VW Golf Electric će se proizvoditi u Wolfsburgu zajedno sa još jednim modelom A SUV segmenta
VW Golf Electric će se proizvoditi u Wolfsburgu zajedno sa još jednim modelom A SUV segmenta, dok će za proizvodnju modela Trinity biti zadužen pogon Zwickau – saopštila je kompanija. To znači da će definitivno, naredna generacija globalno popularnog modela Golf, biti proizvođena „kod kuće“ u Wolfsburgu. Ipak to neće biti tako ubrzo, nego do kraja tekuće decenije. Naime, Volkswagen je na sastanku upravnog Grupe i nadzornog odbora marke Volkswagen doneo odluku o planu proizvodnje modela marke Volkswagen do 2028. godine. Plan se odnosi samo na proizvodne pogone u Nemačkoj, a raspored proizvodnje praktično će biti baziran na osnovu platforme modela.
Budući, električni Golf biće postavljen na SSP platformu, na kojoj će se naći i drugi modeli, a činjenicom da će se proizvoditi u istom pogonu, VW Grupa pokušava sa smanji kompleksnost i troškove proizvodnje.
Deveta genearcija VW Golfa koja će biti električna, trebala bi debitovati 2028. godine. Međutim, pre Golfa, pojaviće se model koji je za sada najavljen kao predstavnik A-SUV segmenta. Drugim rečima, to će biti mali gradski automobil, verovatno malo povišen. Obzirom da je ID.2 električna zamena za model VW Polo već najavljena konceptom ID.2all, uz cenu od oko 25.000 evra, sasvim logično zvuči da bi se mogao i trebao pojaviti još manji i jeftiniji ID.1, naslednik modela e-Up koji polako zalazi u godine. Za sada, VW još nije zvanično najavio električnog mališana, ali obzirom na SSP platformu prilagodljivu po veličini i za različite modela, verovatno je samo pitanje dana kada će i ID.1 biti najavljen.
Što se VW Golfa tiče, prema izjavi šefa Volkswagena Thomasa Schafera, stiže 2028. godine, na SSP platformi, koju će definitivno koristiti i ID.2. To znači da će deveta generacija Golfa imati pogonski sistem koji radi na 800 volti, što će omogućiti punjenje na brzim punjačima i preko 175 kW. Pored toga, pomenuta SSP (Scalable Systems Platform) razvija se i sa sposobnošću Level 4 napredne autonomne vožnje.
Prema novim, ustanovljenim planovima proizvodnje, pogon Zwickau pored Drezdena biće zadužen za proizvodnju modela Trinity, odnosno električnog naslednika Passata. Do tada, kako je objavila agencija Reuters, u pomenutom pogonu Zwickau (koji proizvodi modele ID.3, ID.5 i Cupra Born) je obustavljena proizvodnja na dve nedelje zbog manje potražnje za ova dva modela u odnosu na očekivanu.
Show Comments