fbpx

Lexus od 2024. sa „Steer-by-wire“ sistemom upravljanja

Lexus od 2024. sa „Steer-by-wire“ sistemom upravljanja za kupce u Evropi, a Toyota se ubrzo pridružuje

Lexus „Steer-by-wire“

Lexus od 2024. sa upravljanjem preko žice, za kupce u Evropi u salone stiže početkom 2025. godine, a Toyota se pridružuje. Lexus, luksuzna marka Toyote zvanično je potvrdila sa će od početka 2025. godine evropskim kupcima ponudi model Lexus RZ se „Steer-by-wire“ upravljačkim sistemom. I Toyota će se ubrzo pridružiti, a najverovarnije će prvi model sa ovim naprednim upravljačkim sistemom biti električna Toyota bZ4X, koja je u osnovi blizanac sa Lexusom RZ.

Lexus „Steer-by-wire“

„Steer-by-wire“, odnosno upravljanje preko žice i nije tolika novina. Nissan ga je u svojoj luksuznoj marki Infinity ponudio u modelu Q50 još pre 10 godina. Međutim, uprkos evidentnim prednostima kao što su manja masa, manje pokretnih delova a samim time i manja potrošnja goriva, „Steer-by-wire“ nije brže zavladao u autoindustriji pre svega zbog visoke cene sistema. I u Infinity Q50 bio je opcija od 1.000 evra. Pored toga, zakoni u Evropi zahtevali si mnogo pomoćnih i rezervnih sistema, pa su samim time izgubljene prednosti koje donosi.

Lexus „Steer-by-wire“

Danas zakoni u EU zahtevaju dva elektromotora i dve kontrolne jedinice u „Steer-by-wire“ sistemu u automobilu. Praktično, sistem radi sa jednim motorom a drugi je rezervni. Ranije, zakonodavci su tražili tri kontrolne jedinice, dva elektromotora i mehanički sistem kao rezervni.
„Steer-by-wire“ upravljački sistem eliminiše sub upravljača obzirom da mehanička veza sa točkovima ne postoji. Senzori na samom upravljaču šalju električne impulse elektromotoru koji zakreće točkove. Dodatna prednost je i činjenica da više ni pod kojim uslovima vibracije i neravnine sa puta ne stižu do ruku vozača. Elektronska kontrola sistema omogućava i bolje i preciznije prilagođavanje upravljanja brzini vozila i podlozi na kojoj se vozilo nalazi.

Lexus „Steer-by-wire“

Prva iskustva u vožnji Lexusa RZ sa „Steer-by-wire“ nove, druge generacije pokazu da „polivolan“ u stilu upravljača koji se koriste u avijaciji, funkcioniše prijatno mekano i precizno, a nova generacija sistema omogućava zakretanje upravljača za ukupno 200°, dok je u prvoj generaciji bilo 180°. Povratni osećaj koji vozač ima gotovo da je identičan sa tradicionalnim sistemom. Uglasti upravljač obezbeđuje u bolju preglednost instrumenata u vozilu. Šta više, Toyota poručuje da je panel sa instrumentima ugrađen u bZ4X dizajniran tako da bude komplementaran sa uglastim upravljačem, što se moglo videti i na prvim konceptima ovog modela.
Pored „Steer-by-wire“ koji počinje da ugrađuje serijski u svoje modele, Toyota je predstavila i Neo sistem za vozače koji ne mogu da koriste noge, a koji potpuno eliminiše pedale, a ubrzavanje i kočenje komanduje se polugama na upravljaču. Neo bi se u bliskoj budućnosti moga naći u vozilima sa višim stepenom autonomne vožnje, kada manuelne komande postanu izuzetak a ne obaveza.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Gde je zapelo sa Mercedes-AMG One?

Ko se još seća Mercedes-AMG Project One, drumskog monstruma sa 1000 KS i pogonom ...

Gde je zapelo sa čipovima za automobilsku industriju?

Globalna automobilska industrija pokušava da nađe rešenje za manjak čipova bez kojih nema proizvodnje ...

Sve je spremno za 89. izdanje 24 časa Lemana

Nešto kasnije nego inače održaće se legendarni automobilski maraton 24 časa Lemana to 89. ...

Novi bodovi za Pavlovića u Belgiji na stazi Spa

Srpski automobilista Miloš Pavlović i njegov klupski kolega, Meksikanac Raul Guzman, osvojili su 4. ...

Volkswagen za septembar priprema mini kamper

Iako je najavljen crtežima, biće spreman za septembar – Mini-Camper iz Volkswagena za brzinski ...

CUPRA proširuje ponudu potpuno električnih vozila

Cupra nastavlja da širi svoju ponudu i već najavljuje novi model za 2024. koji ...