Volvo od 2030. postaje električna marka a u skladu sa tim najavljuje novu generaciju svog najvećeg SUV-a XC90, koji se neće tako zvati
Volvo se odavno odjavio od SUS motora. Iako ih još ugrađuje u svoje aktuelne modele, odavno je obustavio razvoj pogonskih jedinica koje energiju dobijaju iz fosilnih goriva, i koncentriše se na truju kao pogon svojih budućih modela. A ta budućnost švedske marke nije daleko, od 2030. Volvo postaje potpuno električna marka.
Trenutno, Volvo u ponudi ma dva električna modela XC40 Rechgarge i C40 Recharge, ali ovi modeli ne koriste namensku električnu platformu, nego modifikovanu CMA platformu, kompatibilnu za dva pogona.
Ni ovo prelazno rešenje neće dugo trajati. Iz Geteborga već najavljuju novi XC90, stegonošu u ponudi, model koji će se sledeće godine pojaviti kao prvi električni Volvo na novoj namenskoj platformi za EV.
Hakan Samuelsson šef Volvoa najavljuje ono što već možemo da predvidimo. Novi najveći model u ponudi imaće bliske veze i sa pandanom u porodici pod markom Polestar, ali isto tako, na novoj platformi počivaće brojni modeli. Zapravo, takva strategija nije nikakva novina. Danas aktuelni XC90, XC60 i XC40 su zapravo na istoj, malo modifikovanoj platformi različitih međuosovinskih razmaka. Ono što nismo znali, a Samuelson je otkrio – menjaće se oznake modela i XC više neće biti oznaka za buduće električne crossovere, nego prava imena, koja je šef Volvoa uporedio sa imenima deteta.
Buduća imena modela Volvo ne znamo, ali naziremo kako će najveći model izgledati zahvaljujući prikazanom Concept Recharge SUV. Šef dizajna Robin Page kaže da je prikazani koncept manifest svih budućih električnih modela, ali ono što je mnogo bitnije, predstavlja nove proporcije savremenog automobila, koje će doneti novi dizajn i unapređenu funkcionalnost. Razumljivo, elektro pogon svojom postavkom to i dozvoljava, ali ne možemo da se otmemo utisku da smo ovo već videli. Proporcijama vrlo sličnu Coupe SUV karoseriju imao je i avangardni, ali i neuspeli Renault Avantime pre 20 godina.
Pod funkcionalnost fabrika misli na potpuno ravan pod ispod kojega se nalazi baterija i ekstremno kratke prepuste preko prednjih točkova, koje dozvoljava eliminacija SUS motora.
Iako Concept Recharge SUV ima vrata koja se otvaraju unapred, uprkos njihovoj funkcionalnosti, nema najava da bi mogla biti zadržana u serijskoj verziji. Sa druge strane, nestao je klasičan gril hladnjaka, a na njegovo mesto stigao je „štit“, koji nosu bedž marke.
Ono što će obeležite sve naredne model Volvo je LiDar sistem, koji postaje deo standardne opreme, biće montiran na krov vozila iz ivicu vetrobranskog stakla, i svakako najavljuje sposobnost visokog nivoa autonomne vožnje.
Iako dimenzije koncepta nisu navedene, evidentno je međuosovinski razmak maksimalno „razvučen“, što je omogućilo i drugačije pozicioniranje sedišta, a za zadnju klupu je vraćen i „booster cushion“ sistem podizanja zadnjih sedišta iznad visine prednjih.
Kao i sva već aktuelna, a pogotovo buduća električna vozila, Concept Recharge SUV najavljuje i značajno bolju aerodinamiku i manje koeficijente otpora vazduha.
Na instrument tabli je dominantan veliki višenamenski ekran dijagonale od 15“, na najnovijim Volvo infotejment sistemom koji je baziran na Google platformi. Za kabinu dolazećeg naslednika XC90, Šveđani najavljuju da će imati osećaj „tipične skandinavske dnevne sobe“. Nekako, nemamo razloga da u to ne verujemo…
Show Comments