Jaguar C-X75 iz Jamesa Bonda oživeo, doduše ne kao serijski model, nego egzotični kolekcionarski primerak
Jaguar C-X75 iz Jamesa Bonda oživeo, doduše ne kao serijski model, nego egzotični kolekcionarski primerak, koji sme na ulicu. Jaguarov superautomobil koji se nikada nije zapravo dogodio do kraja, C-X75, premijerno je predstavljen kao koncept na Salonu automobila u Parizu 2010. Serijska verzija je najavljena ubrzo nakon toga, ali se nikada nije materijalizovala zbog globalne recesije. Ali to nije bio kraj priče o Jaguaru C-X75. Prelepi kupe je nastavio da glumi u filmu o Džejmsu Bondu Spectre iz 2015. godine, a ove godine, čovek koji je dizajnirao automobil, predstavio ga je u verziji legalnoj za ulicu. Čuveni i uspešni dizajner Ian Callum je završio još jednu konverziju ovog modela, kako bi postao legalan za saobraćaj.
Kao i prvi primerak, ovo je zapravo jedan od sedam kaskaderskih automobila koje je proizveo Williams Advanced Engineering za 24. ekranizaciju franšize o Džejmsu Bondu. Nakon završetka snimanja filam Spectre, četiri prototipa su prodata privatnim kupcima. Callumova kompanija imala je priliku da još jednom radi na jednom od tih automobila nakon što je karoseriju 007 pretvorila u automobil za ulicu.
Ovog puta, dizajner C-X75 je nastojao da karoseriju 001 još više približi onome što bi superautomobil bio da ga je Jaguar napravio kao serijski automobil pre jedne decenije. Za izradu karoserije u Willow Green boji bilo je potrebno više od 1.000 sati, što je uključivalo primenu aktivne aerodinamike koja se aktivira posle 50 km/h. Još jedno značajno poboljšanje je dodavanje hidrauličnog podizača na prednjoj osovini, omogućavajući vozilu da pređe preko rupa i ležećih policajaca bez rizika da ošteti svoje dragoceno podvozje. Kada je vreme za zaustavljanje, sada postoji i vazdušna kočnica. Novi softver poboljšava kvalitet vožnje nakon što je C-X75 dobio pravo na registarsku tablicu.
Kao i kod drugih kaskaderskih automobila napravljenih za Spectre, ovaj C-X75 koristi Jaguarov 5,0-litarski V-8 motor sa kompresorom. Originalni Jaguarov koncept imao je potpuno drugačiji pogonski sklop jer je koristio 1,6-litarski četvorocilindrični motor sa turbo punjenjem i kompresorom sa dvostrukim elektromotorima na svakoj osovini. U ovoj novoj konverziji, srednje postavljeni osmocilindarski motor usmerava svoju snagu na zadnju osovinu preko sedmostepenog automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom.
Unutra je mnogo civilizovanije od prve konverzije koju smo videli u februaru. Tri okrugla ekrana na centralnoj konzoli podsećaju nas na Bugatti Tourbillon. Callum Designs je ugradio novi volan koji je izglodan iz jednog komada aluminijuma. Postoji čak i bežično punjenje pametnog telefona, Apple CarPlay povezivanje i digitalni retrovizor. Štaviše, konzola postavljena na krov sadrži dugme za startovanje motora i druge kontrole.
Smatramo da je ovo upravo vrsta automobila koja Jaguar treba da se vrati u igru. Ali nažalost, taj brod je otplovio za motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Marka Jaguar, u vlasništvu Tata Motorsa, postaje potpuno električni. Proizvodnja većine ICE automobila okončana je uoči ponovnog rođenja brenda 2025. godine kao ultra-luksuznog proizvođača automobila ali samo za EV.
U međuvremenu, tranzicija je bila „vrlo frustrirajuća“, prema rečima generalnog direktora Jaguara, Rawdon Glover. Takođe ćemo vas podsetiti da C-X75 nije jedina egzotika koju su obnovili Ian Callum i njegov tim. Ubrzo nakon što se povukao iz Jaguara da bi napravio sopstvenu kompaniju 2019. godine, dizajner je podmladio originalni Aston Martin Vanquish posebnim izdanjem od 25 automobila sa preko 350 izmena.
Show Comments