fbpx

MotoGP – od 2027. agregati od 850 cm³

MotoGP – od 2027. agregati od 850 cm³ umesto aktuelnih „hiljadarki”, nakon što je postignut konsenzus među proizvođačima

Foto: KTM Media // Rob Gray (Polarity Photo)

MotoGP – od 2027. agragati od 850 cm³ umesto aktuelnih „hiljadarki”, nakon što je postignut konsenzus među proizvođačima. Nova pravila o radnoj zapremini pogonskih jedinica zameniće aktuelna koja su na snazi još od 2012. godine.
Još letos, Gigi Dall’Igna šef Ducati Corse je rekao da samo dva od pet proizvođača koji se takmiče u MotoGP klasi nisu prihvatili predlog o smanjenju radne zapremine agregata u najjačoj klasi šampionata sveta u motociklizmu. Međutim sada je za Speeweek portal Pit Beirer šef KTM motorsporta izjavio da se i austrijski proizvođač (koji se takmiči i sa svojom markom GasGas) saglasio sa izmena pravila za 2027. godinu: “Prihvatili smo smanjenje radne zapremine agregata na 850 cm³. Verujemo da je to relativno razumno smanjenje motora. Ako agregatu oduzmete 150 cm³ oduzećete snagu i obrtne momente MotoGP klasi, ali i sa 850 cm³ mogu se naći neka zanimljiva rešenja. Sada postoji stabilna većina o ovoj odluci”, kaže Beirer.

Foto: Piaggio Group Media

Aprilia je bila najtvrdokornija u neprihvatanju smanjenja radne zapremine agregata MotoGP motocikala, ali prema Beireru, i marka iz Noalea se saglasila. “Aprilia bi više volela da u principu zadrži agregate od 1.000 cm³. To je bio njihov originalni stav. Međutim, nakon mnogo razgovora i diskusija, usaglasili smo se za 850 cm³, što ima mnogo pozitivnih aspekata. Naravno, uvek je uključen i faktor troškova kada se pravi ovako radikalna promena u konstrikciji pogonskih jedinica, i svakako bi bilo jeftine nastaviti sa aktuelnim. U osnovi, nije samo Aprilia zabrinuta za povećanje troškova, svi smo zabrinuti”, kaže Beirer.
U međuvremenu, pojavila se informacija o potencijalnoj novoj marki koja bi zauzela još dva raspoloživa mesta na MotoGP gridu. MV Agusta bi se mogla pridružiti MotoGP šampionatu. Legendarna italijanska marka deo je Pierer Mobility Groupe kao i KTM i GasGas, a Beirer kaže da bi se MV Agusta mogla naći u najjačoj MotoGP konkurenciji nakon 2026. godine, ali samo ako se otvare planovi za budućnost ove marke. “Postoji mogućnost da u MV Agusta u MotoGP uđe kao zasebna marka. Mora se od nečega početi. Iako je MV Agusta osvajala brojne titule i šampionate, danas je pizicionirana kao luksuna a ne sportska marka. Ipak, ne odbacujem mogućnost da nakon 2026. godine MV Agusta uđe u MotoGP šampionat”, baže Beirer

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Vozili smo – Yamaha Niken, hrabro i drugačije od svega postojećeg

Yamaha je Nikenom izvela pravu revoluciju, to je sasvim sigurno. A koliko uspešno, počeli ...

MotoGP – kvalifikacije u Australiji pripale Martinu

MotoGP kvalifikacije za 18. trku sezone na ostrvu Filip pripale su Jorge Martinu na ...

MotoGP trka u Americi otkazana

MotoGP trka koja je trebala da se vozi u Ostinu 5. aprila definitivno je ...

Crutchlow, nakon pada, završio sa nastupom u Australiji

Slobodni MotoGP treninzi petkom obično ne govore previše, ali jutros je bilo burno na ...

Kawasaki razvija hibridni pogon i AI tehnologije za motocikle

Kawasaki je nedavno demonstrirao dve nove tehnologije koje će u bliskoj budućnosti verovatno biti ...

Nova Honda Forza 300 pred kupcima u Beogradu

Jedna od zvezda marke Honda na Motopassion 2019., je maksi skuter Forza 300 Pored ...