fbpx

Ford Mustang GTD ima vrhunsku aerodinamiku

Ford Mustang GTD ima vrhunsku aerodinamiku na kojoj mu mogu pozavideti i trkački automobili GT3 klase

Ford Mustang GTD

Ford Mustang GTD ima vrhunsku aerodinamiku na kojoj mu mogu pozavideti i trkački automobili GT3 klase i ni slučajno nije dizel. Kada prvi Mustang GTD krene na 73 krivine Nirburgringa, ciljaće na vreme ispod 7 minuta zahvaljujući aktivnoj aerodinamičkoj tehnologiji koja nikada ranije nije korišćena na nekom Ford automobilu namenjenom uličnoj vožnji i nije dozvoljena u trkačkim automobilima GT3 klase.

Ford Mustang GTD (Animation courtesy Multimatic)

Srce aerodinamičkih performansi Mustanga GTD je njegov sistem za smanjenje otpora, koji koristi hidraulički mehanizam sposoban da menja ugao zadnjeg krila i aktivira zakrilca ispod prednjeg dela automobila kako bi se našao najbolji balans između protoka vazduha za povećanje brzine i sile pritiska za prianjanje, zavisno od uslova vožnje.

Ford Mustang GTD (Animation courtesy Multimatic)

„Svaka površina, otvor karoserije i ventilacija na i ispod karoserije Mustanga GTD su funkcionalni,” rekao je Greg Goodall, glavni programski inženjer Mustanga GTD. „Deo vazduha je usmeren za hlađenje, a drugi deo za aerodinamiku i potisnu silu. Sve to pomaže GTD-u da ide brže ili se čvrsto drži podloge bez obzira na uslove.”

Ford Mustang GTD (Animation courtesy Multimatic)

Kada se Mustang GTD uhvati u koštac sa oštrim zaokretima prianjanje postaje važnije od brzine, a DRS zatvara glavni krilni element i zakrilce da bi proizveo integrisani aeroprofil za stvaranje dodatne sile pritiska na zadnjem delu vozila, kako bi pomogao GTD-u da brže prolazi kroz zavoje bez gubitka prianjanja. U isto vreme, prednji deo podvožja je oblikovan kao kobilica koja pomaže evakuaciji nadolazećeg vazduha kroz otvore prednjih točkova i velike otvore na blatobranima da bi se stvorila oblast nižeg pritiska koja deluje kao usis i pomaže da prednji kraj bude stabilan tokom okreta.

Ford Mustang GTD (Animation courtesy Multimatic)

„Aktivno upravljamo time gde je centar vazdušnog pritiska na vozilu, tako da prednji i zadnji deo mogu da ostanu izbalansirani“, rekao je Goodall. „Mogućnost da se ovo radi nije dozvoljena u trkama, gde pravila zabranjuju aktivno upravljanje protokom vazduha.“
U normalnim uslovima ulične vožnje visina karoserije omogućava savladavanje svakodnevnih prepreka, kao što su ležeći policajci. Kada su potrebne maksimalne performanse na stazi, vešanje Mustanga GTD može da spusti karoseriju za 40 mm, što dodatno pomaže u poboljšanju protoka vazduha preko i oko karoserije.

Ford Mustang GTD

Tim Mustanga GTD nastavlja da usavršava aerodinamiku superautomobila kroz hiljade sati virtuelne simulacije protoka vazduha u moćnim računarima i testiranje vremena na zahtevnim rutama, od puta Atlanta do staze Spa u Belgiji.
„Naši vozači u Le Manu bi voleli da imaju tehnologiju kakvu Mustang GTD ima za pistu i ulicu“, rekao je Goodall.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi Abarth 500e naelektrisao Evropu

Nakon debitovanja u novembru, potpuno električni New Abarth 500e sada elektrifikuje Evropu turnejom Nakon ...

Jeep Avenger Automobil 2022. godine u Evropi

Jeep Avenger je Automobil godine u Evropi po odluci žirija koji čini 57 članova, ...

Plug-in Mercedes-Benz GLE će moći 100 km na struju?

Mercedes-Benzov redizajnirani GLE bi mogao biti među prvim plug in hibridima sposobnim da pređu ...

Šta teretno vozilo i automobil za stazu imaju zajedničko?

GM je nedavno predstavio svoju novu liniju srednje teretnih vozila, koja deli jedan detalj ...

Novi Hyundai modeli stigli u Srbiju

Budući da je Car Show otkazan, Hyundai Srbija predstavlja nove modele na tržištu Srbije, ...

Prva luksuzna jahta sa oznakom Lexusa

Ove godine debitovaće prva Lexus LY 650 jahta, a partner u projektu je Marquis ...