fbpx

Test Geely Atlas Pro Flagship

Test Geely Atlas Pro Flagship – kako promeniti stav o kineskim automobilima i zaboraviti na predrasude?

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Test Geely Atlas Pro Flagship – kako promeniti stav o kineskim automobilima i zaboraviti na predrasude? Za sve one koji još ne znaju i uporno su žmurili poslednjih 10 godina, „otkrićemo Ameriku“. Kineski proizvod više nije pojam koji podrazumeva nisku cenu i još niži ili u najboljem slučaju kvalitet spram cene. Za sve one koji su živeli u ubeđenju da Kinezi nisu u stanju da osmisle i naprave kvalitetno i tehnološki napredno, podsećamo da su Kinezi pre dosta vekova osmislili i napravili ono što se zove raketni motor, efikasnu medicinu bez farmacetske mafije i još ponešto. Pa da li je iko stvarno verovao da Kinezi nisu sposobni da naprave ozbiljan automobil? Samo je bilo pitanje kada će to početi da rade, a oni koji i dalje žmure, čim otvore oči shvatiće da su preplavljeni kineskim automobilima, a kada se budu rešili predrasuda, shvatiće da su…iznenađeni.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Ko nije shvatio ovaj uvod verovatno ne treba ni da čita test modela test Geely Atlas Pro Flagship zato što će i posle čitanja misliti isto što i pre čitanja. Ali za one koji su odlučili da pročitaju krećemo od faktografije. Zhejiang Geely Holding Group je vlasnik 15 automobilskih marki, mada kako je krenuo, dok ovaj tekst bude napisan, možda se pridruži još neka. Za sada, na spisku akvizicija su Volvo, Lotus, Proton i London Taxi, a “malo pozante” marke u kojima imaju velik udeo u vlasništvu su Daimler-Benz, Renault i Aston Martin. Gospodin Li Shufu je zvanično osnivač kompanije koja nema previše godina, postoji od 1986. godine, a da li se zapravo radi o kineskom državnom kapitalu koji se plasira po celom svetu, možemo samo da spekulišemo.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Vratimo se na Geely Atlas Pro Flagship. Ovo je SUV koji je jedan od modela o kojima će još dosta pričati uz aktuelnu ofanzivu kineskih marki automobila na Evropu uključujući i Srbiju i celu regiju. Marke što su Geely, Chery i MG do sada su manje-više milione vozila proizvodile samo za sopstveno tržište, “navežbale” kako napraviti dobar automobil, ali i pažljivo osluškivale šta evropljani žele i to kreirali. Geely ima toliko “polica” sa kojih može da pokupi platforme, motore, menjače, elektroniku i hibride da praktično može da se bavi samo “pakovanjem” novog modela.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Geely Atlas Pro Flagship je ono što se u Evropi besomučno traži – SUV. Skoro pa možemo da kažemo pravi SUV (ne, ne kažemo terenac) sa povišenim, ali ne i preterano velikim klirensom (171 mm) od tla, pogonom na svim točkovima, i poprilično ozbiljnim nastupom.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Iako dužinom od 4.544 mm nije preterano velik, Geely Atlas Pro Flagship je poprilično visok – 1.831 i na svom međuosovinskom razmaku od 2.670 deluje sasvim ozbiljno. Ne, ne mislimo na dizajn, gril hladnjaka Geely Atlas Pro Flagship nas podseća na američke modele sa kraja 70-ih, ali kada se pored pomenutog hladnjaka “udenu” auto-adaptivni LED farovi, možemo da pričamo samo o retro stilu, a ne o staromodnosti.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Da, kineska autoindustrija još uvek jeste sklona “pozajmljivanju” tuđih rešenja, ali to radi sve veštije. Geely Atlas Pro Flagship izgleda dobro, upadljivo i snažno, kao što jedan SUV i treba da izgleda, a da je kompaktnim gabaritom automobil koji se sa lakoćom vozi i parkira u gradu. Da li ima vrhunsku aerodinamiku ovaj C-SUV? Pa sasvim sigurno da nema, ali sasvim smo sigurni da smo primetili vrlo precizno sklapanje, potpuno identične zazore, sva vrata koja se svaki put jednako lako zatvore uz prijatan tihi zvuk. Da li se tu i tamo može naći poneki zavrtanj kojem tu baš i nije mesto? Može, ali jako, jako retko.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Ako na karoseriji i nalazimo tragove retro dizajna, enterijer je potpuno druga priča. Kao što Geely Atlas Pro Flagship ime kaže, ovo je vrhunski paket opreme, odnosno “stegonoša” po pitanju opreme. Nama jedino ostaje da kažemo sa punim pravom. Ovo nije automobil, odnosno SUV premijum segmenta, ali ovaj enterijer na prvi pogled deluje bolje od dosta njih u premijum segmentu kako po pitanju dizjana, tako i ergonomije i kvaliteta materijala.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

U modelu Geely Atlas Pro Flagship ni jedan detalj ne deluje nekvalitetno, neuklopljeno, nedovršeno. Tvrde plastike praktično u vozilu nema nigde, a sve deluje vrlo, vrlo solidno napravljeno. Naravno, ne znamo kako će izgledati posle nekoliko godina na suncu i hladnoći, ili nakon 100.000 kilometara, ali ono što je nas dočekalo u vozilu koje je prešlo manje 1.700 kilometara je potpuno fascinantno, uključujući i činjenicu da nigde niše ne zvrči niti zveči na neravninama, što je prilično pouzdan indikator pažljive kontrole kvaliteta. Ali zato znamo da ne postoji niti jedan detalj, ugao ili spoj koji nam je zasmetao.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Nedavno smo pisali da će Geely proizvoditi sedišta za Aston Martin (pod uslovom da u međuvremenu ne postane i većinski vlasnik AM, što je vrlo lako moguće), pa smo izazvali gomilu “posprdnih” komentara. Uz Luxury i Flagship paket opreme presvučena su eko kožom. Prednja sedišta u modelu Geely Atlas Pro Flagship kažu da kod god pravi sedišta za njih, to ume da uradi kako treba. Pogotovo vozačevo sedište koje je elektropomično i koje će odgovarati vozačima od 160 do preko 200 cm visine. Suvozačevo je za nijansu neudobnije pre svega zbog činjenice da nije podesivo po visini, ali daleko od toga da je neudobno.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

I za zadnju klupu isto važi. Ona je u modelu Geely Atlas Pro Flagship udobnija nego kod mnogih drugih, a ima naslone podesive po nagibu i vrlo luksuzno opremljen naslon za laktove. Ipak ono po čemu je zadnja klupa fascinantna je ponuda prostora. Ovo je ipak samo 4.5 metara dug automobil, a ponuda prostora za glave i kolena je na nivou “krstarice” od pet metara.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Dobro, možda je ponudi prostora cenu platio prtljažnik od relativno skromnih 378 litara do visine prozora, ali tvrdimo da je to više nego dovoljno za svakodnevnu upotrebu, a za odlazak na odmor krovni boks rešava probleme. Važnija su elektropomična prtljažna vrata, pa čak i utičnica na 12V u prtljažniku.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

U enterijeru je sve što se očekuje od aktuelni modela i to popriličnog cenovnog razreda, koji sve više ide u nebo. Instrument tabla je digitalna, dijagonale od 7”, jasne i čitljive grafike, dok je višenamenski ekran dijagonale od 12.3”. Obzirom na “Flagship” paket opreme, tu je sve što se poželeti može i realno treba. I na radost mnogih, najkorišćenije funkcije imaju klasične fizičke prekidače, i to vrlo precizne i prijatne za korišćenje. Rotacioni selektor modova vožnje rezervisan je za AWD verziju modela Geely AtlasPro.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Oprema je potpuno kompletna. Od bežičnog punjača telefona, preko Android Auto i Apple CarPlay konekcije, preko kabinskog LED osvetljenja u 42 boje, pa do 360 kamere odlične rezolucije. I više se nećemo baviti opremom obzirom da ovaj test nije promotivni letak za marku Geely, ali konstatujemo da je “Flagship” zaista vrlo, vrlo bogat paket opreme, uključujući i vozačke asistencije.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Geely Atlas Pro Flagship ima respektabilan donji postroj. Prednje opružne noge su MacPgerson tipa, dok je pozadi multilink. Motor je trocilindarski turbo benzinac radne zapremine od 1.5 litara, a uz hibridni starter-generator hibridni sistem na 48 volti točkovima na raspolaganje stavlja 177 KS i 300 Nm maskimalnog obrtnog momenta. Selektor pogona nudi četiri moda vožnje, ali ne i čisti EV mod.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Standardni pogon je prednji dok se zadnji uključuje po potrebi. Ono što nas je prijatno iznenadilo svakako je dobrano izolovan i uredan motorski prostor, što je postala prava retkost kod većine, a pogotovo u još uvek niskom C-SUV segmentu iako su cene u ovom segmentu prestale da budu niske.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Geely Atlas Pro Flagship je u vožnji prvenstveno udoban. Ogibljenje nije tvrdo trimovano kako bi se postigla maksimalna oština i preciznost upravljanja ili vođenja kroz krivine. Generalno, ima dobro ukomponovanu voznu dimamiku koja uklapa pogon, upravljanje i kočenje. U krivinama nema izraženijeg naginjanja, ali pokazuje blagu tendenciju ka ranijem podupravljanju što se nejverovatnije može rešiti kvalitetnijim pneumaticima. U vožnji postojanje hibridnog sistema se ne oseti. Praktično, samo pri startovanju motora koje je vrlo brzo uz odsustvo standardnog zvuka startera (anlasera). Obzirom da je agregat trocilindrarski, na malom gasu ima zvuk kao da se radi o malom dizelu a ne o benzincu, ali samo po pitanju zvuka ne i vibracija.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Prazan Geely Atlas Pro Flagship ima masu od 1.780 kilograma, pa su raspoloživih 177 KS optimalna motorizacija za udobno putovanje, a ne jurnjavu. Snage i obrtnog momenta za međuubrzanja uz pomoć sedmostepenog DCT menjača ima sasvim dovoljno, pa i za ubrzanje do 100 km/h na granici od 10 sekundi. Zvučna izolacija je odlična, a buke u kabini pri svim režimima vožnje gotovo da ni nema. Neuglađenost pokazuje stop-start sistem koj pri polaski iz mesta ume da se “pogubi” i da se pričeka na polazak prilično nakon pritiskanja papučice gasa. Pored toga, ponekad je teško dozirati mali gas, kakav je potreban pri manevrima na parkingu. Da li je ovo najuglađeniji automobil C-SUV segmenta koji smo u poslednje vree vozili? Nije, ali i dalje nemamo zapravo ni jednu ozbiljniju zamerku.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Iako ima hibridni sistem, Geely Atlas Pro Flagship nije preterano ekonomičan i prosečna potrošnja se retko i teško spušta ispod 8 litara, uključujući konstantnu brzinu na autoputu. Generalno, Geely Atlas Pro Flagship prija lakoćom kojom se vozi u gradu, a udobnošću i tišinom na otvorenom putu.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Na kraju, moramo da pobegnemo od svih dosadašnjih iskustava a pogotovo predrasuda. Kineski Geely Atlas Pro Flagship je odličan automobil, a pogotovo iz perspektive njegove cene. Odlično opremljen, sa metalik bojom, grejanim kožnim (eko koža) sedištima, pogonom na svim točkovima, hibridom i DCT menjačem Geely Atlas Pro Flagship košta samo 29.990 evra i stiže uz sedam godina fabričke garancije. Da li je ovako niska cena alarm za uzbunu? Tokom petodnevnog testa nismo naišli ni na šta što bi na tako nešto ukazivalo. Da li je ovakva cena posledica subvencija kojima država Kina stimuliše svoje proizvodnje i omogućava ovako niske cene na koje se EU već buni? Ne znamo, ali znamo da su evropski proizvođači automobila našli svoje kineske partnere, udružili se i opredelili za “miroljubivu aktivnu koegzistenciju” kako su to političari nekada govorili.

Geely Atlas Pro Flagship / Photo/copyright //Dmotion.rs

Ponavljamo, nemamo predstavu kakava će trag na Geely Atlas Pro Flagship ostavljati vreme i pređeni kilometri. Marka je kod nas a i u regionu potpuno nova i nemamo predstavu kakva će biti pouzdanost, koji će biti kvarovi, kakvi će biti servisi i koliko će koštati, a pogotovo kakva će biti snabdevenost rezervnim delovima. Na kraju, nemamo pojma ni koliko će vredeti u drugoj prodaji. Ono što je činjenica, u Srbiju i region stiglo je nekoliko kineskih marki automobila i ne treba ih apriori odbaciti ni podceniti. Nas uskoro očekuju testovi modela marke Chery, direktne konkurencije marke Geely i biće zanimljivo uporediti šta “zemljaci” imaju da kažu na temu C-SUV modela, kako kvaliteom, tako i cenama.

Model Geely Atlas Pro Flagship
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.544/ 1.713/ 1.831
Međuosovinski razmak (mm) 2670
Masa vozila praznog (kg.) 1780
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2080
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg /
Zapremina prtljažnog prostora (l) 378
Motor Benzin / Hibrid 48V
Gorivo Benzin
Broj cilindara/ ventila 3/12
Radna zapremina (ccm) 1.477
Snaga pri o/ min. (KS) 177 pri 5.500
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 300 / 1.500
Menjač 7 DCT
Ubrzanje 0-100 km/h 9.9
Maksimalna brzina km/h 210
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 08.03.23
Zapremina rezervoara 58
Cena testiranog modela 29.990 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Alfa Romeo slavi svoju 112. godišnjicu širom sveta

Za Alfiste, 24. jun je poseban datum – tada se obeležava osnivanje Anonima Lombarda ...

M-Sport Ranger sprema se za Dakar Reli 2024.

M-Sport Ranger sprema se za Dakar Reli 2024. koji otvara sezonu auto sporta odmah ...

Ne verujte autoindustriji kad kuka

Ne verujte autoindustriji kad kuka, obrće bilijarde i zarađuje milijarde i kada priča kako ...

Predstavljena Toyota Yaris Cross

Premijera za Toyotu Yaris Cross bila je predviđena na salonu u Ženevi, ali je ...

C3 Aircross – još jedan mali SUV

Nakon premijere modela C5 Aircross Citroen će u novembru na tržište izbaciti još jedan ...

Novi Koleos stiže i u Evropu

Novi Renault Koleos svetu je predstavljen pre godinu dana na salonu u Pekingu. Njegova ...