MotoGP motocikli su prototipovi i poligon za istraživanje tehnologija u kojima Ducati često prednjači, ali jedan sistem će izgubiti
MotoGP motocikli su čuda tehnologije i polje gde se pomeraju granice istraživanja i razvoja u svrhu unapređivanja performansi. Ducati je marka koja tokom godine često prednjači sa svojim rešenjima, koja često često guraju pravila i dozvoljeno do samih granica. Ducati je odavno tim koji je aerodinamiku stavio u službu performansi, a među inovacijama u kojim je bio pionir je sistem za spuštanje zadnjeg dela motocikla. „Holeshot „ uređaj su prihvatili gotovo svi timovi kako bi što efikasnije preneli snagu motora na pogonski točak, a u međuvremenu Ducati je napravio još jedan tehnološki korak uređajem za spuštanje prednjeg dela motocikla u toku vožnje. Uložio je mnogo truda i novca, ali ispostavlja se da je bilo uzaludno.
MotoGP Grand Prix komisija koju čine predstavnici IRTA, Dorne, FIM-a i timova, donela je odluku da uređaj za spuštanje prednjeg dela motocikla bude zabranjen od sledeće 2023. godine. Ova odluka obrazložena je pre svega povećanje troškova razvoja koje prouzrokuje, odnosno, pokušajem zadržavanja troškova razvoja u prihvatljivim granica.
Ovo je svakako loša vest za Ducati koji je uložio godinu dana rada da uz ovaj sistem unapredi performanse na stazi. Sa druge strane, „holeshot“ uređaj za spuštanje zadnjeg dela biće i dalje dozvoljen.
O mogućnosti da se sistem za spuštanje prednjeg dela zabrani govorilo se već neko vreme, a komisija je sada donela odluku i izdala zvanično saopštenje.
Show Comments