Nissan će praviti električni Juke i Kashqai u svom pogonu u Sunderlandu u Engleskoj ali uz velike investicije

Nissan će praviti električni Juke i Kashqai u svom pogonu u Sunderlandu u Engleskoj ali uz velike investicije. Ova vest bi zvanično od strane proizvođača trebala da bude saopštena sutra. Da bi do toga i zaista došlo, Nissan će morati da investira stotine miliona funti, a iako Velika Britanija neće učastvovati u konverziji pogona, ipak će japanskom proizvođaču moradi da određene garancije. Investicije Nissana u svoj britanski pogon biće zaita velike, a zapravo se kalkuliše sa iznosima koji po Financial Timesu idu čak do 1 milijarde funti, odnosno oko 900 miliona evra.
Očekuje se da Premijer Velike Britanije Rishi Sunak sutra (u petak 24. novembra) poseti Nissanov pogon u Sunderlandu i pisustvuje svečanom i zvaničnom objavljivanju planova Nissana. Nissan je tokom septembra meseca objavio da će svi novi modeli koji budu lansirani u Evropi biti isključivo na struju, kao i da je plan da do 2030. prodaje isključivo električne automobile u Evropi.
Nissanov pogon u Sunderlandu nalazi se u seroistočnoj Engleskoj i najveći je poroizvodni pogon u Velikoj Britaniji, koji je bio krupan kamen spoticanja tokom pregovora o Brexitu. Nissan je više puta upozoravao da bilo kakva dodatna finansijska opterećenja pri izvozu vozila iz Engleske mogu ugroziti proizvodnju i opstanak pogona.

Nissan se još tokom 2021. obavezao da će investirati oko milijardu funti zajedno sa partnerom za proizvodnju baterija, kineskim Envision AESC, u obnovu i konverziju pogona u Sunderlandu, kako bi pored modela Leaf proizvodio i druge električne modele. U planovima je i izgradnja potpuno novog pogona za proizvodnju baretija uz pogon za proizvodnju automobila Nissan.
Vesti o investicijama Nissan u Velikoj Britaniji su konačno dobre vesti po britansku autoindustriju, nakon što su tokom Brexita BMW i Toyota stopirali svoje investicije. Stvari se po britansku autoindustriju ipak pokreću. BMW je najavio da će u pogon Mini u Oxfordu uložiti 600 miliona funti, a JLR, odnosno vlasnik Tata Motors saopštio je da će investirati čak 4 milijarde funti u pogon za proizvodnju baterija u Somersetu, ali uz finansijsku pomoć i same Velike Britanije. Međutim, i pored toga, proizvođači u Engleskoj će zavisiti od uvoznih baterija.
Na informacije o investicijama u britansku autoindistriju treba dodati i činjenicu da sve veću i ozbiljnu konkurenciju na tržištu Evrope predstavljaju jineske marke jao što su BYD, Nio, Zeekr u Great Wall, sa svojim novim modelima.
Prema važećim bost-brexit međudržavnim aranžmanima sa EU, na električna vozila uvezena iz Velike Britanije, EU će obračunavati 10% poreza (ili carine), ukoliko manje od 45% vrednosti vozila potiče iz regiona. Evropski automobilski lobi koji predstavljaja proivođače, uključujući Renault i Volkswagen Grupu je upozorio da bi carine mogle da koštaju industriju 4.2 milijarde evra u naredne tri godine, i razmatra se moguće odlaganje novih pravila o uvozu.
Show Comments