Test Chery Tiggo 7 Pro otkriva da kineski automobilski gigant u svom novom izlasku na globalno tržište značajno menja stvari

Test Chery Tiggo 7 Pro otkriva nam da kineski automobilski gigant u svom novom izlasku na globalno tržište menja stvari. Za sve koji su zaboravili, podsećamo da je marka Chery već bila prisutna na tržištu Srbije i regije pre nešto više od 10 godina. Tada je svoj osrednji pa i ispodprosečni kvalitet izrade kompenzovala dosta visokim paketima opreme i niskim cenama. Međutim, takva poslovna politika nije prošla na duže staze, a danas se od tada prodatih vozila ove marke retko koje može sresti na ulici.

Međutim, vremena se menjaju i to drastično, a kineska autoindustrija potpuno drugačije postavlja stvari i svoje poslovanje potavlja na drugačiji poslovni model. Kamufliranje nedostataka bogatom opremom je prošlost, a Chery, kao i druge kineske marke izlaze u svet u novoj ofanzivi i sa drugačijim argumentima. Kažemo izlaze u svet, misleći na činjenicu da mnogi nisu svesni veličine SAIC grupe, brojnih marki koje ima i volumena proizvodnje. Samo, obzirom na gigantsko tržište koje je Kina sama po sebi, njihove milionske produkcije bile su sasvim dovoljne za domaće tržište. Sada više nisu i kineske marke (ponovo) izlaze u svet i to vrlo ozbiljno.

Chery Tiggo 7 Pro model je koji je smešten u zlatnu sredinu toliko traženog SUV/Crossover segmenta. Dužinom od tačno 4.5 metara može se deklarisati i kao kompaktni, porodični SUV, što je u osnovi verovatno i najveće potencijalno tržište. Dizajnom, marka Chery se odrekla neuspelih pokušaja originalnosti, i modelom Tiggo 7 Pro odigrala je na sigurnu kartu. Dobro odmerenih proporcija, povisoki SUV ima po svim osnovama prilično klasičan dizajn, koji nije trenutno moderan, ali koji neće brzo ni zastariti. Međuosovinski razmak je 2.670 mm, klirens od tla je 196 mm, a prepusti preko točkova, naročito pozadi, su kratki.

Ne postoji razlog da kažemo da Chery Tiggo 7 Pro ne izgleda sasvim dobro i da ima poprilično ozbiljan stav na točkovima od 18 cola, a pogotovo “pogled” sa svojim LED svetlosnim grupama i napred i pozadi. Da, mogu se u dizajnu karoserije prepoznati neka rešenja drugih iz autoindustrije, ali u svakom slučaju ne napadno i ne kao klasično kopiranje, kojima je kineska autoindustrija bila i te kako sklona.

Chery Tiggo 7 Pro izgleda originalno i tokom vremena sasvim sigurno će uspostaviti i prepoznatljivost. Mada, ovo i nije tako nov model. Predstavljen je 2020. godine, a do nas i cele regije stiže nakon restilizacije, što bi trebalo da znači i u najboljoj formi, kada su svi nedostaci prve generacije otklonjeni.

Možda je Chery nekada igrao na taktiku skrivanja sistemskih nedostataka bogatom opremom. Nakon petodnevnog testa modela Chery Tiggo 7 Pro, ne deluje da više iko išta skriva. U kabini ponuda prostora za 4.5 metara dugi SUV je odlična. Kabina je dobro organizovana, prostora za odlaganje sitnica ima poprilično (mada ne i previše) a što je najvažnije za naš utisak a pogotovo za kupca modela Chery Tiggo 7 Pro, materijali deluju vrlo solidno.

Tvrde plastike, koja kod renomiranih južnokorejskih i evropskih proizvođača ima sve više, u modelu Chery Tiggo 7 Pro praktično nema. Sa druge strane, ima eko kožom presvučene armature, ima vrlo preciznih spojeva i generalno osećaja solidnog kvaliteta izrade. Naravno, odmah se ograđujemo da trajnost i sklonost habanju ne možemo predvideti, ali obzirom da je test vozilo Chery Tiggo 7 Pro koje je stiglo do nas već imalo preko 4.700 pređenih kilometara, znakova habanja nije bilo ni u tragu.

Pored toga, neka rešenja, koja na prvi pogled i nedeluju najbolja, u eksploatacije se pokazuju vrlo praktična. Na primer, bežični prunjač za telefon smešten na centralni greben možda estetski ne deluje najbolje, ali se pri korišćenju pokazuje vrlo praktičan.

Testirani Chery Tiggo 7 Pro u Noble Black paketu opreme je najviše što proizvođač po pitanju opreme nudi. To znači odlično dimenzionisana u udobna prednja sedišta (vozačevo je elektropomično), grejana i presvučena eko kožom. Svakako, vredi primetiti i akcentirane crvene štepove, koji se najčešće sreću u sportskim modelima. Vozača i suvozača razdvaja poširok centralni greben, tako da prostora u širini ramena ne nedostaje ni najmanje, čak se stiče utisak mnogo većeg vozila. Među nedostatke spada činjenica da suvozačevo sedište nije podesivo po visini, a poprilično je visoko postavljeno.

Zadnja klupa je iznenađujuće duboko profilisana, što putnicima donosi dodatnu udobnost u vožnji u krivinama. Ponuda prostora pozadi je odlična kako za noge, tako i za glave, a dodatnu udobnost putnicima pozadi donose i ventilacioni otvori za zadnji deo kabine. Generalno, testirani Chery Tiggo 7 Pro u Noble Black paketu opreme donosi prostranu i odlično opremljenu kabinu, sa modernom i popularnim ambijentalnim LED trakama, osvetljenim pragovima vozila i pomodnom projekcijom marke na podlogu u noćnim uslovima. Na sve to dolazi i zaista veliki panoramski krov, za koji proizvođač tvrdi da je najveći u segmentu.

Po pitanju funkcionalnosti i prtljažni prostor je dorastao zadatku. Osnovna zapremina do visine prozora je 475 litara, u testiranom paketu opreme vrata prtljažnika su elektropomična, a preklapanjem naslona dolazi se do vrlo upotrebljivih 1.500 litara korisne zapremine. U osnovi, klasičan ravni krov ovog modela i po ovoj osnovi pokazuje svoje prednosti u odnosu na zakošene u kupe stilu.

Instrument tabla je digitalna i povelika kao i višenamenski ekran. Instrument tabla je dijagonale 12.3”, dok infotejment ima dijagonalu od 10”. Instrument tabla ima maštovitu grafiku visoke rezolucije na koju se treba privići, ali su sve potrebne informacije potpuno jasne. Infotejmentom se lako upravlja. Bez dizajneskih egzibicija, potpuno je prilagođen korisniku, brz je i precizan.

Pored toga, najvažnije komande su zadržale prijatne fizičke prekidače, pa i po ovoj osnovi Chery Tiggo 7 Pro zaslužuje dobru ocenu. Provetravanjem i klimatizacijom upravlja se preko zasebnog komandnog panela osetljivog na dodir, što ume da bude diskutabilno rešenje, međutim u ovom modelu funkcioniše odlično. Integracija sa Apple CarPlay i Android Auto sistemima se podrazumeva, a Chery Tiggo 7 Pro ima i glasovne komande, a posebno vredi primetiti i odličnu i korisnu 360 HD kameru. Generalno, testirano vozilo po pitanju kabine je prostrano, prilično kvalitetno izrađeno i vrlo dobro opremljeno.

Platforma testiranog modela Chery Tiggo 7 Pro je po svim osnovama “up to date”. Prednji točkovi su oslonjeni preko MacPherson opružnih nogu dok je pozadi multilink osovina. Motor je četvorocilindarski turbo, radne zapremine od 1.6 litara, sa 16 ventila i 186 KS i 273 Nm maksimalnog obrtnog mementa. Prenos snage je preko Getrag sedmostepenog DCT menjača, a pogon je samo na prednjoj osovini.

Dok se većina današnjih SUV modela trudi da ima što tvrđi trim ogibljenja u stilu automobila kako bi se eliminisalo porečno i uzdužno naginjanje i ljuljanje, testirani model Chery Tiggo 7 Pro ima evidentno mekšu postavku. U vožnji, to znači da vrlo efikasno upija neravnine, ali da krivine prolazi sa nešto više naginjanja, mada ne preko granice prijatnog. Posledično, upravljanje je za nijansu indirektnije, mada ne i nepreciznije. Generalno, vozna dinamika modela Chery Tiggo 7 Pro možda bi se mogla najbolje uporediti sa, na primer, prethodnom generacijom modela Nissan X-Trail, odnosno, sa uobičajenim trimom modela za američko tržište koji su po pravilu nešto mekši. I to ne uzimamo za manu.

Jednostavno, kupac porodičnog SUV-a kakav je Chery Tiggo 7 Pro očekuje udobno, funkcionalno i bezbedno vozilo. A udobnost definitivno donosi, ne samo ogibljenjem nego i dobrom zvučnom izolacijom. Po pitanju bezbednosti i vozačkih asistencija, Chery Tiggo 7 Pro je izuzetno dobro opremljen već u osnovnom paketu opreme, od sistema prepoznavanja prepreka sa automatskim kočenjem, adaptivnog tempomata, upozorenja na saobraćaj u mrtvim uglovima, očitavanja sobraćajne signalizacije, pa nadalje. Uz to, preglednost iz vozila je vrlo dobra.

Motor ima dobru kulturu rada i retko se čuje u kabini. Međutim, rad DCT menjača bi mogao biti nešto uglađeniji. Pogotovo pri minimalnim brzinama kakve su pri manevrima na parkingu, kada pokazuje neodlučnost da krene, a potom krene oštrije od željenog. U vožnji, promene stepena prenosa su glatke, a menjač lako nalazi adekvatan stepen prenosa. Pored toga, ovaj agregat evidentno ima velike obrtne momente već pri niskim obrtajima. Pri polasku iz mesta uz malo jači pritisak na papučicu gasa, već na suvom asfaltu, doćiće do proklizavanja pogonskih točkova, dok kontrola proklizavanja ne stupi u akciju. To znači da na vlažnoj ili klizavoj podlozi treba imati na umu da ovaj model nema pogon na svim točkovima. Sa svojih 186 KS Chery Tiggo 7 Pro dobro je motorizovan za pristojna ubrzanja i međuubrzanja, a i visoke putne brzine koje sa lakoćom održava.

Po pitanju vozne dinamike, svako ko preferira pre svega udoban automobil koji se prijatno lako vozi biće zadovoljan onim što Chery Tiggo 7 Pro nudi. Jedina evidentna zamerka mogla bi se odnositi na potrošnju goriva. Teško se spušta ispod 8 l/100 km, a u gradskim stani krenu uslovima dohvata i 10 l/100km.
Prema onome što nam je Chery Tiggo 7 Pro pokazao, neka druga vremena su došla u kinesku marku. Mane više definitivno nisu sakrivene iza bogate opreme. Sada je oprema smeštena u svrhu udobnosti i svakako bezbednosti. Pri tom, sve što Chery Tiggo 7 Pro nudi ne mora basnoslovno da se plati. Testirani model košta 31.390 evra, što definitivno nije mnogo naspram onoga što nudi, tim pre što je u osnovnom paketu opreme koji se kod nas nudi samo 2.400 evra jeftiniji. Naravno, nemamo predstavu kakva će biti trajnost i pouzdanost tokom eksploatacije, niti koliki će pad vrednosti imati nakon nekoliko godina, što je zaključak kakav smo imali testirajući takođe kineski model Geely Atlas Pro. Kupca novog vozila čeka fabrička garancija od sedam godine ili 150.000 kilometara, što spada u najduže garancije koje nudi autoindustrija. Očigledno, Chery veruje u svoj proizvod.
Model | Chery Tiggo 7 Pro |
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.500/ 1.824/ 1.764 |
Međuosovinski razmak (mm) |
2.670 |
Masa vozila praznog (kg.) |
1.465 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) | / |
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg | / |
Zapremina prtljažnog prostora (l) | 475/1.500 |
Motor |
Benzinski / Turbo |
Gorivo |
Benzin |
Broj cilindara/ ventila | 4/16 |
Radna zapremina (ccm) | 1.598 |
Snaga pri o/ min. (KS) | 186 pri 5.500 |
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) | 273 / od 1.750 o/min |
Menjač | 7 DCT |
Ubrzanje 0-100 km/h | 8.3 |
Maksimalna brzina km/h | 200 |
Prosečna potrošnja na testu l/100 km |
8,1 |
Zapremina rezervoara |
51 |
Cena testiranog modela | 31.390 evra |
Show Comments