fbpx

Alfa Romeo V6 motor će preživeti

Alfa Romeo V6 motor će preživeti do daljnjeg zahvaljujući definitivnom ublažavanju Euro 7 norme

Alfa Romeo V6 motor će preživeti do daljnjeg zahvaljujući „razvodnjavanju“ Euro 7 norme. Protekle sedmice ministri Evropske Unije saglasili su se da značajno „umekšaju“ predlog Evropske komisije za Euro 7 normu. Tačnije, za automobile, laka i srednja komercijalna vozila nastaviće da važe Euro 6 norme, dok će Euro 7 biti primenjen na komercijalna vozila i autobuse. Zakonodavci EU su ipak prihvatili da bi uvođenje kontroverznih Euro 7 normi samo dodatno povisilo već previsoke cene automobila, a uz zapravo simbolično smanjenje emisije. Da nije došlo do popuštanja primene Euro 7 normi sasvim sigurno bi došlo do gašenja proizvodnje brojnih motora, ali kompletnih modela. Ovako, na putu ka 2035. godini i potpunoj zabrani prodaje automobila sa SUS motorima u EU, barem neće biti novog „nameta na vilajet“, mada ne treba imati iluzije da cene automobila neće nastaviti da rastu u nebo.

Foto: Alfa Romeo

Nakon zvaničnih informacija da Euro 7 neće stupiti na snagu, CEO marke Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato je potvrdio da će biturbo 2.9 V6 koji pokreće vrhunske verzije modela Giulia i Stelvio, ali i najnovijeg modela Alfa 33 Stradale, samo u verziji zapremine povećana na 3.0 litara. Na pitanje kolega novinara britanskog magazina Autocar o sudbini V6 agregata, Imparato je odgovorio: „Odgovor je da, do kraja godine očekujem rezultate novog predloga o Euro 7 normi koja je trebala da stupi na snagu 2025. godine. Očekujem da će nova regulativa biti zanimljiva“. Drugim rečima, skupa i neefikasna Euro 7 norma će biti „razvodnjena“.
Alfin V6 pokreće i limitirane serije modela Giulia GTA i GTAm, kao i Giulia SWB Zagato. Imparato je očigledno potpuno siguran u odluke EU, obzirom da je čak indirektno najavio i novi model koji će koristiti V6 motor, a čija premijera bi trebala biti 2026. godine. Pretpostavlja se da će „recept“ biti sličan kao sa Alfom 33 Stradale. Moguća inspiracija novog super sportiste mogla bi biti Guilietta SZ iz ’60-ih godina prošlog veka, ili model montreal iz ’70-ih godina. Ostalo je otvoreno pitanje da li će buduća „Super Alfa“ imati isključivo elektro pogon, ili će kao i Alfa 33 Stradale imati dve pogonske opcije. Uz vesti popuštanju Euro 7 normi, moguće se da će Alafa Romeo svoj V6 ugrađivati u barem još jedan model.
Na kraju, vesti koje stižu iz Alfa Romea odnose se i na druge marke i to ne samo iz grupacije Stellantis nego cele auto industrije. Euro 7 norma mogla je biti “Damoklov mač” za brojne motore i modele.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kia Sportage debitovala u svojoj petoj generaciji

Kia je pokazala dizajn spoljašnjosti i unutrašnjosti nove generacije svog popularnog SUV-a, modela Sportage ...

Hyundai prekida proizvodnju zbog koronavirusa

Hyundai prekida proizvodnju u svojih pet pogona u Južnoj Koreji zbog prekida u snabdevanju ...

Jaguar F-Type je otišao…zauvek

Jaguar F-Type je otišao…zauvek, a jedan je od najlepših i najpotcenjenijih sportskih automobila našeg ...

Toyota Hilux GR Sport donosi duh Dakar relija

Hilux GR SPORT je dizajniran kako bi privukao pažnju onih kupaca čiji aktivni stil ...

Mačka na struju iduće godine

Jaguar je i službeno potvrdio da će se potpuno električni I-PACE pojaviti u prodaji ...

Najvažniji noviteti u 2019. jednim pogledom

Godina 2018. je na izmaku, a što se auto industrije tiče, 2019. je odavno ...