fbpx

Vozili smo novi BMW Serije 5 i električni BMW i5

Vozili smo novi BMW Serije 5 i električni BMW i5 na regionalnoj prezentaciji održanoj u Srbiji

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Vozili smo novi BMW Serije 5 i električni BMW i5 na regionalnoj prezentaciji održanoj u Srbiji, i stekli prve utiske o obe verzije sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, kao i dve električne verzije.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

BMW Serije 5 jedan je od najpopularnijih i najprodavaniji modela marke iz Minhena, koji je opstao uprkos ofanzivi SUV-a i crossovera. Dinamična i luksuzna trozapreminska poslovna limuzina u prvoj generaciji predstavljena je 1973. godine i može se pohvaliti lepom i uspešnom istorijom digom čak 50 godina, tokom kojih je prodata u preko 10 miliona primeraka. BMW Serije 5 u novom, osmom (G60) izdanju pravi blagi stilski zaokret po pitanju dizajna karoserije, ali je i dalje ostala kupe limuzina, dovoljno prepoznatljiva i dovoljno drugačija od svojih prethodnika.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

U eri opšte elektrifikacije, BMW je strateški odlučio da igra oprezno i na sigurno. Iako predviđanja kažu da će se u Evropi prodavati dominantno sa elektro pogono, globalno predviđanje kaže da će motori sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje prednjačiti u odnosu na elektromotore. Zbog toga, BMW će novu Seriju 5 kupcima ponuditi sa svim mogućim pogonima – od benzinca i dizela, preko plug-in hibrida do potpuno električnih verzija. Tek će budući BMW Neue Klasse doneti potpunu elektrifikaciju.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Novi BMW Serije 5 značajno je porastao u odnosu na odlazećeg prethodnika. Produžen je za 95 mm čime je stigao do preko pet metara, odnosno tačno 5.060 m. I u širinu je porastao za 33 mm, ali i u visinu za 36 mm. Međuosovinski razmak je povećan za 20 mm na samoj granici je od tri metra, odnosno 2.995 metara.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Kao i kod svih ostalih BMW modela, nova Serija 5 dobila je novi modernu interpretaciju “bubrega” na grilu hladnjaka, za koju šef BMW dizajna Domagoj Dukec kaže da je bilo razmišljanja o potpuno vertikalnom grilu, ali da je odlučeno za tradiconalniji pristup nakon hladnog prijem od strane publike rešenja primenjenih na novoj Seriji 7 i modelu XM.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Prvi utisak je da se arhitekturom enterijera i BMW priključio opštem trendu minimalizma u autoindustriji, koji je i moda, ali i rezultat digitalizacije i novih tehnologija. U kokpitu je broj fizičkih prekidača sveden na minimum u odnosu na prethodni model. Prvi utisci kažu da je enterijer nove Serije 5 dobro organizovan, maksimalno funkcionalan, ali da je fokus na vozaču i suvozaču koji dobijaju maksimum tehnologija i mogućnosti. Putnici pozadi pre svega na raspolaganju imaju na raspolaganju mnogo prostora za noge, više nego u prethodnoj generaciji. Zakrivljeni BMW Curved Display je interpretacija tradicionalnog i cenjenog BMW stila da je kokpit orijentisan ka vozaču, a sastoji se od instrument table dijagonale od 12.3“ i infotejmenta dijagonale od 14.9”.
Upravljač je redizajniran uz zaravnjeni donji deo, a po najboljoj tradiciji BMW-a izrazito debelog obruča. Opcioni BMW Interaction Bar je deo na koji su Bavarci ponosni. Ovo je sistem koji se proteže od jednih vrata, duž cele armature do drugih vrata, a u koji su pored ambijentalnog svetla smeštene i komande. Prvi utisak je da novih tehnologija i opcija ima na pretek, ali da će se zaista morati posvetiti učenju kako bi se sve raspoloživo i koristilo. Jednostavnost upotrebe i složenost sistema ne idu „istom ulicom“, a za novi BMW Serije 5 trebaće dosta čitanja uputstva za upotrebu.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Nova sportska sedišta deo su standardne opreme a Serija 5 prvi je BMW sa potpuno veganskim enterijerom, uključujući sedišta, površine armature i panela oplata na vratima i na oblozi upravljača. Sedišta su presvučena Veganza materijalom koji liči na kožu, ima svojstva prirodne kože, a opciono mogu biti i sa dekorativnim perforacijama. Među opcionim paketima opreme nalazi se i BMW Individual Merino kožni enterijer, u nekoliko bikolornih kombinacija, a prvi kontakt uživo nam potvrđuje da se radi o veoma prijatnim materijalima.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Donji postroj je kombinacija multilinka i napred i pozadi, sa aluminijumskim oscilujućm ramenima. Za udobnost u vožnji brinu posebno prilagođeni sistemi oslanjanja koji pored standardnog paketa uključuju opcionalni paket Adaptive Suspension Professional koji ima elektroupravljive amortizere, integralno aktivno upravljanje zadnjim točkovima, kao i aktivne poprečne stabilizatore.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Pogonska ponuda novog BMW-a Serije 5 je iz nove modularne ponude BMW Group Efficient Dynamics agregata, sa 48 voltnim hibridnim sistemom i osmostepenim automatskim menjačem, dok će tokom 2024. ponuda biti dopunjena dvema plug-in verzijama. Za početak prodaje koja je u Srbiji i regionu upravo startovala rezervisani su 520i sa 208 KS i 520d sa 197 KS, koji ima i opcioni xDrive.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Prvi utisci kažu da (verovatno) najpopularnije verzije BMW-a Serije 5 nastavljaju tamo gde je stala pretgodna (G30) generacija. Dinamika vožnje i preciznost upravljanja su vrhunski, raspoloživi modovi vožnje značajno menjaju karater isporuke snage i rada menjača i upravljanja, ali deluje da su agregati, iako uz dodate blage hibride na 48 volti, tamo gde su i bili do sada – visoke kulture rada i elastičnosti. Na prvi utisak, i ponavljamo samo na prvi utisak, deluje nam BMW Serije 520d bolja opcija od 520i benzica, pa čak i da ima višu kulturu rada od pandana sa oktanskim gorivom.

BMW Serije 5 / Foto / copyright Dmotion.rs

Slabiju eDrive40 električnu verziju sa jednim elektromotorom od 340 KS nismo probali, ali zato jesmo i5 moćnu M60 sa dva elektromotora i 601 KS. Prvi utisak o najsnažnijoj električnoj verziji je fascinantan po pitanju raspoložive snage, i trakcije koju obezbeđuje pogon na svim točkovima. Podjednako je fascinantna preciznost upšravljanja i vozna dinamika koju BMW i5 M60 ima uprkos masi od 2.300 kilograma.
Uz ogradu da smo na test vožnju krenuli sa baterijom napunjenom samo do 70%, deluje da uz relativno malu bateriju od 81.2 kWh ne može predaleko da se stigne, a pogotovo ako se ponekad i to vrlo retko poželi uživati u fascinantnom ubrzanju koje je ispod četiri sekunde do 100 km/h. Samo radi ilustracije, na relaciji od Begrada do Novog Sada i5 M60 je uz vrlo umerenu vožnju potrošio 30% kapaciteta baterije. Naravno, ponovo se ograđujemo ovo su prvi utisci, a detaljnije i preciznije stiže uz test nove BMW Serije 5, generacije G60.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Evans sve bliži WRC pobedi u Švedskoj

Na skraćenom reliju u Švedskoj, novopridošlica u fabrički tim Toyota sve je bliži pobedi, ...

Fiat potpuno električan već do 2030. godine

Stellantis je saopštio odluku o sudbini marke Fiat – već do 2030. godine postaje ...

Elektirfikacija damoklov mač Formuli 1?

Da li će elektrifikacija automobila postati damoklov mač Formuli 1 i ugasiti je brže ...

Formula 1 – Leclercu prve kvalifikacije u Majamiju

Formula 1 je dobila i prve ikada kvalifikacije u Majamiju na Floridi, na potpuno ...

Formula 1 – gde nestade Aston Martin?

Formula 1 – gde nestade Aston Martin koji je najvećim delom zahvaljujući Alonsu bio ...

Tesla otpustio devet procenata zaposlenih

Tesla je otpustio oko 9 procenata svojih zaposlenih kao deo plana restrukturiranja, izjavio je ...