fbpx

Test Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic

Test Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic je test druge generacije jednog od najprodavanijih modela marke iz Štutgarta

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic // Foto/Copyright Dmotion.rs

Test Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic je test druge generacije jednog od najprodavanijih modela marke iz Štutgarta. U razmaku od nekoliko meseci Mercedes je lansirao standardnu SUV verziju modela GLC i neizbežnu Coupe verziju. Zbog čega neizbežnu? Pa, jednostavno, trend koji je (u novije vreme, mada ne i prvi u istoriji autoindustrije) BMW uveo svojim X6, kupe verzijom SUV-a, prihvatili su svi kako u premijum, tako i ostalim segmentima. Jednostavno, ispostavilo se da ima dovoljno kupaca zainteresovanih i spremnih da plate (recimo) atraktivniju, ali nešto manje funkcionalnu verziju „terenca“. U klasi modela GLC Coupe konkurencija je više nego ozbiljna, od modela BMW X4, preko Audija Q5 Sportback, pa sve do Porsche Macana i Range Rover Evoque-a.

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic // Foto/Copyright Dmotion.rs

U svojoj drugoj generaciji Mercedes GLC Coupe doziveo je evoluciju dizajna karoserije koja je tu i tamo izmenjenih dimenzija. Mercedes GLC Coupe je produžen za 31 mm, povišen za 5 mm. I platforma, koju evidentno preuzima od C-Klase, je malo promenjena. Međuosovinski razmak je povećan za 15mm, trag točkova napred proširen je za 6 mm, a pozadi za značajnijih 23 mm. Na kraju i u bilansu čeonog koeficijenta otpora vazduha Mercedes GLC Coupe nešto je bolji od prethodnika sa 0.27.

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic // Foto/Copyright Dmotion.rs

Sasvim logično i očekivano, prednje svetlosne grupe i gril hladnjaka su dobili novu formu (i novu tehnologiju farova). Ponajupadljivija novina na zadnjem delu vozila su vizuelno povezane svetlosne grupe koje su dizajna ustanovljenog na većini aktuelnih modela marke sa trokrakom zvezdom.

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic // Foto/Copyright Dmotion.rs

Generalno, sa modelom Mercedes GLC Coupe nailazimo na već uobičajeni osećaj ne samo za ovu nego i druge marke koje u nedogled evoluiraju jedan te isti dizajn bez pokušaja da budu originalni ili koliko toliko urade nešto da bi se modeli međusobno razlikovali. Mercedes GLC Coupe izgleda odlično, elegantno i dostojanstveno, kako jedan Mercedes i treba da izgleda, ali jednostavno nismo doživeli „šamar“ originalnosti, novine i svežine koji bi želeli da doživimo, zajedno sa prodavcima koji ni sami ne znaju šta gledaju i ne raspoznaju u sopstvenim salonima zbog preterane sličnosti.

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic // Foto/Copyright Dmotion.rs

Enterijer testiranog Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic je fascinantan, što i mora biti obzirom da je u njemu bilo gotovo sve što se sa spiska dodatne opreme može zaokružiti. Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic donosi odličnu ponudu prostora, vrhunsku ergonomiju prednjeg dela kabine i dovoljno prostora za odlaganje i skrivanje sitnica. Ako nam je zafalilo originalnosti na eksterijeru, u eneterijeru su sva čula zadovoljena, uključujući i odličnu stilizaciju i realizaciju ručki na vratima.

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic // Foto/Copyright Dmotion.rs

Prednja sedišta vrhunski su oblikovana i definitivno nisu glomazna. U svakom slučaju, nalaženje udobnog položaja za bilo koju visinu vozača nije nikakav problem, uz elektropomični upravljač po dubini i visini.

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic // Foto/Copyright Dmotion.rs

I zadnja klupa donosi dovoljno, čak mnogo mesta za kolena i vrhunsku udobnost. Međutim, iznadio nas je ne baš vrhunski pristup zadnjoj klupi, na koji smo naišli u modelu GLC, a još je izraženiji u GLC Coupe zbog linije krova koja se spušta nadole uz pripadajući C stup pod oštrim uglom. Koliko je zbog Coupe forme Merceds GLC izgubio na funkcionalnosti zadnjeg dela?

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic // Foto/Copyright Dmotion.rs

Po pitanju ponude prostora za glave na zadnjoj klupi i osobe do 185 cm visine naći će mesta, ali na „knap“, tako da možemo reći da nije mnogo izgubio. Ono što je definitivno izgubio je preglednost unazad koja je kroz zakošeno zadnje staklo izuzetno ograničena.

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic // Foto/Copyright Dmotion.rs

I po pitanju brojki koje definišu zapreminu prtljažnika GLC Coupe je više nego zadovoljavajuć, ali ipak nešto slabiji od svog pandana bez zakošenog krova. Mercedes GLC Coupe ima prtljažnik zapremine 545 litara, koji mogu da porastu do 1.490 litara, dok GLC ui osnovnoj konfiguraciji do visine prozora ima 620 litara.

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic // Foto/Copyright Dmotion.rs

Svoj elektronski „kontrolni centar“ odnosno MBUX Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic preuzima od C-Klase i ništa manje nije fascinantan nego u limuzini. Veliki ekrani (instrument tabla 12.3“, infotejment 11.9“), visoka rezolucija, slika sa kamera sa svih strana, gotovo beskonačan izvoir informacija i mogućnosti prilagođavanja prikaza – to je MBUX, ali ponovo uz ogradu da mnogo toga zavisi od opcionala sa spiska dodatne opreme.

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic // Foto/Copyright Dmotion.rs

Pored toga, potpuno je zadovoljstvo noćna vožnja u Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic uz velik izbor boja osvetljenja ambijenta. Ali, ipak moramo da dodamo, zadovoljstvo za ljubitelje boja kojih u ovom modelu ima. Svakako postoji populacija koja prefrira svedenije i mirnije grafike i kabinsko osvetljene.

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic // Foto/Copyright Dmotion.rs

Isto tako, neće se svakome dopasti haptičke komande koje su na upravljaču i koje traže mirne i precizne prste da bi se odabrala željena funkcija. Isto važi i za MBUX, treba ga pažljivo prostudirati i naučiti da bi se koristio, a svakako vozaču i suvozaču na raspolaganje pruža zanimljive informacije, kao što su, na primer, temperatura pneumatika i rad vazdušnog ogibljenja.
Kada je reč o vrhunski opremljenom Mercedes-Benz modelu, gotovo da je izlišno i napominjati da je opremljen dugačnim spiskom bezbednosnih asistencija, vrlo korisnim kamerama za pregled situacije oko vozila, a svakako i odličnim audio sistemom.

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic // Foto/Copyright Dmotion.rs

Konstatovali smo da Mercedes GLC 220d 4Matic počiva na prilagođenoj platformi C-Klase, a prilagođavanje nije tako jednostavno kao što to na prvi pogled deluje. Poprilično mora da se radi kako bi se donji postroj koji čine multilink osovine i napred i pozadi prilagodio da nosi visoki, preko dve tone teški SUV. Da, Mercedes GLC 220d 4Matic ima masu praznog vozila od čak 2.020 kilograma. U odnosu na prethodnu GLC generaciju, novi GLC ima neuporedivo manje pogonskih opcija. Oznaka GLC 220d podrazumeva OM 654 četvorocilindarski dvolitarski turbodizel, koji svojih 197 KS dohvata već na 3.600 o/min. Pored toga, ima i asistenciju blagog hibrida koji radi na 48 volti integrisanog u starter-generator konfiguraciju. Sa svojih 23 KS i 200 Nm hibridni deo pogona i nije simboličan nego prava pomoć u pogonskom sistemu. Menjač je devetostepeni automatik, a pogon je permanetno na svim točkovima.

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic // Foto/Copyright Dmotion.rs

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic je u vožnji prvenstveno tih i udoban zahvaljujući vazdušnom ogibljenju koje vrlo uspešno neutrališe neravnine. Sa druge strane, to ne znači da je ovaj model moko trimovan, naprotiv. Naginjanje u krivinama je minimalno isto kao pri kočenjima i ubrzanjima. Iako ubrzanje do 100 km/h apsolvira za osam sekundi, raspoloživih 197 KS ipak nema viška snage obzirom na masu vozila, pa u međuubrzanjima ne treba očekivati spektakularan rezultat. Svakako Mercedes GLC 220d 4Matic namenjen je za vozače koji preferiraju tihu i iznenađujuće ekonomičnu vožnju, obzirom da se prosečna potrošnja bez problema održava na oko 6.6 l/100, pa i manje od toga, što je svakako zasluga efikasnog agregata, ali i odlične aerodinamike. Sa jednim punim rezervoarom od 62 litre dizela, bez problema se dohvata autonomija od 1.000, pa i više kilometara.

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic // Foto/Copyright Dmotion.rs

Po pitanju vozne dinamike, Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic je odlično ukomponovanih relacija snage, tvrdoće ogibljenja, upravljanja i kočenja. Nijedna vozna karateristika ne iskače u odnosu na drugu. Obzirom na akcenat koji je stavljen na udobnost, upravljanje nije preterano oštro i direktno, a u krivinama treba povesti računa o zakonima fizike i prisetiti se mase vozila, mada izdašno dimenzionisani pneumatici donose visok nivo kontakta sa podlogom, pa se GLC Coupe 220d može i dinamično voziti. Sa svojih malo ispod 200 KS ovaj model svakako ne spada u snagatore, ali u svakom slučaju prenos snage pogona na podlogu je vrhunski. U ovom modelu svaka komanda i svaka želja ispunjeni su precizno, ali meko i prijatno. Upravljanje na svim točkovima donosu svoj doprinos osećaju u upravljanju pre svega preciznije uvodeći vozilo u krivinu. Pored toga, svi manevri na malom prostoru su osetno jednostavniji.

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic // Foto/Copyright Dmotion.rs

Mercedes GLC Coupe 220d 4Matic će sasvim sigurno pa i opravdano ostati odlično prodavani model, obzirom da je i pored svoje, barem u teoriji manje funkcionalne, kupe forme bez problema udoban, bezbedan i iznenađujuće ekonomičan porodični SUV. To što treba poprilično da se plati i ne predstavlja neko iznenađenje. Zakošeni krov i dinamičniji izgled karoserije mora da se plati tačno 3.000 evra više u odnosu na na verziju sa uspravnim zadnjim delom. Cena za GLC Coupe 220d je od 70.360 evra, dok je cena testiranog modela sa mnogo dodatne opreme, vazdušnim ogibljenjem i upravljanjem na svim točkovima 94.704 evra.

Model Mercedes-Benz GLC Coupe 220d 4Matic
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.769/ 1.920/ 1.606
Međuosovinski razmak (mm) 2.888
Masa vozila praznog (kg.) 2.020
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2.550
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg 2.500
Zapremina prtljažnog prostora (l) 545/1.490
Motor Dizel
Gorivo Dizel
Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1993
Snaga pri o/ min. (KS) 197 pri 3.600
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 440 / od 1.800 do 2.800 o/min
Menjač Automatski 9 G-Tronic
Ubrzanje 0-100 km/h 8,1
Maksimalna brzina km/h 225
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 6,7
Zapremina rezervoara 62
Cena testiranog modela 94.704 evra

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mazda CX30 ipak nije ono što su mnogi očekivali

Mazda je u Ženevi predstavila CX-30 koji nije ni novi CX-3 ni CX-4 Mazda ...

Test: Seat Leon FR – velike ambicije sa osnovom

Seat Leon u svojoj novoj, četvrtoj generaciji je ambiciozniji nego ikada – a da ...

U kvalifikacijama Formule 1 malo izmešane karte

Formula 1 se zahvaljujući pandemiji vratila na Nirburgring, ali najveće iznenađenje kvalifikacija nije u ...

GMC Hummer se vraća sa 15.592 Nm obrtnog momenta

GMC je i zvanično potvrdio spekulacije da će se ime Hummer vratiti sledeće godine ...

Većina budžeta Koenigsegga odlazi na homologacije

Ako brinemo da samo kod nas homologacija mnogo košta, Christian Von Koenigsegg tvrdi da ...

CEO VW-a Diess poručio radnicima – zabrinut sam za Wolfsburg

CEO Volkswagen Grupe Herbert Diess poručio je radnicima da je zabrinut za Wolfsburg, a ...