fbpx

Ferrari je prodao više hibrida nego benzinaca

Ferrari je prodao više hibrida nego benzinaca bez električne pomoći što znači da se i tradicionalni kupac Ferrarija menja

Ferrari 296 GTS

Ferrari je prodao više hibrida nego benzinaca bez električne pomoći od strane hibridnog dela pogona, što znači da se i tradicionalni kupac menja. Od ukupno 3.459 vozila isporučenih u trećem kvartalu 2023. godine, 51.3% su modeli sa hibridnim pogonom. Činjenica je da prednost hibrida u odnosu na modele sa isključivo benzinskim pogonom nije velika, samo 271 vozilo, ali podatak koji je u izveštaju investitorima dostavljen, govori da su neka nova vremena stigla čak i za Ferrari.
Popularnost modela Ferrari sa hibridnim pogonskim sistemima zapravo je još veća ako se uzme u obzir modelna ponuda. Od modela Ferrari koji su u proizvodnji i prodaji u 2023. godini, devet je sa benzinskim motorima, a samo četiri sa elektrifikovanim hibridnim pogonom. Pri tom, Ferrari još nema električni model, a neće ga ni imati do 2025. godine.

Ferrari SF90

Potražnju za supersportskim modelima iz Maranella koji imaju hibridne pogone povećala je i tražnja za modelima Ferrari 296 i SF90, koji su prvi PHEV modeli, obzirom da se LaFerrari, iako elektrifikovan, ne može puniti strujom sa spoljnjeg izvora.
Ruku na srce, do kraja godine tek ćemo saznati pravi odnos snaga u potražnji za elektrifikovanim Ferrarijima. Prvi ikada crossover Ferrari Purosange sa V12 motorom i bez hibrida tek se zaleće u proizvodnji i prodaji, a mogao bi do isteka 2023. godine vratiti prednost Ferrarijima bez pomoći struje u pogonu. U finalnoj fazi razvoja je i naslednik modela Ferrari 812, koji bi se mogao provući bez hibridne pomoći, ali i pored toga, čak ni jedan Ferrari ne može da izbegne sve strožije norme o emisiji izduvnih gasova i mora se prilagođavati uvođenjem hibrida, a uskoro i EV.

Ferrari Purosange

Evidentno i konsekventno ekološkim standardima, budućnost Ferrarija je električna. Do kraja decenije, a prema projekcijama, Ferrari će prodavati 40% vozila koja neće imati motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Još 40% biće sa hibridnim pogonima, a samo 20% Ferrarija koji će se prodavati 2030. godine imaće isključivo benzinske motore.
Prema ovakvim projekcijama, stari dobri benzinac i nema neku perspektivu, mada bi budućnost SUS motora mogla popraviti sintetička e-goriva. CEO Ferrarija Benedetto Vigna kaže: „Benzinac ima još dosta toga da uradi. Automobil se može pokretati i sa gorivima koja su neutralna. Mislim da su SUS motori i e-goriva vrlo kompatibilni, i to ojačava našu strategiju za budućnost“.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test Dacia Duster Journey dCi 115 4×4

Test Dacia Duster Journey dCi 115 4×4 otkriva šta je novo u praktično drugoj ...

Električna mobilnost u svetu guma

Novi podaci pokazuju ogroman tehnološki napredak guma za električne automobile Procenjuje se da se ...

Umesto Rapid, sada je Škoda Scala

Škoda je saopštila da se novi kompaktni hatchback zvati Scala, srećom pa nije Skala ...

Audi odustaje od Level 3 autonomne vožnje u A8

Audi odustaje od dodavanja Traffic Jam Pilot sistema na aktuelnu generaciju modela A8, pre ...

Formula 1 – Sainz kandidat za sedište u Audiju?

Formula 1 – Sainz je kandidat za sedište u Audiju najnovija je spekulacija koja ...

Održan Seat SUV Expert Tour – Tarraco zvezda događaja

Porsche SCG je za specijalizovane novinare organizovao test vožnju Seat SUV modela po Fruškoj ...