fbpx

Vozili smo novi BMW Serije 5 i električni BMW i5

Vozili smo novi BMW Serije 5 i električni BMW i5 na regionalnoj prezentaciji održanoj u Srbiji

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Vozili smo novi BMW Serije 5 i električni BMW i5 na regionalnoj prezentaciji održanoj u Srbiji, i stekli prve utiske o obe verzije sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, kao i dve električne verzije.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

BMW Serije 5 jedan je od najpopularnijih i najprodavaniji modela marke iz Minhena, koji je opstao uprkos ofanzivi SUV-a i crossovera. Dinamična i luksuzna trozapreminska poslovna limuzina u prvoj generaciji predstavljena je 1973. godine i može se pohvaliti lepom i uspešnom istorijom digom čak 50 godina, tokom kojih je prodata u preko 10 miliona primeraka. BMW Serije 5 u novom, osmom (G60) izdanju pravi blagi stilski zaokret po pitanju dizajna karoserije, ali je i dalje ostala kupe limuzina, dovoljno prepoznatljiva i dovoljno drugačija od svojih prethodnika.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

U eri opšte elektrifikacije, BMW je strateški odlučio da igra oprezno i na sigurno. Iako predviđanja kažu da će se u Evropi prodavati dominantno sa elektro pogono, globalno predviđanje kaže da će motori sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje prednjačiti u odnosu na elektromotore. Zbog toga, BMW će novu Seriju 5 kupcima ponuditi sa svim mogućim pogonima – od benzinca i dizela, preko plug-in hibrida do potpuno električnih verzija. Tek će budući BMW Neue Klasse doneti potpunu elektrifikaciju.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Novi BMW Serije 5 značajno je porastao u odnosu na odlazećeg prethodnika. Produžen je za 95 mm čime je stigao do preko pet metara, odnosno tačno 5.060 m. I u širinu je porastao za 33 mm, ali i u visinu za 36 mm. Međuosovinski razmak je povećan za 20 mm na samoj granici je od tri metra, odnosno 2.995 metara.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Kao i kod svih ostalih BMW modela, nova Serija 5 dobila je novi modernu interpretaciju “bubrega” na grilu hladnjaka, za koju šef BMW dizajna Domagoj Dukec kaže da je bilo razmišljanja o potpuno vertikalnom grilu, ali da je odlučeno za tradiconalniji pristup nakon hladnog prijem od strane publike rešenja primenjenih na novoj Seriji 7 i modelu XM.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Prvi utisak je da se arhitekturom enterijera i BMW priključio opštem trendu minimalizma u autoindustriji, koji je i moda, ali i rezultat digitalizacije i novih tehnologija. U kokpitu je broj fizičkih prekidača sveden na minimum u odnosu na prethodni model. Prvi utisci kažu da je enterijer nove Serije 5 dobro organizovan, maksimalno funkcionalan, ali da je fokus na vozaču i suvozaču koji dobijaju maksimum tehnologija i mogućnosti. Putnici pozadi pre svega na raspolaganju imaju na raspolaganju mnogo prostora za noge, više nego u prethodnoj generaciji. Zakrivljeni BMW Curved Display je interpretacija tradicionalnog i cenjenog BMW stila da je kokpit orijentisan ka vozaču, a sastoji se od instrument table dijagonale od 12.3“ i infotejmenta dijagonale od 14.9”.
Upravljač je redizajniran uz zaravnjeni donji deo, a po najboljoj tradiciji BMW-a izrazito debelog obruča. Opcioni BMW Interaction Bar je deo na koji su Bavarci ponosni. Ovo je sistem koji se proteže od jednih vrata, duž cele armature do drugih vrata, a u koji su pored ambijentalnog svetla smeštene i komande. Prvi utisak je da novih tehnologija i opcija ima na pretek, ali da će se zaista morati posvetiti učenju kako bi se sve raspoloživo i koristilo. Jednostavnost upotrebe i složenost sistema ne idu „istom ulicom“, a za novi BMW Serije 5 trebaće dosta čitanja uputstva za upotrebu.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Nova sportska sedišta deo su standardne opreme a Serija 5 prvi je BMW sa potpuno veganskim enterijerom, uključujući sedišta, površine armature i panela oplata na vratima i na oblozi upravljača. Sedišta su presvučena Veganza materijalom koji liči na kožu, ima svojstva prirodne kože, a opciono mogu biti i sa dekorativnim perforacijama. Među opcionim paketima opreme nalazi se i BMW Individual Merino kožni enterijer, u nekoliko bikolornih kombinacija, a prvi kontakt uživo nam potvrđuje da se radi o veoma prijatnim materijalima.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Donji postroj je kombinacija multilinka i napred i pozadi, sa aluminijumskim oscilujućm ramenima. Za udobnost u vožnji brinu posebno prilagođeni sistemi oslanjanja koji pored standardnog paketa uključuju opcionalni paket Adaptive Suspension Professional koji ima elektroupravljive amortizere, integralno aktivno upravljanje zadnjim točkovima, kao i aktivne poprečne stabilizatore.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Pogonska ponuda novog BMW-a Serije 5 je iz nove modularne ponude BMW Group Efficient Dynamics agregata, sa 48 voltnim hibridnim sistemom i osmostepenim automatskim menjačem, dok će tokom 2024. ponuda biti dopunjena dvema plug-in verzijama. Za početak prodaje koja je u Srbiji i regionu upravo startovala rezervisani su 520i sa 208 KS i 520d sa 197 KS, koji ima i opcioni xDrive.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Prvi utisci kažu da (verovatno) najpopularnije verzije BMW-a Serije 5 nastavljaju tamo gde je stala pretgodna (G30) generacija. Dinamika vožnje i preciznost upravljanja su vrhunski, raspoloživi modovi vožnje značajno menjaju karater isporuke snage i rada menjača i upravljanja, ali deluje da su agregati, iako uz dodate blage hibride na 48 volti, tamo gde su i bili do sada – visoke kulture rada i elastičnosti. Na prvi utisak, i ponavljamo samo na prvi utisak, deluje nam BMW Serije 520d bolja opcija od 520i benzica, pa čak i da ima višu kulturu rada od pandana sa oktanskim gorivom.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Slabiju eDrive40 električnu verziju sa jednim elektromotorom od 340 KS nismo probali, ali zato jesmo i5 moćnu M60 sa dva elektromotora i 601 KS. Prvi utisak o najsnažnijoj električnoj verziji je fascinantan po pitanju raspoložive snage, i trakcije koju obezbeđuje pogon na svim točkovima. Podjednako je fascinantna preciznost upšravljanja i vozna dinamika koju BMW i5 M60 ima uprkos masi od 2.300 kilograma.
Uz ogradu da smo na test vožnju krenuli sa baterijom napunjenom samo do 70%, deluje da uz relativno malu bateriju od 81.2 kWh ne može predaleko da se stigne, a pogotovo ako se ponekad i to vrlo retko poželi uživati u fascinantnom ubrzanju koje je ispod četiri sekunde do 100 km/h. Samo radi ilustracije, na relaciji od Begrada do Novog Sada i5 M60 je uz vrlo umerenu vožnju potrošio 30% kapaciteta baterije. Naravno, ponovo se ograđujemo ovo su prvi utisci, a detaljnije i preciznije stiže uz test nove BMW Serije 5, generacije G60.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Umesto LMP 1 na Leman stiže LMH klasa

Najviša klasa u Svetskom šampionatu izdržljivosti zvaće se Le Mans Hypercar, saopštila je FIA ...

Duncan Hamilton – pilot, trkač, pobednik LeMana…

Duncan Hamilton je bio pilot, vlasnik psa koji je odložio vojnu opraciju, pobednik LeMana ...

Volvo najavljuje novu, električnu generaciju XC90

Volvo od 2030. postaje električna marka a u skladu sa tim najavljuje novu generaciju ...

Ferrari od igre stigao do “pravog” Vision Gran Turismo

Ferrari je od Gran Turismo video igre stigao do “pravog” automobila koji ipak neće ...

Peugeot 208 i E-208 su osveženi i spremni za salone

Peugeot 208 i E-208 su osveženi i spremni za salone sa osveženim likom i ...

Volvo EX90 (konačno) zvanično predstavljen

Volvo EX90 konačno je zvanično predstavljen kao luksuzni, električni SUV, perjanica švedske marke Volvo ...