Site icon

Ferrari je prodao više hibrida nego benzinaca

Ferrari je prodao više hibrida nego benzinaca bez električne pomoći što znači da se i tradicionalni kupac Ferrarija menja

Ferrari 296 GTS

Ferrari je prodao više hibrida nego benzinaca bez električne pomoći od strane hibridnog dela pogona, što znači da se i tradicionalni kupac menja. Od ukupno 3.459 vozila isporučenih u trećem kvartalu 2023. godine, 51.3% su modeli sa hibridnim pogonom. Činjenica je da prednost hibrida u odnosu na modele sa isključivo benzinskim pogonom nije velika, samo 271 vozilo, ali podatak koji je u izveštaju investitorima dostavljen, govori da su neka nova vremena stigla čak i za Ferrari.
Popularnost modela Ferrari sa hibridnim pogonskim sistemima zapravo je još veća ako se uzme u obzir modelna ponuda. Od modela Ferrari koji su u proizvodnji i prodaji u 2023. godini, devet je sa benzinskim motorima, a samo četiri sa elektrifikovanim hibridnim pogonom. Pri tom, Ferrari još nema električni model, a neće ga ni imati do 2025. godine.

Ferrari SF90

Potražnju za supersportskim modelima iz Maranella koji imaju hibridne pogone povećala je i tražnja za modelima Ferrari 296 i SF90, koji su prvi PHEV modeli, obzirom da se LaFerrari, iako elektrifikovan, ne može puniti strujom sa spoljnjeg izvora.
Ruku na srce, do kraja godine tek ćemo saznati pravi odnos snaga u potražnji za elektrifikovanim Ferrarijima. Prvi ikada crossover Ferrari Purosange sa V12 motorom i bez hibrida tek se zaleće u proizvodnji i prodaji, a mogao bi do isteka 2023. godine vratiti prednost Ferrarijima bez pomoći struje u pogonu. U finalnoj fazi razvoja je i naslednik modela Ferrari 812, koji bi se mogao provući bez hibridne pomoći, ali i pored toga, čak ni jedan Ferrari ne može da izbegne sve strožije norme o emisiji izduvnih gasova i mora se prilagođavati uvođenjem hibrida, a uskoro i EV.

Ferrari Purosange

Evidentno i konsekventno ekološkim standardima, budućnost Ferrarija je električna. Do kraja decenije, a prema projekcijama, Ferrari će prodavati 40% vozila koja neće imati motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Još 40% biće sa hibridnim pogonima, a samo 20% Ferrarija koji će se prodavati 2030. godine imaće isključivo benzinske motore.
Prema ovakvim projekcijama, stari dobri benzinac i nema neku perspektivu, mada bi budućnost SUS motora mogla popraviti sintetička e-goriva. CEO Ferrarija Benedetto Vigna kaže: „Benzinac ima još dosta toga da uradi. Automobil se može pokretati i sa gorivima koja su neutralna. Mislim da su SUS motori i e-goriva vrlo kompatibilni, i to ojačava našu strategiju za budućnost“.

Next: WSBK – Bautista sa 7 kilograma balasta