv na dodir je sa dijagonalom od 10” za današnje pojmove relativno mali, ali tvrdimo da je sasvim dovoljan za funkcije koje su mu dodeljene. U osnovi, infotejment donosi brzu i jednostavnu bežičnu integraciju sa Android Auto i Apple carPlay sistemima, uz mogućnost prikaza ekrana vašeg telefona na infotejmentu i zapravo, ovaj sistem traži da mu se posveti malo pažnje i vremena i podesi prema sopstvenom ukusu. Peugeot i-Toggles sistem kreiranja sopstvenih prečica i najviše korišćenih funkcija je kvalitetno rešenje protiv nasumičnog traženja po složenom sistemu.
Operativna platforma infotejmenta je brza, grafika a i prikaz slike sa kamera je u vrlo visokoj rezoluciji, a na kraju i čuveni franciski proizvođač audio sistema Focal je svoj posao uradio vrhunski. Za GT paket opreme standarni je i Driver Sport Pack sa posebnim podešavanjem servo upravljača, izborom grafike instrument table i odziva papučice gasa.
Peugeot 408 Hybrid GT 225 svoju platformu deli sa Citroenom C5 X. Prednju osovinu čine MacPherson opružne noge sa spiralnim oprugama dok je pozadi polukruta torziona osovina, što može malo da čudi obzirom na porpilično naporedan hibridni pogonski sistem. A pogon Peugeota 408 Hybrid GT 225 je kombinacija 1.6 četvorocilindarskog turbo benzinca koji je zadužen za 180 KS i elektromotora od 110 KS intergrisanog u osmostepeni automatski menjač. U ukupnom bilansu ovaj model raspolaže sa 225 KS i 360 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Ovo je plug-in hibrid, koji ima i bateriju do 12.4 kWh punjivu na wall-boxu ili monofaznoj kućnoj utičnici.
Po pitanju vožnje Peugeota 408 Hybrid GT 225 krenimo od srednjeg dela imena ovog modela – hibrida. Selektorom pogona može se odabrati EV mod vožnje ili zgodniji hibridni mod koji automatski aktivirati motor sa unutrašnjim sagorevanjem kada je to potrebno. Iako fabrika tvrdi da je moguće do 70 kilometara vožnje samo na stuju, nama je pošli za rukom 50-ak kilometara, i to mekane vožnje bez naglih ubrzavanja i uz korišćenje B (Brake) položaja prekidača menjača, koji obezbeđuje i kočenje motorom i maksimalnu rekuperaciju električne enregije.
Ukoliko vozite brdskim putem, električne pomoći će biti prilično dugo upravo zahvaljujući rekuperaciji. Ruku na srce, električna pomoć uopšte nije simbolična. Dok je struje u bateriji Peugeot 408 Hybrid GT 225 sa lakoćom linearno ubrzava i to uz izrazito nizak nivo buke u kabini. Šta više, zanimljivo je tokom vožnje pratiti obrtomer koji otkriva da motor sa unutrašnjim sagorevanjme često ni ne radi, a da niste osetili da se iključio, niti kada se uključio. Specifičnost je da za najuverljivije ubrzanje ovaj pogonski sistem ne očekuje nakgli pritisam na papučicu gasa, nego više voli progresivno komandovanje gasom.
Dok traje struja, potrošnja pristojnih 225 KS je umerena, i kreće se oko pet, pa čak i manje od litara na 100 kilometara i zbog toga, a i komfora u vožnji treba se truditi da bude struje u bateriji. Ovo pšogotovo važi u gradskoj vožnji. Zbog čega? Pa, elektropogonski sklop i baterija imaju dodatnu masu od oko 300 kilograma (u odnosu na 408 bez hibrida) i kada je baterija prazna samo opterećuje motor sa unutrašnjim sagorevanjem, mada za jedan PHEV Peugeot 408 Hybrid GT 225 masom od 1.700 kilograma i nije tako težak.
Po pitanju balansa ovaj automobil je iznenađujuće dobar i deluje kao mu je teška baterija u zadnjem delu prijala. U krivinama, najpreciznije je reći da se naginje malo više od limuzine, ali dosta manje od SUV-a. U osnovi, Peugeot 408 Hybrid GT 225 nije meko trimovan, i nije preterani ljubitelj neravnina, ali za uzvrat donosi vrlo precizno i direktno upravljanje svojim malenim upravljačem. Po pitanju vozne dinamike nemamo ni jednu primedbu, osim činjenice da je preglednost unazad kroz zakošeno zadnje staklo vrlo ograničena. Ponajviše nas je nervirao vrlo neprijatan muški glas koji na srpskom jeziku sa čudnim akcentom dopire iz navigacionog sistema, pa smo rađe uživali u tišini odlično izolovanog vozila, ili sjajnom zvuku Focal audio sistema. Sve ostalo u Peugeot 408 Hybrid GT 225 je uživanje, ali kao što smo rekli, nemojte da vas mrzi da napunite bateriju i da je rekuperirate kada se za to ukaže prilika.
Na kraju, naši utisci od Peugeotu 408 Hybrid GT 225 su dobri. Samo, da bi se došlo do takvih utisaka, odnosno dobro motorizovanog i odlično opremljenog automobila sa veoma dobrom ponudom prostora mora poprilično da se plati – cena testiranog Peugeota 408 Hybrid GT 225 je 61.750 evra. Dobra vest je da Peugeot 408 cenom startuje od 35.390, a sa hibridnim pogonom od 48.590 evra.
Model | Peugeot 408 Hybrid GT 225 |
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.687/ 1.848/ 1.659 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2.787 |
Masa vozila praznog (kg.) | 1706 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) | / |
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg | 1.400 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) | 471/1.545 |
Pogon |
PHEV |
Motor sa unutrašnjim sagorevanjem | |
Gorivo | Benzin |
Broj cilindara/ ventila | 4/16 |
Radna zapremina (ccm) | 1.598 |
Snaga pri o/ min. (KS) | 180 pri 6.000 |
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) | 250 / 1.750 o/min |
Menjač | 8 Auto |
Elektromotor | |
Snaga KS | 110 |
Maksimalni obrtni moment Nm | 320 Nm od 500 do 2.500 o/min |
Baterija | 12.4 kWh |
Ubrzanje 0-100 km/h |
07.08.23 |
Maksimalna brzina km/h | 234 |
Prosečna potrošnja na testu l/100 km | 6.2 |
Zapremina rezervoara |
40 |
Cena testiranog modela | 61.750 evra |
Show Comments