fbpx

Ford Mustang GT 5.0 Test

Ford Mustang GT 5.0 test bi se mogao nazvati testom istorije autoindustrije, ili barem jednog njenog dela

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Ford Mustang GT 5.0 test bi se mogao nazvati testom istorije autoindustrije, ili barem jednog njenog dela. Svakako, Ford Mustang je samo jedan od modela koji su obeležili automobilizam, ali i model koji je sebi odavno obezbedio status ikone. Ford Mustang ima toliko živopisnu istoriju tokom svoje karijere koja traje već (skoro) 60 godina, da se malo automobila time mogu pohvaliti.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

U osnovi Ford Mustang svoj život zapravo i nije započeo kao sportista sa mišićima sa imenom brzog, snažnog i izdržljivog indijanskog konja. Počeo je kao minijaturni Poni konjić, kada je legendarno ime autoindustrije Lee Iacocca, tada jedan od šefova Ford Motor Co. „namirisao“ da bi se relativno pristupačan sportski automobil mogao odlično prodavati, a što je važnije, marki Ford privući mlađu populaciju kupaca. Rodio se 1964., ali iako sa imenom vatrenog Mustanga, u startu je definisan kao „Pony Car“. Zapravo, da ne bude zabune, u Americi su „Muscle car“ i „Pony car“ bili pojmovi koji su definisali segmentnu pripadnost modela, a sasvim logično „Pony car“ je bio nešto manji i uglađeniji od većeg muscle car „mišićavka“.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Tako je u teoriji, a u praksi Ford Mustang će postati „Muscle car“, postaće ikona, opstati u sedam generacija i biti jedan od najprodavanijih modela marke Ford koja slavi 120 godina postojanja. A sve vreme bio je i ostao dosledan osnovnom konceptu, a to je da košta razumno a nudi mnogo, barem u Americi. U Evropi košta više, ali i dalje osetno manje od sportske konkurencije, pa podatak da se Ford Mustang u Evropi 2017. bolje prodavao nego Porsche i nije takvo iznenađenje.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Testirani Ford Mustang GT zapravo je restilizovana šesta generacija američkog 2+2 kupe – sportiste. Značajno je osvežena i tehnički unapređena 2018., a uskoro će je zameniti nova sedma generacija predstvaljena 2022. godine kao model za 2024. I neko bi rekao, test starog modela, ali mi se sa time nećemo složiti. Iako će naslednik evidentno stići tokom 2024. godine, ovaj model zaslužuje punu pažnju, a to što ga nismo dobili na test kada smo ga davnih dana tražili, neka je druga priča.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Ford Mustang GT je koroz svoju šest decenija dugu istoriju zadržao mnogo toga, a pre svega, pored koncepta, to su proporcije. Dugačak „nos“, kabinu pomerenu unazad i kratak „rep“. „Nos“, koji je naravno poklopac motora je ogroman, veličine polovine stola za stoni tenis. Zapravo, Ford Mustang GT je za pojmove sportiste relativno velik automobil. Dug je čak 4.789 mm, uz podjednako velik međuosovinski razmak od 2.720 mm. Uz malu visinu i pomenute proporcije iz profila deluje još duže i impozantnije.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Iako gabariti to najavljuju, u kabini nema prostora kao u limuzini sličnih dimenzija. Naravno, ni ne treba da ih bude, ovo je manje više dvosed za automobilske hedoniste koji u automobilu žele uživati, u najboljem slučaju, udvoje. U prednjem delu kabine prostora ima sasvim dovoljno, pa i nadprosečno visoke osobe mogu sebi naći udoban smeštaj. Nikada od modela Ford Mustang GT nećemo očekivati da bude kitnjastog dizajna enerijera, a to testirani model svakako nije.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Da nije digitalne instrument table i višenamenskog ekrana, enterijer Mustanga GT bio bi deklarisan kao klasika, ali dobra klasika. Nema u njemu „fenseraja“ jednog Maseratija ili Mercedesa, tu je samo ono što je stvarno i realno potrebno. A nema čak ni elektronske parkirne kočnice (nema je ni u modelu za 2024.), nego je tu klasična, što će svakako obradovati „driftere“.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Neko će možda reći da Ford Mustang GT u enterijeru ima i elemente jeftinog po pitanju materijala, ali ne treba zaboraviti osnovnu činjenicu – suština ovog modela je snaga a ne šminka. Pored toga, ovo nije (pre)skup automobil iako je moćan. Zapravo, ovo je najjeftiniji automobil sa 5.0 V8 motorom koji se u Evropi može kupiti. Zbog toga, neke stvari treba i tolerasati.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Prednja sedišta su fantastična – Recaro, duboka, kožom presvučena, sportska, koja drže telo poput kalupa. Da li je iznenađenje ili ne činjenica da nisu elektropodesiva, da nemaju grejanje, a kamoli ventilaciju? Pa, recimo da bi taj deo komfora ipak očekivali za cenu ovog automobila.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Zadnja sedišta postoje, i da, nije zadnja klupa, nego dva zadnja sedišta, koja su zapravo prilično duboke kadice. Samo, prostora za noge, a ni glave pozadi jednostavno nema. Može za nuždu i na kratko, osim u slučaju da su vozač i suvozač 165 visine, u tom slučaju dvoje slične visine mogu da se voze i pozadi.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Za jedan sportski kupe, Ford Mustang GT ima prilično upotrebljiv prtljažnik zapremine 408 litara, čiji ograničavajuć faktor su relativno mala vrata i mali pristupni otvor. Međutim, u svakom slučaju, dvoje se mogu spakovati za odlazak na more, a konstatujemo i Isofix sistem za kopčanje dečijih sedišta na zadnjoj klupi, pa eto načina da Ford Mustang GT bude i porodični automobil, barem dok deca ne porastu.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Instrument tabla u Ford Mustangu GT je digitalna, povelike dijagonale od 12“, zanimljive grafike na koju se treba navići. Glavnu reč među indikatorima vodi obrtomer koji je najveći i najupadljiviji, a na raspolaganju su i zanimljive indikacije ubrzanja, kao i podaci o temperaturama, odnosu vazduha i goriva i pritiscima u motoru i prenosu. Naravno, prikaz se može promeniti i u tradicionalniji sa grafikom su stilu analognih instrumenata.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Infotejment je dijagonalom od 8“ relativno mali za današnje pojmove, ali sasvim dobro radi svoj posao, uključujući i sjajni Bang & Olufsen audio sistem, ali ponajviše su nas obradovali prekidači i selektori. Stara dobra i jednostavna klasika kojom se lako nađe i odabere ono što se želi.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Ali iznad svega raduje niz od četiri prekidača, od kojih tri maštu bude, a to su: isključivanje sistema kontrole proklizavanja, selektor modova vožnje i potpuno odvojen selektor snage servopojačivača upravljača. Jednostavno i na dohvat ruke i međusobno razdvojeno, vozilo se zaista može podesiti prema želji i ukusu. Malo duži put kroz menije je do otvorenijeg ili zatvorenijeg zvuka izduvnog sistema.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Motoričina, kardančina, i, ne tako velika, gepečina, to je stara, dobra postavka Ford Mustanga GT. Napred ogroman motor, a pogon pozadi sa diferencijalom sa zatvaračem. Prednja osovina je oslonjena preko MacPherson opružnih nogu, a pozadi je multilink sa poprečnim stabilizatorom. Motor je od izumiruće vrste, ali dragulj za one koji vole veliko i od toga ne žele da odustanu. U osam cilindara u V rasporedu spakovano je pet litara (čak i preko 5 litara) radne zapremine, iz kojih se bez pomoći veštačkog disanja stvara 450 KS. Ubrizgavanje goriva je direktno u cilindre, a po dva bregasta vratila u cilindarskim glavama imaju Ti-VCT sistem nezavisnog prilagođavanja vremena otvaranja usisnih i izduvnih ventila. Zanimljivo je da je i pored velike radne zapremine ovo agregat koji voli da se vrti. Ima pratično kvardatni odnos prečnika i hoda i prečnika klipa, (93 : 92.7 mm) pa svojih maksimalnih 450 KS dohvata na iznenađujuće visokih 7.000 o/min, kao što maksimalnih 529 Nm obrtnog momenta ima pri 4.600 o/min. Ford Mustang GT prenos može imati preko klasičnog šestostepenog manuelnog menjača, ili fordovog desetostepenog automatika kavim je bilo opremljeno test vozilo.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Ford Mustang GT je „brrrruuuum, brrrrruuuum“ automobil. On govori svojim grlenim američkim jezikom motora sa mnogi litara u mnogo cilindara. Da li će se komšije buniti zbog „pozdrava“ koji iz svog izduva uz svako startovanje ispusti Mustang GT ne znamo, ali mi smo se svaki put radovali. Doduše, i držali smo ga, baš zbog komšija, u „tišem“ modu, mada ni tada zvuk nije stidljiv.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Ovo je vozački automobil bio i ostao, samo je od nekadašnjeg automobila koji odlično ubrzava i ide samo pravo, kultivisan do automobila koji i odlično skreće. Da, Ford Mustang GT ima težak „nos“ sa svojim ogromnim motorom i menjačem i hoće da pokaže lagano podupravljanje, ali generalno, preko 1.600 kg teški kupe ima odličan balans.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Sedi se nisko, gleda se preko stola za stoni tenis i uživa. Upravljanje je direktno i precizno, trim ogibljenja ja tvrd, i nema ni traka poprečnim nagibima. Uprkos činjenici da maksimalnu snagu dohvata pri visokim obrtajima, uz čak 10 brzina Ford Mustang GT ne mora da se tera u visoke obrtaje da bi počeo impresivno da ubrzava. Sa druge strane, već pri malim brzina i u gradu, ili na brdskom putu sa uskim krivinama, menjač rano „otputuje“ u 5., 6., pa čak i 7. stepen prenosa, pa mora malo da razmisli kada se pritisne gas i poželi odlučnije ubrzanje. Po pitanju ubrzanja ima i boljih, a pogotovo iz sve aktuelnije elektro ponude. Mada, sa svojih 4.4 sekunde do 100 km/h Ford Mustang GT nema čega da se stidi.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Zbog razmišljanja menjača je u krivinama mnogo zabavnije koristiti papučice za manuelnu promenu stepena prenosa na upravljaču. Selektor snage servopojačanja je sjajna stvar. U gradu i pri parkiranju upravljač može biti prijatno mekan, a kada se poželi tvrd, direktan i precizan upravljač, dovoljan je jedan klik prekidača. Kontrola proklizavanja je vrlo revnosna, mada će dozvoliti malo driftovanja, i to više da bi podsetila da je vozač u krivini preterao sa gasom, a selektor modova vožnje kao što su Normal, Sport, Track, Drag, Snow/Wet značajno menja stvari. Ford Mustang GT može biti i ukroćena goropad. Na autoputu mu je dovoljno samo 2.000 o/min za krstarenje pri 130 km/h, kada se muzika iz izduvnog sistema skoro potpuno utišava i može uživati u pravoj muzici, mada se pitamo ko u Ford Mustangu želi ovakvu vožnju. Mada, ovaj model ima vrlo, vrlo dobar adaptivni tempomat, koji se odlično i brzo, mada ne i grubo, prilagođava ostalim vozilima. Isto tako sistem za pomoć pri održavanju kolovozne trake vrlo je suptilan, ali efikasan.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Ovakav automobil se kupuje, voli i ima baš zbog toga što je bučan, tvrdo trimovan i napravljen za uživanje u vožnji. I ne, nećemo ni pokušati da kažemo da malo troši. Malo troši samo kad je ugašen inače se na autoputu može računati sa 12.8 l/100 km, a u gradu, uz tešku desnu nogu dohvatiće se i 18 l/100 km. Ali, i to praštamo, pa čak i mali rezervoar od samo 61 l. spram realne potrošnje.

Test Ford Mustang GT // Foto © Dmotion.rs

Testirani Ford Mustang GT šeste generacije neće još dugo biti u salonima, ali još uvek može da se kupi i to za znatno manje novca od bilo čega drugog (preostalog) sa 5.0 V8 motorom. Na žalost, evropski kupci nisu sreće kao Amerikanci. Za testirani model kod nas mora da se plati 74.990 evra, za verziju sa mauelnim menjačem 69.990 evra, a za prelepi kabriolet 78.890. Da je malo, nije, ali da kao u Americi košta samo 41.500 $ što je prema trenutnom kursu 38.153 evra sigurno bi ga mnogo češće viđali. Po evropskim zemljama Ford Mustang je česta pojava na ulicama, doduše uz manji 2.3 EcoBoost motor sa i dalje lepih 290 KS, dok je kod nas Mustang i dalje egzotika. Možda je vreme da se po tom pitanju nešto promeni.

Model Ford Mustang GT
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.789/ 1.916/ 1.382
Međuosovinski razmak (mm) 2.720
Masa vozila praznog (kg.) 1.669
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2.105
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg /
Zapremina prtljažnog prostora (l) 408
Motor Benzinski/atmosferski
Gorivo Benzin
Broj cilindara/ ventila 8/32
Radna zapremina (ccm) 5038
Snaga pri o/ min. (KS) 450 pri 7.000
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 529 / pri 4.600 o/min
Menjač 10 Automatik
Ubrzanje 0-100 km/h 4.5 sec
Maksimalna brzina km/h 249
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 13,7
Zapremina rezervoara 61 l
Cena testiranog modela 74.990 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kia razvila prvi pametni automatski menjač

Pomoću infomaciono – komunikacione tehnologije (IKT) menjač automatski menja u optimalni stepen prenosa   ...

CEO FCA Mike Manley prodao svoje deonice

Da li zbog toga što ne veruje u budućnost kompanije, li zbog nečega drugog, ...

Porsche uz silikon unapređuje performanse baterija

Porsche je najavio da radi na stvaranju baterija visokih performansi uvođenjem novih materijala Porscheov ...

Ubrizgavanje vode – ideja stara, ali radi još uvek

Ubrizgavanje vode u cilindre, put je do povećanja snage, i čak su ga iskoristili ...